Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Hoi iedereen,

Weer een probleem dat de kop opsteekt…
Sinds de “upgrade” naar W10 kan ik onder andere geen updates meer installeren van Adobe Flash player of Java.
Wat heb ik al allemaal geprobeerd:

  • Update laten bijwerken via de programma’s zelf.
  • Update proberen te installeren via Ninite.
  • Update proberen t installeren via Avast updatecenter.
  • Laatste nieuwe versie afgehaald van de site.
  • Via FF Plug-in-controle

Wat gebeurt er:
Steeds lang wachten voor het installatieprogramma aanspringt en als dat dan al zou lukken blijft deze uren bezig zonder dat er iets geïnstalleerd geraakt.
Weet er iemand wat hier mis kan zijn?
Waarom kan ik geen updates meer uitvoeren?

Groetjes Rikkie

P.s.: PC is reeds gescand op virussen (Avast) en malware (MBAM)
 
Toch denk ik dat de PC op de Plugin Container telkens vastloopt. Deze hoort volgens mijn vermoeden bij Firefox, omdat ik zie dat je deze Browser gebruikt.
De rest is moeilijk te lezen.

Firefox gebruikt weinig systeembronnen en die container is behoorlijk bezig.

Loopt hij trouwens nu nog steeds telkens vast ??
 
Neen, maar vroeger ook niet steeds.
Dat komt en gaat.
Soms moet ik de pc steeds afzetten met de knop en dan dagen dat hij afsluit zoals het hoort.

Toch denk ik dat de PC op de Plugin Container telkens vastloopt. Deze hoort volgens mijn vermoeden bij Firefox, omdat ik zie dat je deze Browser gebruikt.
De rest is moeilijk te lezen.

Firefox gebruikt weinig systeembronnen en die container is behoorlijk bezig.

Loopt hij trouwens nu nog steeds telkens vast ??
 
Soms moet ik de pc steeds afzetten met de knop en dan dagen dat hij afsluit zoals het hoort.

dat heb ik hier soms dus ook en denkelijk ligt dit dan aan de Windows 10 zelf met name dat er dan info doorgestuurd word naar Microsoft

***dit is maar een vermoeden omdat ik dus de oorzaak nog niet kon achter halen omdat dus de computer hier dan op het blauwe afsluitscherm blijft hangen !

nu sinds build 14393.00 er op staat heb ik dit minder vaak ...
waarschijnlijk ook omdat ik in het register de afsluittijd waarde op 2000 heb gezet standaard staat deze op 5000

Ashampoo_Snap_2016.10.02_22h19m56s_007_.jpg
 
Ik heb daar ook mijn vragen bij, afsluiten duurt lang sinds W10, ongevraagd updates installeren zodat je voor voldongen feiten wordt gezet...enz.
En wat die allemaal op 't internet gaat zoeken? Daar heb ik grote vragen bij.

Die sleutel zit niet in de "gewone" W10, dan moet je inderdaad pakketten installeren.


dat heb ik hier soms dus ook en denkelijk ligt dit dan aan de Windows 10 zelf met name dat er dan info doorgestuurd word naar Microsoft

***dit is maar een vermoeden omdat ik dus de oorzaak nog niet kon achter halen omdat dus de computer hier dan op het blauwe afsluitscherm blijft hangen !

nu sinds build 14393.00 er op staat heb ik dit minder vaak ...
waarschijnlijk ook omdat ik in het register de afsluittijd waarde op 2000 heb gezet standaard staat deze op 5000

Bekijk bijlage 17578
 
nee standaard is de sleutel WaitToKillAppTimeOut niet aanwezig ...maar een pakket hoef je nu ook weer niet te installeren ...
je kunt zelf deze sleutel aanmaken .. en deze de juiste waarde geven .
 
Gewoon een sleutel aanmaken in de register onder desktop met die waarde?
Ik ken te weinig van registersleutels, maar dit is te simpel vrees ik.
nee standaard is de sleutel WaitToKillAppTimeOut niet aanwezig ...maar een pakket hoef je nu ook weer niet te installeren ...
je kunt zelf deze sleutel aanmaken .. en deze de juiste waarde geven .
 
Ik ben re in geslaagd het opstartprobleempje te laten verdwijnen.
Dus veilig opgestart, alles afgezet wat niet noodzakelijk was en geprobeerd de java-update door te voeren.
Zonder resultaat, lukt niet.
De Flash player is gisteren zonder problemen geüpdate, die is schijnbaar dus in orde.

Ik denk dat ik de Java gewoon nog even gaan aanzien.
Misschien lukt een update in de toekomst wel.
 
Toch wil ik nog iets weten als Windows 7 gebruiker.
Lukt het in Windows 10 als je via de startknop de zoekopdracht geeft: Java
Krijg je dan ook Configure Java te zien ?
Als je daar dan op klikt, dan kun je in Windows 7 via het Tabblad Update kiezen voor Update Now

Java 1.jpg

Java 2.jpg
 
Dat is bij W10 ook zo.
Ik heb dat al verschillende malen geprobeerd om via deze weg de update uit te voeren, echt veel gebeurt er niet als ik "update now" activeer.
Toch wil ik nog iets weten als Windows 7 gebruiker.
Lukt het in Windows 10 als je via de startknop de zoekopdracht geeft: Java
Krijg je dan ook Configure Java te zien ?
Als je daar dan op klikt, dan kun je in Windows 7 via het Tabblad Update kiezen voor Update Now
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan