Windows 10 zwart scherm ook geen lichtje die aangaat als je de pc aanzet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb hier een Packardd Bell laptop gekregen die niet meer opstart, de oplader daar waren draadjes van stuk.
Heb een nieuwe lader eraan gelegd maar de pc start niet op.

Voeding stuk, of beeldscherm, hoe kan ik dit testen aub.
Thanks,

Ed
 
in 1 geval startte hij wel op maar met bios waarschuwing en dan in viscieus cirkeltje natuurlijk, wat bedoel je daarmee aub.
GEEN batterijblok maar een knoopcel:
Bekijk bijlage 250989
dank u
voor zover ik weet zitten die ook in een laptop, heb recent 3 oude pckes gehad waar het vervangen van dat batterijtje de oplossing was
in 1 geval startte hij wel op maar met bios waarschuwing en dan in viscieus cirkeltje natuurlijk, nu nog open krijgen. Soms is het verwijderen van het keyboard al genoeg
of zijn er klepjes die je simpelweg kan losschroeven zoals bv voor het vervangen van geheugen
wat bedoel je met: maar met bios waarschuwing en dan in viscieus cirkeltje natuurlijk
 
het verwijderen van een keybord heb ik nog nooit gedaan, wel geheugen bijplaatsen,
ik weet dat die batterij meestal met klepjes, zijn maar is het keyboard gemakkelijk te verwijderen?
 
het verwijderen van een keybord heb ik nog nooit gedaan, wel geheugen bijplaatsen,
ik weet dat die batterij meestal met klepjes, zijn maar is het keyboard gemakkelijk te verwijderen?
heb ooit een oudere HP laptop uit elkaar proberen uit elkaar te halen en dat was het eerste wat er makkelijk afkwam, maar ook zo lang geleden. Mss vind je het terug in de manual van jou type. Er is geen standaard zelfs niet binnen het zelfde merk. Soms vind je het batterijtje dus ook zoals je het geheugen vind. Heb het niet goed uitgelegd
 
heb ooit een oudere HP laptop uit elkaar proberen uit elkaar te halen en dat was het eerste wat er makkelijk afkwam, maar ook zo lang geleden. Mss vind je het terug in de manual van jou type. Er is geen standaard zelfs niet binnen het zelfde merk. Soms vind je het batterijtje dus ook zoals je het geheugen vind. Heb het niet goed uitgelegd
jawel, ik ga er achter zoeken
 
kan je wel aanpassen in de instellingen nietwaar
hoe heb je die dan wel juist ingesteld
Je wordt verwezen naar een F-toets in dit geval en zo kom je in de bios. het instellen gebeurd meestal met pijltjes, tab toetsen etc. De klok zou meteen het eerste moeten zijn wat je ziet. Maar in dit geval was dus de batterij zo goed als leeg. Dus bij herstart waren de instellingen weer weg. Zonder deze te vervangen komt er een moment dat ik dus ook deze waarschuwing niet meer krijg en dan zit je dus in jouw geval. Soms is het heel simpel om iets te proberen zoals dat batterijtje, als dat niks oplost zou ik eerder van mening zijn geen kosten te doen. Als je hem wel helemaal uit elkaar krijgt kan je draadjes en connectors checken of die nog vastzitten of de soldeerbanen of koperen controleren op barsten. Hiervoor bestaat een artikel waarbij je zelfs geen soldeerbout voor nodig hebt maar ben daar de info over kwijt. Heb ooit zo'n monitor gekregen, net uit garantie en geel scherm, verstoord beeld. Bleek 1 connector los te zitten meer niet, werkt nog steeds.
 
Je wordt verwezen naar een F-toets in dit geval en zo kom je in de bios. het instellen gebeurd meestal met pijltjes, tab toetsen etc. De klok zou meteen het eerste moeten zijn wat je ziet. Maar in dit geval was dus de batterij zo goed als leeg. Dus bij herstart waren de instellingen weer weg. Zonder deze te vervangen komt er een moment dat ik dus ook deze waarschuwing niet meer krijg en dan zit je dus in jouw geval. Soms is het heel simpel om iets te proberen zoals dat batterijtje, als dat niks oplost zou ik eerder van mening zijn geen kosten te doen. Als je hem wel helemaal uit elkaar krijgt kan je draadjes en connectors checken of die nog vastzitten of de soldeerbanen of koperen controleren op barsten. Hiervoor bestaat een artikel waarbij je zelfs geen soldeerbout voor nodig hebt maar ben daar de info over kwijt. Heb ooit zo'n monitor gekregen, net uit garantie en geel scherm, verstoord beeld. Bleek 1 connector los te zitten meer niet, werkt nog steeds.
bedankt, voor solderen en connectors ken ik niet veel
 
bedankt, voor solderen en connectors ken ik niet veel
met connectors bedoel ik de stekkertjes die op het moederbord zitten, niet allemaal zijn ze voor aansluiting van hardware, ook die kunnen bv loszitten die van je scherm bv. barstjes of loszitten componenten is meestal voldoende om de soldering even op te warmen zodat het weer smelt en weer goeie verbinding maakt. Stukjes uit een baan bestaat er zoiets als een soort typex, teveel krab je simpel voorzichtig weg
 
ik geef je enkel zaken aan die je zelf kan zonder enige kennis van meten en weet ik nog, daarvoor zitten er hier meerdere mensen met de nodige juiste kennis om je te helpen om dan aan te duiden wat nu net juist stuk is. Gewoon goeie observatie van de zaak is dikwijls al genoeg om iets te maken in deze huidige wegwerpmaatschappij. Je maakt er een hobby project van of gooit het weg. Je kan er alleen maar me winnen. Lukt het niet, dan heb je wel iets bijgeleerd voor de toekomst, veel suc6
 
wat bedoel je met Stukjes uit een baan bestaat er zoiets als een soort typex, teveel krab je simpel voorzichtig weg

ik zal je deze avond pas lezen moet nu even weg,
thanks
 
heb knoopbatterij vervangen en werkte ook niet alles zag er correct aangesloten uit,
dan te ver het toetsenbord geopend en de kabel van de toetsen kwam los,
onmogelijk om zoiets terug te steken, heel kleine pinnetjes en lang die plooien direct om.
Toestel is stuk, weggesmeten
Bedankt voor alle nuttige info

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan