Windows 10 paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij het opstarten kreeg ik een scherm van microsoft met mededeling om de browser edge te gebruiken als hoofbrowser en volgende scherm moest ik een paswoord aanmaken om gemakkelijk windows te openen ook krijg ik een een bericht op mijn gsm van microsoft om een app te installeren moest vooraf mijn gsm nr ingeven zijn er nog mensen die dit gekregen hebben?
 

Bijlagen

  • IMG_0810.PNG
    IMG_0810.PNG
    192 KB · Weergaven: 90
Gebruik je tot nu toe misschien Internet Explorer ? Dan moet je idd. overstappen maar niet noodzakelijk op Edge. Je hebt de vrije keuze voor een andere vb. Chrome of Firefox ...
Als je Edge kiest wordt je voorgesteld aan te loggen met een Microsoft paswoord en ze doen dan een beetje geniepig, want als je niet oplet heb je meteen er ook voor gekozen om je Windows met die account te openen vanaf nu. Daar kies je ook zelf voor om dat wel of niet te doen. Als je echter gebruiker bent aan lokaal account daar niet op ingaan (kies je dus 'Enkel voor deze app..') want dan sluit je jezelf buiten uit de account die je tot nu toe hebt gebruikt.
En wat die app op smartphone betreft dat is een 'voorstel' om je activiteiten op PC en op smartphone (in bepaalde, vooral MS apps en programma's) te synchroniseren. Je kan dan iets doen op je smartphone en er daarna verder aan werken op PC.
Heb je daar behoefte aan dan kan je dit altijd proberen. Zoniet, installeer je de app gewoon niet.
 
dank u voor de snelle reactie ik gebruik firefox en heb dit zo gelaten .wel heb ik een ander pasw gebruikt zal wel zien als ze eens mijn pasw vragen kan nog altijd mijn oud pasw ingeven en als dit niet lukt het nieuwe pasw gebruiken
 
Het is me niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat Ciriel eerst alleen een lokaal account (met een zelf gekozen gebruikersnaam plus zelf gekozen wachtwoord) gebruikte op zijn pc, en dat hij nu een Microsoft account heeft aangemaakt, waarmee hij voortaan moet inloggen.

Hoe kan dat zo gebeuren? Microsoft wil dolgraag dat iedereen op zijn computer inlogt met een Microsoft account; dat iedereen Edge gebruikt als standaardbrowser; dat iedereen de app Foto's gebruikt om afbeeldingen mee te bekijken enzovoort.

Zo kreeg ik gisteren op een van mijn pc's na het installeren van een update voor Windows en het verplicht opnieuw opstarten het volgende scherm voor mijn neus:
5fd235070cc26-IMG_0117.jpg


Ik wilde helemaal niets van dat alles! Ik gebruik op die pc een lokaal account en wil dat graag zou houden.
Ik wil mijn smartphone niet aan mijn pc koppelen.
En ik wil ook niet Edge als standaardbrowser instellen.

Nu kon ik wel (links onderaan) klikken op Herinner mij er over 3 dagen aan, maar daar schoot ik niets me op. Ik klikte dus op Doorgaan. En toen kreeg ik het volgende scherm:
5fd235d546688-IMG_0118.jpg


Ciriel zal hetzelfde te zien hebben gekregen. Hij heeft in dat laatste venster een Microsoft account aangemaakt. Dat was ik duidelijk niet van plan. Ik heb wel een Microsoft account, maar dat ga ik niet gebruiken om me aan te melden op die pc. Ik vulde dus niets in, maar klikte op de knop Annuleren. Dat had Ciriel ook kunnen doen, want daarmee ben je klaar en kun je voortaan gewoon op de oude vertrouwde manier blijven inloggen.

Mensen die nu inloggen met een lokaal account, moeten er rekening mee houden dat ze om de zoveel tijd (na een bepaalde Windows update) zulke schermen te zien krijgen. Microsoft wil nu eenmaal graag dat we allemaal in de pas lopen en inloggen met een Microsoft account.
 
Gisterenavond ook gehad na één van de jongste upgrades... Gewoon wegklikken is de boodschap.
Maar het lijkt er inderdaad wel op of je 'installatie' nu niet is afgewerkt. Niets is minder waar...
 
Men wordt hier toch misselijk van ? Die permanente poespas met veel vijven en zessen. Ik heb ook maar op de knoppen 'Doorgaan' en Volgende' geduwd uit pure luiheid en ik leef nog altijd. Toch bizar dat zoveel mensen hun kost winnen met Vensters die perfect stabiel zijn. Ik zal maar niet te streng kritiek geven om aan mijn beste vriend een apoplexie aanval te besparen.
 
verder gaande op bericht #6 van porrelaar .. het tweede scherm dat hij laat zien verkreeg ik niet en gebruik het Lokaal account dit blijft ook zo na voltooiing van ""laten we de installatie voltooien "" .. dit wellicht omdat ik dus wel de edge gebruikt en tevens via deze browser wel aangemeld ben met mijn Microsoft account alhoewel ik dus het Lokaal account gebruikt .
 
Het is me niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat Ciriel eerst alleen een lokaal account (met een zelf gekozen gebruikersnaam plus zelf gekozen wachtwoord) gebruikte op zijn pc, en dat hij nu een Microsoft account heeft aangemaakt, waarmee hij voortaan moet inloggen.

Hoe kan dat zo gebeuren? Microsoft wil dolgraag dat iedereen op zijn computer inlogt met een Microsoft account; dat iedereen Edge gebruikt als standaardbrowser; dat iedereen de app Foto's gebruikt om afbeeldingen mee te bekijken enzovoort.

Zo kreeg ik gisteren op een van mijn pc's na het installeren van een update voor Windows en het verplicht opnieuw opstarten het volgende scherm voor mijn neus:
5fd235070cc26-IMG_0117.jpg


Ik wilde helemaal niets van dat alles! Ik gebruik op die pc een lokaal account en wil dat graag zou houden.
Ik wil mijn smartphone niet aan mijn pc koppelen.
En ik wil ook niet Edge als standaardbrowser instellen.

Nu kon ik wel (links onderaan) klikken op Herinner mij er over 3 dagen aan, maar daar schoot ik niets me op. Ik klikte dus op Doorgaan. En toen kreeg ik het volgende scherm:
5fd235d546688-IMG_0118.jpg


Ciriel zal hetzelfde te zien hebben gekregen. Hij heeft in dat laatste venster een Microsoft account aangemaakt. Dat was ik duidelijk niet van plan. Ik heb wel een Microsoft account, maar dat ga ik niet gebruiken om me aan te melden op die pc. Ik vulde dus niets in, maar klikte op de knop Annuleren. Dat had Ciriel ook kunnen doen, want daarmee ben je klaar en kun je voortaan gewoon op de oude vertrouwde manier blijven inloggen.

Mensen die nu inloggen met een lokaal account, moeten er rekening mee houden dat ze om de zoveel tijd (na een bepaalde Windows update) zulke schermen te zien krijgen. Microsoft wil nu eenmaal graag dat we allemaal in de pas lopen en inloggen met een Microsoft account.
inderdaad dit is het scherm dat ik heb gekregen maar heb alles gevolgt zodoen de heb ik een nieuw pasw aangemaakt zal wel zien als ik het eens nodig heb welk een ik kan gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan