pc gaat tergent traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel veilige modus gewoon in via start/uitvoeren
msconfig
Gewoon aanvinken en herstarten, toetsenbord word niet herkend bij opstart, daarvoor koop je een ander moederbord, of ander toetsenbord.
 
Laatst bewerkt:
kijk een hoger wat ik reeds heb gessugereerd. Simpel en doeltreffend.
WaWa
 
PC tergend traag

PC tergend traag

Typ in het start-zoekvaje > msconfig > Zet alleen een vinkje bij deze programma's die echt moeten meestarten. Bij mij zijn er dat slechts vier: (1) besturingssysteem, (2) de firewall, (3) de virusscanner, (4)google update). Begin hiermee, dit helpt al veel.
Later, maar dit is een hele klus, ga je in hetzelfde vakje naar > services.msc. < Daar kijk je dan één voor één. Erzijn er veel waar je het zonder kan doen (je hebt allicht geen bluetouth, of biomrtric service, tablet pc, etc.) Hier ga je er rustug over, je leest wat het zegt en schakel uit wat je kan. Is er iets mis, je kan later teruggaan en opnieuw de uigeschakelde opstarten (gewoonlijk is het resultaat dan 'automatisch'. Bij mij scheelde dat 'a hell of a lot'.
WaWa

Mijnpc is sinddien opgestart in35 sec. Is dat niet redelijk?
 
Typ in het start-zoekvaje > msconfig > Zet alleen een vinkje bij deze programma's die echt moeten meestarten. Bij mij zijn er dat slechts vier: (1) besturingssysteem, (2) de firewall, (3) de virusscanner, (4)google update). Begin hiermee, dit helpt al veel.
Later, maar dit is een hele klus, ga je in hetzelfde vakje naar > services.msc. < Daar kijk je dan één voor één. Erzijn er veel waar je het zonder kan doen (je hebt allicht geen bluetouth, of biomrtric service, tablet pc, etc.) Hier ga je er rustug over, je leest wat het zegt en schakel uit wat je kan. Is er iets mis, je kan later teruggaan en opnieuw de uigeschakelde opstarten (gewoonlijk is het resultaat dan 'automatisch'. Bij mij scheelde dat 'a hell of a lot'.
WaWa
Mijnpc is sinddien opgestart in35 sec. Is dat niet redelijk?



Het is niet dat de pc rapper moet opstarten maar als ik in 'veilige modus' wil opstarten dat ik de pijltjes toetsen kan gebruiken.
 
In veilige modus heeft dat bij mij destijds gewerkt met de pijltjes. Ik weet het echt niet. Sorry; Ik ben ook maar een leek die tracht te helpen waar nodig.
MVG
 
ps2 bordje van 12 euro volstaat, maar voorkeur gaat toch naar msconfig om veilige modus te nemen hoor. Dat kost je enkel een kleine moeite.
Anders ga je toch aan een biosflash zitten hoor, met risico van een kapot moederbortd.
De 3 mogelijkheden zijn reeds meermaals vermeld, een keuze maken moet je echt zelf doen hoor.
 
Volgens mij, zoals reeds eerder gezegd: Als alles is geprobeerd en het werkt nog steeds niet vlot, dan rest alleen nog de "ultieme reset"...
Met de computer aan, stroom uittrekken (bij een laptop, stroom af èn batterij er uit). Dan opnieuw inschakelen (en/of batterij terug erin). Het wit-zwart dialoogscherm voor het heropstarten verschijnt. Dan, hopelijk mèt pijltjes naar veilige modus en nu heropstarten.
Als er geen hardware probleem is dan lukt dit wel nog eens om goed te herbeginnen.
MVG,
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan