Windows 10 zwart scherm ook geen lichtje die aangaat als je de pc aanzet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb hier een Packardd Bell laptop gekregen die niet meer opstart, de oplader daar waren draadjes van stuk.
Heb een nieuwe lader eraan gelegd maar de pc start niet op.

Voeding stuk, of beeldscherm, hoe kan ik dit testen aub.
Thanks,

Ed
 
Ik neem aan dat het nog steeds over dezelfde laptop als in dit topic gaat?

Dan moeten we niet helemaal terug herbeginnen.
Heeft u nu uiteindelijk kunnen testen met een andere/nieuwe adapter?
 
ja maar doet het niet, ik denk dat hij de vuilbak invliegt
thanks DDragon80 maar ben heel lang ziek geweet heb je wel gemerkt ben niet meer op het forum geweest in lange tijd,
ik ga mijn tijd er niet meer aan verprutsen.
Is een nieuwe voeding of scherm duur eigenlijk, of is dit niet de moeite om dit te veranderen?
 
Even ter verduidelijking; voeding = adapter. Dat is hetzelfde. En aangezien je een andere adapter al getest hebt gaat dat het probleem niet zijn.
Kunnen nog tal van andere dingen zijn. Maar zolang je niet weet waar het probleem zit, heeft het geen nut om onderdelen te vervangen.
 
herstellen doe je niet zomaar ... kennis electronica, pc ... mechanisch handig zijn, de éne laptop valt zo open, een andere zit met verborgen vijzekes, een maintenance & repair manual, altijd handig .... HP is één van de weinige die dat nog online heeft! juiste gereedschap ... meetapparatuur...

GEDULD zeer belangrijk!!!

was het maar zo éénvoudig om iets te repareren met een schroevendraaier en een hamer ...
dan deed iedereen het!
 
Als de laptop aan de voeding ligt zal er meestal een ledje / lampje gaan branden op de laptop.
Gebeurd dit niet zijn er twee mogelijkheden:
  • De voeding is defect
  • De laptop is defect.
Er van uitgaande dat de voedingsadapter op 230 volt is aangesloten en de kabels en stekkers in orde zijn is voor beiden een reparatie moeilijk of niet mogelijk om dit zelf te doen.
 
Als je de batterijblok uit de laptop kan halen, (de grote batterij dus), probeer dan eens te starten zonder die batterij erin maar uiteraard met de adapter aangesloten. Het gebeurt nog al eens dat een laptop dan wel opstart. In dat geval is de batterij kapot en zou je die mogelijks nog kunnen vervangen door een nieuwe (kost meestal tussen 25 en 50 euro). Je kan dan ook de laptop zonder de batterij erin verder gebruike.
Maar de sloebers van fabrikanten zorgen er tegenwoordig meer en meer voor dat die batterijen niet gemakkelijk meer te vervangen zijn, net zoals in de recente smartphones.
 
Als je de batterijblok uit de laptop kan halen, (de grote batterij dus), probeer dan eens te starten zonder die batterij erin maar uiteraard met de adapter aangesloten. Het gebeurt nog al eens dat een laptop dan wel opstart. In dat geval is de batterij kapot en zou je die mogelijks nog kunnen vervangen door een nieuwe (kost meestal tussen 25 en 50 euro). Je kan dan ook de laptop zonder de batterij erin verder gebruike.
Maar de sloebers van fabrikanten zorgen er tegenwoordig meer en meer voor dat die batterijen niet gemakkelijk meer te vervangen zijn, net zoals in de recente smartphones.
hebik reeds gedaan zonder batterij en adapter aangesloten, geen zin;
 
is dit de CMOS BIOS batterij?
voor zover ik weet zitten die ook in een laptop, heb recent 3 oude pckes gehad waar het vervangen van dat batterijtje de oplossing was
in 1 geval startte hij wel op maar met bios waarschuwing en dan in viscieus cirkeltje natuurlijk, nu nog open krijgen. Soms is het verwijderen van het keyboard al genoeg
of zijn er klepjes die je simpelweg kan losschroeven zoals bv voor het vervangen van geheugen
 
is dit de CMOS BIOS batterij?
GEEN batterijblok maar een knoopcel:
1634559432565.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan