Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb staan als inhoud van "Contactpersonen" :
  1. BackUp.pst ............................. van waar dit komt weet ik niet
  2. csv - bestand van Excell ........ overzetting van mijn HP iPacq
  3. vcf - bestand - vCard ............. overzetting van mijn iHP iPacq

Ik zou die Contactpersonen willen inbrengen in mijn Outlook 2016.

Wanneer ik ga naar - Openen - Outlookgegvensbestand - "BackUp.pst" dan verkrijg ik een schermpje met de melding dat dit reeds is geopend in mijn Outlook.
Maar wanneer ik "Contactpersonen" open dan staat dit leeg.

Wanneer ik ga naar Openen - Importeren/Exporteren en ga naar "Gegevens uit een ander bestand importeren" en dan naar "Outlook gegevensbestand. pst" dan verkrijg ik een schermpje met de melding "dit bestand wordt reeds gebruikt in het huidige profiel".

Wanneer ik ga naar Openen - Importeren/Exporteren en ga naar "Een vCard vcf. importeren" en dan nr 2 hierboven importeer dan verkrijg ik maar 1 contact - de 1ste.

Graag een tip wat te doen en/of in te stellen.

Flamingo
 
Een PST bestand is een offline archief waar je emails, contacten, etc kunt in onderbrengen. Het voordeel is dat je zulke PST bestanden snel en effectief kunt linken aan een bestaande Microsoft Outlook installatie.
Je vermeld dat deze reeds gelinked is. In het linkse deel van je Outlook scherm staan je geconfigureerde accounts, alsook alle gelinkte archieven (zoals de backup.pst in jou geval). De naam van dit archief kan verschillend zijn van de bestandsnaam! Selecteer dit archief en ga dan nog eens kijken naar de contactpersonen (welke gelinkt zijn aan dit archief).

Een vCard is een enkel contact. Vergelijkbaar met een businesscard. Eén "kaart" (vCard) voor één contact.

Een CSV bestand is een zeer primitieve vorm van data stockeren. Hier worden alle contactgegevens per contact verzameld, rij per rij, gescheiden door een comma (of punt/comma). Dit kan je altijd importeren in Outlook. Als deze CSV tenminste gegevens bevat. Je kan zulke bestanden ook gewoon openen met notepad bijvoorbeeld.
 
Je wilt dus gegevens importeren binnen Outlook.

Ga dan helemaal links naar Bestand en dan Openen. Dan zie je staan Importeren / Exporteren.
Ik het schermpje wat dan volgt zie je staan: Gegevens uit een ander programma of bestand importeren.
In het volgende schermpje kun je kiezen voor een pst bestand of een bepaald tekst of csv bestand. ( dit moet wel door komma's gescheiden zijn anders werkt het niet. Dit heb je als het goed is kunnen kiezen toen je het ooit exporteerde )
Daarna krijg je nog een keuze om duplicaten te vervangen of toe te voegen. Navigeer daarna via de Bladeren knop naar jouw bestand wat je wilt importeren in Outlook.
Als je een goed geëxporteerd bestand hebt, zou deze nu geïmporteerd moeten worden.
 
Beste Skippy,

Dank voor de info maar zie mijn tekst hierboven :

*** Wanneer ik ga naar Openen - Importeren/Exporteren en ga naar "Gegevens uit een ander bestand importeren" en dan naar "Outlook gegevensbestand. pst" dan verkrijg ik een schermpje met de melding "dit bestand wordt reeds gebruikt in het huidige profiel". ***

Dit is dus wat ik gedaan heb en U mij meldt.
Maar ik versta niet waarom ik de melding krijg :

*** dan verkrijg ik een schermpje met de melding dat dit reeds is geopend in mijn Outlook. ***

Kan ik ergens in Outlook zien dat die file is geïmporteerd ? En waar bevindt die zich ?
Hoe kom het dat ik de inhoud ervan dan niet zie in "Contacten" ?

Flamingo
 
Als het in gebruik is, is het geen Backup bestand maar het actuele bestand. Misschien dat je dit wel ooit zo genoemd hebt.
De Outlook bestanden worden standaard opgeslagen tenzij je deze locatie zelf eens hebt veranderd in de map Documenten en dan Outlook bestanden.
 
Probeer eens een 2e profiel aan te maken ( Configuratiescherm --> Email )
Dan importeren in een nieuwe lokale map.
Outlook opnieuw opstarten met het 1e profiel en de contacten dan kopiëren naar de gewenste plaats.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan