Opgelost Outlook voor android

Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

Sedert een paar weken werkt de app niet meer op mijn Samsung Galaxy S10E.
Ook bij mijn vrouw ging hij plots vragen om de smtp-wachtwoord wat ik heel raar vind.

Nu ja heb de app er afgedaan opnieuw opgestart en nieuwe instal van de app maar telkens vraagt hij de codes van de smtp-server
Alles is IMAP instellingen dat is je mail en je wachtwoord en de app doe de instellingen zelf nog nooit meegemaakt.

Ik heb ook mijn wachtwoord opnieuw gereset maar niets.

Weten jullie hier raad mee?
 
hier deed de mijne Alcatel x1 van de week ook raar .. direct een fabrieksreset gedaan ...probleem opgelost !
*je dient wel geen backup terug te zetten als dit gevraagd word na de reset ..
 
Heb ik gedaan hielp helaas niet :-( ik gebruik nu de email app van samsung tot het probleem is opgelost.
 
Beste,

Sedert een paar weken werkt de app niet meer op mijn Samsung Galaxy S10E.
Ook bij mijn vrouw ging hij plots vragen om de smtp-wachtwoord wat ik heel raar vind.

Nu ja heb de app er afgedaan opnieuw opgestart en nieuwe instal van de app maar telkens vraagt hij de codes van de smtp-server
Alles is IMAP instellingen dat is je mail en je wachtwoord en de app doe de instellingen zelf nog nooit meegemaakt.

Ik heb ook mijn wachtwoord opnieuw gereset maar niets.

Weten jullie hier raad mee?
Vaak moet je de juiste serverpoort en de juiste beveiligingstype ook instellen. Deze gegevens moeten bij de provider staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal een voorbeeld geven van mijn provider hier in Nederland.
Bij u is dat natuurlijk totaal anders
 
IMAP staat los van SMTP. De eerste is om je email te synchronizeren met de mailserver. SMTP gebruik je bij het versturen van emails.
Het is best mogelijk dat authenticatie hier wel vereist is. Dus gewoon zien dat die authenticatie voor SMTP in orde is zou ik zeggen. IMAP is 1 deel, SMTP een ander...
 
bij de meeste providers is de login voor SMTP overigens dezelfde als voor je IMAP inbox / en sommige clients kan je aangeven 'gebruik zelfde ... ', zonder het nog eens te moeten ingeven.
 
Ik heb alles ingegeven zoals het moet en toch vraagt hij smpt-wachtwoord,
Vroeger was dit niet zo, ik heb gebeld ook met telenet en zij zeggen zelf dat dit niet moet.
Is gewoon je mail + je wachtwoord als je IMAP gebruikt. ik heb nu de mailapp van samsung en die werkt goed.
Zal 9/10 aan outlook zelf liggen want heb al andere apps getest en die werken wel.

Dus mag slotje op.
 
Ik heb alles ingegeven zoals het moet en toch vraagt hij smpt-wachtwoord,
Vroeger was dit niet zo, ik heb gebeld ook met telenet en zij zeggen zelf dat dit niet moet.
Is gewoon je mail + je wachtwoord als je IMAP gebruikt. ik heb nu de mailapp van samsung en die werkt goed.
Zal 9/10 aan outlook zelf liggen want heb al andere apps getest en die werken wel.

Dus mag slotje op.

Als ze bij Telenet zoiets zeggen, dan zou ik beleefd vragen achter iemand die wel bekwaam is.
IMAP is een protocol welke gebruikt wordt om emails te lezen (ontvangen etc). Verzenden van emails zit NIET in dit protocol.
verzenden van emails gaat ALTIJD over SMTP. Instellingen voor SMPT bij Telenet zijn dan ook broodnodig!

Indien je geen SMTP instellingen opgeeft, ga je alle mails kunnen lezen en ontvangen. Geen probleem. Maar verzenden gaat niet.
Je zegt dat alle andere apps met IMAP dat wel kunnen? Technisch onmogelijk...

Hieronder kan je de instellingen voor Telenet mail terugvinden:
IMAP & SMTP. Beiden authenticatie vereist zoals je ondervonden hebt trouwens.


Ik weet wel dat je liever een medewerker geloofd of vertrouwd 'die het wel weet, of zou moeten weten'. Maar hier heb je toch een prulleman aan de lijn gehad hoor.
 
Check nog 1 keer voor Telenet of alles goed staat.


Check ook de serverpoort en het beveiligingstype.
Verder staat er ook kiezen voor Beveiligd wachtwoordverificatie
  • Aanmelden doe je met je volledig Telenet e-mailadres en bijhorend wachtwoord.
  • Kies bij je instellingen altijd voor Beveiligd wachtwoordverificatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan