Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
Na een opruim en herindeling van het gebruik van mijn harde schijven wil ik de tweede hdd formatteren. Maar mijn pagefile (1.99g) staat nu op die drive, alsook de recycler(prullenbak). ik heb al de pagefile uitgezet, vanalles anders geprobeerd, maar ik kan de pagefile niet verplaatsen/verwijderen. en daardoor de drive niet formatteren omdat die in gebruik is. ook in veilige modus , debugger modus, via dos etc gaat het niet.

wie helpt me om de drive klaar te maken voor format?[OPLOSSING]Okee, opgelost, kheb het toch binnen windows kunnen doen. Ik had blijkbaar twee pagefiles op de schijf gek genoeg. Hoe is het gelukt? Ik heb in elke partitie van elke schijf eerst gekozen voor 'no paging file' en dit bevestigd door set te klikken. MAAR daarna heb ik in elke custom size nog eens de grootte 0 (nul) aangegeven. en dan heb ik via disk management een format kunnen doen. Dan was het gewoon een kwestie van de partities samen te voegen. Ben nu bezig met een file shredder erover te gooien zodat ze zeker leeg is.

Merci voor de moeite hé mannen[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

[EDIT]Thx 'gebuur'. Hoewel het niet de oplossing aanbood die ik zocht heb ik er toch Process Explorer af gehaald. Kan altijd wel eens uitkomen :p[/EDIT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al eens geprobeerd om extern aan te sluiten? Dan mogelijks via schijfbeheer werken en formatteren.
Wie weet, probeer eens via schijfbeheer. Daar kan je veel aanpassen en doen. Misschien eerst partitie verwijderen en daarna formatteren.
Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer. Selecteer daar de drive en klik op rechtermuis. Menu komt boven.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens geprobeerd om extern aan te sluiten? Dan mogelijks via schijfbeheer werken en formatteren.
Wie weet, probeer eens via schijfbeheer. Daar kan je veel aanpassen en doen. Misschien eerst partitie verwijderen en daarna formatteren.
Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer. Selecteer daar de drive en klik op rechtermuis. Menu komt boven.

thx mik, maar het is een aparte schijf, geen partitie. en uiteraard heb ik ook al in schijfbeheer geprobeerd. ( ik ga er wel anders naar toe: start->(rechtermuis op computer) ->manage ->disk management) ook daar kan ik niets doen. het probleem is dat de schijf in gebruik is, en dan kan je niet bewerken. geen delete logical drive of format... in dos werkt zowel format als erase commando ook niet.

ook jij bedankt rudy voor je link, maar zoals ik hiervoor al heb gezegd ben ik op die manier al mijn pagefile gaan uitzetten. ik heb al heel wat sites doorploegd, en meestal geven ze dit aan als optie, maar het is geen optie. ik blijf met een pagefile zitten van 2G (allez, 1.99 om juist te zijn)

Vandaar deze oproep natuurlijk hé mannen ;) de voor de hand liggende zaken werken niet. Ik heb een vermoeden dat het een deel van een ghost backup is die er heeft op gestaan...

Ik heb al gezocht, er moet toch een prog, dos-of vbcommand bestaan om een format te forceren? Of zou ik eens kunnen proberen van de schijf om zeep te helpen met een magneet? iemand daar ervaring mee? kan je die dan weer formatteren misschien?


thx al om verder mee te denken.
 
thx mik, maar het is een aparte schijf, geen partitie. en uiteraard heb ik ook al in schijfbeheer geprobeerd. ( ik ga er wel anders naar toe: start->(rechtermuis op computer) ->manage ->disk management) ook daar kan ik niets doen. het probleem is dat de schijf in gebruik is, en dan kan je niet bewerken. geen delete logical drive of format... in dos werkt zowel format als erase commando ook niet.

ook jij bedankt rudy voor je link, maar zoals ik hiervoor al heb gezegd ben ik op die manier al mijn pagefile gaan uitzetten. ik heb al heel wat sites doorploegd, en meestal geven ze dit aan als optie, maar het is geen optie. ik blijf met een pagefile zitten van 2G (allez, 1.99 om juist te zijn)

Vandaar deze oproep natuurlijk hé mannen ;) de voor de hand liggende zaken werken niet. Ik heb een vermoeden dat het een deel van een ghost backup is die er heeft op gestaan...

Ik heb al gezocht, er moet toch een prog, dos-of vbcommand bestaan om een format te forceren? Of zou ik eens kunnen proberen van de schijf om zeep te helpen met een magneet? iemand daar ervaring mee? kan je die dan weer formatteren misschien?


thx al om verder mee te denken.

Vroeger hebben wij nog de gegevens van de schijf aangepast in Bios. Als je opzettelijk een andere schijf selecteerde, dan kon je die partitioneren en formatteren. Daarna liet ge de schijf vanzelf detecteren en de juiste cylinders enzo werden er dan terug ingezet. Dan was alles die er opstond weg. Dus, opnieuw partitioneren en formatteren.
Mogelijks gaat dit nu nog.
 
Okee, opgelost, kheb het toch binnen windows kunnen doen. Ik had blijkbaar twee pagefiles op de schijf gek genoeg. Hoe is het gelukt? Ik heb in elke partitie van elke schijf eerst gekozen voor 'no paging file' en dit bevestigd door set te klikken. MAAR daarna heb ik in elke custom size nog eens de grootte 0 (nul) aangegeven. en dan heb ik via disk management een format kunnen doen. Dan was het gewoon een kwestie van de partities samen te voegen. Ben nu bezig met een file shredder erover te gooien zodat ze zeker leeg is.

Merci voor de moeite hé mannen:duimop::duimop:
 
Toen je instelde op no paging (op de te formateren schijf) zal er automatisch een pagefile gemaakt zijn op de schijf met je besturing.
Deze mocht je gerust laten staan, dat kon gen kwaad.
Hij neemt enkel wat schijfruimte in beslag maar heeft totaal geen invloed op andere partitie's/schijven.
No paging op de 2e schijf en auto op de eerste was normaal voldoende geweest.
Goeddat het inmiddels is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan