Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag allemaal,

Ik weet niet of ik dit hier moet zetten, dus als dit niet zo is, zeg me dan maar waar ik het wel moet zetten. Dan weet ik dat voor volgende keer.

Het probleem is het volgende :

Om de haverklap schakelt mijn PC vanzelf aan en uit.
Dit gebeurt meestal wanneer ik een film aan het bewerken ben, maar gebeurt ook wel eens als op internet aan het surfen ben.
Ik krijg dan steeds de melding dat het systeem hersteld is van een ernstige fout en er is geen oplossing voor.
Ik ben dan maar eens gaan kijken naar het logboek van de PC en deze staat vol met fouten.
Het is ook steeds dezelfde fout die voorkomt en dat is deze :

Het probleem wordt veroorzaakt door een Device Driver
De server (9b1F122C-2982-4E91-AA8B-E071D54F2A4D) heeft zich binnen vereiste tijd niet bij DCOM geregistreerd.

Kan iemand mij vertellen wat dit betekend en hoe dit op te lossen is.
Zelf heb ik het volgende gedaan :

Ik heb de pc met Avast laten scannen. Geen virussen.
Dan heb ik al verschillende online scannen gedaan, ook niks.
Ad-aware laten lopen.

Ik heb ook op google gezocht en meestal komt dat door het vuil wat in de PC zat. De temperatuur zou te hoog oplopen waardoor de PC opnieuw opstart. Ik heb dat eens nagekeken en HEEL VEEL STOF. Verwijderd,maar ik ben bang dat dit niet de oplossing is.

Dus, iemand met tips ??? Altijd welkom
 
Probeer dit eens.
Doe de Cd rom van Xp in je drive en doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> en typ sfc /scannow (let op spatie achter sfc) -> OK of ENTER .
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele.

Ik heb geen cd rom van xp bij mijn pc gekregen.
Volgens de winkeluitbaters staat dat op mijn harde schijf.
Kan dat ?? Ben daar een leek in .
 
Ik heb geen cd rom van xp bij mijn pc gekregen.
Volgens de winkeluitbaters staat dat op mijn harde schijf.
Kan dat ?? Ben daar een leek in .

Als je een pc koopt en er staat een windows versie op geinstalleerd, moet de cd van windows er bij zijn, of wel de herstel cd's (dvd)

Wat doe je met een pc zonder windows versie niets, de winkelier heeft juist graag dat je weer komt naar zijn winkel zo verdient hij er nog wat aan.
 
hey
t' ja uw prob is groter dan menigeen denkt
vooraleer de grote middelen te gebruiken zou ik eerst dit proberen
1) systeemherstel
2 opnieuw opstarten in veilige modus : laatst bekende funktie's die wel werkten
probeer telkens erna naar de windows update site te gaan en zie wat kan

indien dit alles niet lukt zie even naar de bijlage
heb bij het posten van mijn antwoord enkel gezien naar uw foutcode die blijkbaar niet te vinden was ( sorry )
uw fout is de windows update die mank loopt
veel geluk ;)
 
hey
t' ja uw prob is groter dan menigeen denkt
vooraleer de grote middelen te gebruiken zou ik eerst dit proberen
1) systeemherstel
2 opnieuw opstarten in veilige modus : laatst bekende funktie's die wel werkten
probeer telkens erna naar de windows update site te gaan en zie wat kan

indien dit alles niet lukt zie even naar de bijlage
heb bij het posten van mijn antwoord enkel gezien naar uw foutcode die blijkbaar niet te vinden was ( sorry )
uw fout is de windows update die mank loopt
veel geluk ;)

Sorry, voor de late reactie, maar dus het zijn de updates van windows die de boosdoeners zijn ????
Normaal gezien krijg je toch een geel schildje van windows met de vermelding : De updates zijn klaar om geinstalleerd te worden. ??

Wel, deze krijg ik dus nooit. Ik vraag me af of de pc deze updates dan wel installeerd.

En, bedankt voor je reactie, maar van dat word document snap ik niet veel van en ga ik er ook niet aan beginnen. Pc straks helemaal om zeep.
 
Sorry, voor de late reactie, maar dus het zijn de updates van windows die de boosdoeners zijn ????
Normaal gezien krijg je toch een geel schildje van windows met de vermelding : De updates zijn klaar om geinstalleerd te worden. ??

Wel, deze krijg ik dus nooit. Ik vraag me af of de pc deze updates dan wel installeerd.

En, bedankt voor je reactie, maar van dat word document snap ik niet veel van en ga ik er ook niet aan beginnen. Pc straks helemaal om zeep.

Je kan eens kijken of er zijn http://update.microsoft.com/windowsupdate
 
hey Sharpei
eerst even de tip van Ivan proberen
een andere mogelijkheid is de bekende services die uitgeschakeld zijn
start -uitvoeren - typ : msconfig -- ok
in het tabblad : opstarten -- schakel ALLES in ... sluiten ok ..pc heropstarten ... je krijgt nu een melding .... aanvinken .. ok
ga naar start- uitvoeren : typ services.msc -- ok
ALLE maar dan ook alle services op automatisch plaatsen ( zie bijlage ) oh ja op de rechter zijde rechter klik en zo kom je er
vergeet vooral niet telkens de sevice op te starten -- zeer belangrijk
het vraagt even veel heel veel werk maar we proberen je werder te helpen
herstart de pc en volg nu even de raad van Ivan
als het nog niet lukt heb ik nog een tip , maar probeer eerst even dit en vooral wees maar niet bang om het te doen : er is geen enkel gevaar ;)
veel geluk ;)
 
hey Sharpei
eerst even de tip van Ivan proberen
een andere mogelijkheid is de bekende services die uitgeschakeld zijn
start -uitvoeren - typ : msconfig -- ok
in het tabblad : opstarten -- schakel ALLES in ... sluiten ok ..pc heropstarten ... je krijgt nu een melding .... aanvinken .. ok
ga naar start- uitvoeren : typ services.msc -- ok
ALLE maar dan ook alle services op automatisch plaatsen ( zie bijlage ) oh ja op de rechter zijde rechter klik en zo kom je er
vergeet vooral niet telkens de sevice op te starten -- zeer belangrijk
het vraagt even veel heel veel werk maar we proberen je werder te helpen
herstart de pc en volg nu even de raad van Ivan
als het nog niet lukt heb ik nog een tip , maar probeer eerst even dit en vooral wees maar niet bang om het te doen : er is geen enkel gevaar ;)
veel geluk ;)

Ok, Ik zal het eens proberen. Ik laat iets weten !! Bedankt allemaal voor de tijd en de moeite die jullie nemen om mij te helpen.
(y)
 
hey Sharpei
gezien bovenvermelde niks opleverd probeer dan maar even dit , wees maar niet bang er kan niks gebeuren !!
start -uitvoeren typ : regsvr32 msxml3.dll ---- ok
je krijdt nu een regsvr32 venster met de vermelding : dll registratie gelukt klik ok
ga naar start - uitvoeren typ : net start.exe wuauserv ok
het is zeer belangrijk dat je registratie van het " dll " bestand krijgt !!
indien niet zal je deze ergens moet down'n je kan het vinden in een post van Jaskse en probeer ook maar even de link van Ivan opnieuw
dat de pc traag zou zijn wist ik maar nu moet je alle services een voor een op handmatig plaatsen ( sorry voor het vele werk ) ook deze via msconfig wanneer je een service uitschakeld die je nodig hebt zal je dit wel zien , dus neem nota van wat je doet !! ;) ;)
als het nog niet lukt laat naar horen maar ik ben bijna aan het einde van m'n latijn ;!





























ivan opnieuw uit te voeren
 
als dit alles niet help dan zou je de computer eens kunnen laten scannen door een House call, vrijwel alle bekende antivirus fabrikanten hebben zo'n program.

als er iets in je computer zit dan komt het hier zeker mee uit,heb zelf al diverse malen baat gehad met kaspersky,en verder heb je geen verplichtingen.

hoop dat het werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan