Pinnetjes CPU verbogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, Van een CPU zijn er een aantal pinnetjes verbogen. Kunnen die weer worden recht gezet, zijn er evt. bedrijven die dit kunnen doen? Of moet ik de CPU als verloren beschouwen?
 
Ik gok het er nooit op om pennetjes recht te gaan buigen. Het risico is dat je hiermee ook de Socket beschadigd als één of meerdere pennetjes nog iets scheef staan.
En Socket beschadigd betekend een nieuw moederbord + ook de processor met kromme poten.
 
ook ik heb hier eens de moeite genomen en met veel engelen geduld onder een vergrootglas de gebogen pinnetjes weer recht gekregen ...
let op het is zo als Skippy het mee deelt gaat er iets mis ben je verder van huis ...
*met engelen geduld bedoel ik dus dat ik er concreet 2 dagen over gedaan heb om rond en nabij de 35 pinnetjes recht te krijgen ...
als je er aan durft te beginnen dien je je tijd er voor te nemen ..begin je scheel te zien stop je er een tijdje mee .
 
Vraag mij af hoe je ze krom hebt gekregen, een keertje iemand ermee geholpen met een instrumentenmakers platbek tangetje, eentje afgebroken, dingen zijn nogal bros, was vermoedelijk een aardpunt want CPU deed het gewoon.
Mooi dat ze tegenwoordig in de socket zitten bij de Intels.
 
de persoon waarvan ik dus de pinnetjes terug recht heb gekregen plaatste de processor er verkeerd in ze had namelijk te laat gezien dat er een pijltje aanwezig was ...gelukkig voor haar dat ze geen brute kracht gebruikt had .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan