Status
Niet open voor verdere reacties.
vraag 1

pc is trager geworden , kan dat aan de instellingen liggen van windows 7


vraag 2

als je internet opstart heb ik als voor beeld google als standaard ingesteld , open ik nog een 2 e pagina dan heb ik een blanco instelling


volgens mij zijn dat kleine weetjes of instellingen
 
Als die software in de opstart van Windows staat heeft dit een bedoeling. De redenering dat die dingen dan nog "werken" is toch niet zo evident hoor! Het is wel "juist" dat je deze meestal kunt uitzetten zonder storende gevolgen. Maar je mag er zeker van zijn dat deze background processen draaien die wel "iets" doen. De meeste daarvan dienen bijvoorbeeld om regelmatig updates te checken van de bijhorende software... Voor de Java client bijvoorbeeld is het aangeraden dit in ere te houden.

@ddragon daarin geef ik je groot gelijk maar er staat ook software exe die niet van windows zelf is deze zou je dan wel kunnen uitschakelen. ik doe dit en merk toch dat mijn pc toch ong 5a6 sec rapper opstart.
 
eerst moet je eens bekijken welke programma,s (software) je nog gebruikt of de welke niet? diegene je niet gebruikt zou ik ten eerste al verwijderen.
daarna ccleaner eens laten werken die verwijderd rommel van je pc ook je register via ccleaner eens laten scannen na anyliseren zal hij vragen om een backup te maken dus ja sla deze op bv op u documenten en verwijder deze dan
daarna je c schijf eens volledig degframenteren helpt je ook heel wat vooruit
en via msconfig kan je programma die mee opstarten uitschakelen zodaning dat deze je pc al sneller laat opstarten gewoon opletten wat je uitvinkt
dit is zo een beetje wat je vooruit helpt
 
1 Goede raad; blijf met elke software van het Windows register af. En zeker als het om een Windows 7 gaat. De kans dat zulke tools schade toebrengen aan je registry is reëel. De kans dat ze zulke snelheidswinst beloven is dit niet. Oudere Windows versies hadden hier nog wel profeit bij.
 
Pc sneller maken

Pc sneller maken

Ik snap best dat je het nu niet meer weet maar om een pc sneller te laten draaien moet je hem opgeruimd houden. zeker elke week dafragmenteren met het programma wat ik he aanbood. Dan inderdaad ccleaner er bij nemen is ook heel goed. Bij Ccleaner zie je ook aan de linkerkant Register staan. Dat kun je ook gerust elk week een keer aanklikken. Als je op scan naar problemen klikt (onderaan) dan kun je daarna de knop herstel geselecteerde problemen knop aanklikken. Hij vraagt dan of je een back-up wilt maken en dat moet je doen.
Je zal zien dat de pc steeds beter functioneert na een tijd. Succes.

Jacques
 
Het register opschonen en een pc defragmenteren die een configuratie heeft waarop men windows 7 kan draaien is niet nodig.
De pc zal hier niet merkbaar sneller door worden.
Als hij trager wordt, heeft dit een andere oorzaak en kan gezocht worden in de systeembronnen.
Systeembronnen is een heel ruim begrip, kort door de bocht wordt hiermee bedoeld: Alle taken die op een bepaald moment actief zijn.
Dit kan vanalles zijn. Van programma's die opgestart zijn tot spyware dat op de achtergrond actief is.
 
inderdaad heb ik dat ook al geschreven.hoe meer software je download hoe zwaarder je pc belast word en daardoor trager gaat werken.
sommige gedownloade software staat ook in je taakbeheer (msconfig) deze kan je uitschakellen.voor de rest afblijven.
wat het register van ccleaner betreft. maak je eerst een volledige backup van je c schijf en sla deze dan op op een externe schijf of een lege partipatie
ook je register door ccleaner laten opruimen is geen gevaar aangezien deze een backup aanmaakt en die je bij problemen terug kan herstellen
deze heb ik ook al gedaan bij win7 en nu met win8 pro en ondervind geen problemen natuurlijk het kan dat hij iets verwijderd dat niet mag maar daarvoor dient deze backup van ccleaner
 
Een tijdje geleden herinstalleerde ik een laptop met Windows 7. Netjes alle applicaties erop zoals MS Office enzo. Wel, de eigenaar van die laptop draaide een week later ook een dergelijke registry cleaner. Deze kwam aandraven met 1500 gevonden fouten!!! 1500... Wel, ik kan je verzekeren dat er geen 1500 fouten aanwezig waren hoor. Nul aka 0! Ik kan echter wel verzekeren dat je na een herstel van die zogezegde fouten wel degelijk in de problemen gaat komen.
En een registry wordt bij normaal gebruik meermaals gelezen en herschreven. Tegen de tijd dat je een probleem merkt is die backup waardeloos. Zoals Pluis ook reeds vermelde heeft Windows 7 geen behoefte aan zulke tools. Ik praat uit ervaring. Ik krijg regelmatig zulke PC's met allerhande cleaners en boosters onderhanden. Taak 1; verwijderen die rommel! En dan hopen dat er niet teveel schade aangericht is.
 
ja het is inderdaad aangeraden om uit het register te blijven en ook dat na een tijdje die backup voor niets nog goed is .maar nu stel ik me dan de vraag waarom ze die software verkopen? ingebouwd in ccleaner of zelfs avg tuneup.als ik dit hoor DUS allemaal brol?
het enige probleem is als je pc herinstalleert en gewoon gebruikt merk je dat je pc veel rapper opstart en je browser rapper opent. MAAR pas je software begint te downloaden meer en meer dan merk je ook dat je pc trager word.om veel software te kunnen downloaden heb je tenminste een ramgeheugen nodig van min 8gb
 
Om te veel te kunnen downloaden heb je nietveel nodig... enkel wat plaats op je harde schijf.
Er zijn verschillende oorzaken waarom een systeem trager wordt. Een applicatie vraagt systeembronnen (resources) om correct te kunnen werken. RAM geheugen, CPU tijd, harde schijf ruimte,... Afhankelijk van de applicatie. Een database (wanneer aanwezig) onder SQL Server neemt bijvoorbeeld veel RAM geheugen in beslag. Ook services die in de background draaien en die dus mee opstarten. Daarboven worden er dikwijls de nodige Dynamic Link Libraries (DLL files) ingeladen.
Wanneer je software de-installeerd wordt er meestal nogal slordig mee omgegaan en worden sporen in het register en ingeladen DLL's niet ongedaan gemaakt, waardoor deze dikwijls onnodig mee geladen worden met je OS. Een registry cleaner ziet dit trouwens niet als een fout wanneer alle bestanden (links) nog aanwezig zijn.
Applicaties zoals Photoshop vragen ook veel geheugen, maar dat is een momentopname. Wanneer je het programma afsluit ruimt de garbage collector normaal gezien de ongebruikte geheugenallocaties op. In sommige programmeertalen moest je dit manueel doen (C++), anderen doen het "automatisch" (C#).
Het is dus niet zo dat je 8GB nodig hebt. Een modale PC gebruiker die gewoon wat wilt surfen en een documentje typt, komt met een Windows 64bit met 4GB RAM geheugen vlotjes toe. Het is pas nodig wanneer je applicaties draait die meer resources vragen dat dit in het spel komt... (zoals "spelletjes" voor de meesten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan