Opgelost opstartscherm 2 dezelfde accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, een vraag , door waarschijnlijk een verkeerde handeling van mij, (nieuwe naam geven laptop) krijg ik nu plots 2 accounts (beide de mijne) te zien op het opstartscherm en moet ik code ingeven bij het opstarten. Het ingeven van een code is afgevinkt in de instellingen, komt nu waarschijnlijk door dit 2de account. Hoe kan ik dit 2de account verwijderen?
Ook het opstartscherm is gewijzigd, "kan momenteel geen verbinding maken"

Hoe dit oplossen? Alvast bedankt,
mvg, Alain

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    26.4 KB · Weergaven: 166
  • DSCF4127.JPG
    DSCF4127.JPG
    17.1 KB · Weergaven: 141
Oplossing
Je hebt zo te zien je Microsoft account toegevoegd dmv een bepaalde handeling. Op zich niet erg. Log nu in met die onderste account (lokale account) welke je vroeger ook gebruikte. Pas dan de procedure in deze link toe om je Microsoft account terug van je Windows te verwijderen:

En let op dat je het lokale account hierbij niet verwijderd!
zover ik kan zien op je eerste afbeelding gebruik jij het Microsoft Account aangezien het email adres ook vermeld word ...dit account heeft dus een wachtwoord en een pincode waarmee jij je kan aanmelden ..echter word deze verschijnt zover ik kan volgen niet aanvaard of verschijnt het vensterke niet om je' pincode in te geven ...
*klik eens verderop meer aanmeldingsopties ..
het andere account is denkelijk een lokaal account
*ik werk hier uitsluitend met het lokaal account en nu zou het dus kunnen zijn dat de laatste versie Windows 10 20H2 19042.906 aangepast werd voor diegene die het Microsoft account gebruiken zodat ze de mogelijkheid hebben om ook het lokaal account te kunnen gebruiken ... ik denk dit althans ..
zoals eerder gezegd ik gebruik uitsluitend het lokaal account !

Je hebt zo te zien je Microsoft account toegevoegd dmv een bepaalde handeling. Op zich niet erg. Log nu in met die onderste account (lokale account) welke je vroeger ook gebruikte. Pas dan de procedure in deze link toe om je Microsoft account terug van je Windows te verwijderen:

En let op dat je het lokale account hierbij niet verwijderd!

Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan