E-mail POP 3 telenet aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Buurvrouw kreeg email om haar POP 3 aan te passen naar SSL/TSL.
Maar bij haar accountinstellingen staat er bij inkomende serverinstellingen : in.telenet.be en bij uitgaande : uit.telenet.be.
Hier kan ik geen SSL/TSL selecteren
Of toch wijzigen naar pop.telenet.be (SSL/TLS) en smtp.telenet.be (TLS)
 
bekijk deze es:


in #28 staat er link van de telenet brief, is het dezelfde?

neem het volledige topic es door!

POP3 wordt afgeraden (veiligheid) IMAP wordt aangeraden.

1647103656466.png
 
Laatst bewerkt:
vroeger was inkomede server in.telenet.be en uitgaande server uit.telenet.be was zeer eenvoudig sinds een jaar of 2 is dat verander zou de in en de uit server zelfs niet meer werken nu moet je pop.telenet.be voor inkomede en smtp.telet.be voor de uitgaande server en de SSL(/TLS) aan vinken
 
Daar ben ik het niet mee eens ... Het POP3 protocol is achterhaald en dat staat ook duidelijk in de mail van Telenet...
Zij (en wij van PCTuts) raden met aandrang aan om over te stappen op IMAP.

Zij doen dat enkel niet zo bruusk om niemand weg te jagen, maar binnen enige tijd zal POP gewoon ook stopgezet worden.
Geen beter moment om over te stappen dan NU ...
 
voor IMAP moet je altijd verbonden zijn toch als er een bijlage in de mail zit !
Niet zo ... wel is er een mogelijkheid (vooral gebruikt door bedrijven of organisaties ) om afbeeldingen (handtekeningen, symbolen, iconen en bedrijfsemblemen etc...) niet mee te sturen met een mail, maar enkel de link in de mail te zetten.

Als je dan de mail opent, dan pas wordt de afbeelding opgehaald ('contacting server ..."). Maar heeft niets met IMAP te maken, wel met het protocol van de server zelf (vb. Exchange doet dat vaak).
 
Zou je iemand nu nog aanraden géén (O)LED TV, maar een LCD toestel te kopen ?
Die staan nog in de winkel hé - zijn de goedkoopste.

Maar toch haalt bijna niemand dat nog in zijn hoofd, nietwaar ? Zelfde discussie als het gaat over wel of niet IMAP.
 
Ik heb al een vijftal mensen (kennissen, vrienden) aan de lijn gehad met vragen hoe ze op die mail moeten reageren.
Allen gebruikers van POP.
Bij allen werkte hun outlook van het office pakket perfect. Als ik de wijzigingen aanbreng die Telenet komt vertellen dan werkt hun mail NIET meer.
Als ik de oude instellingen terug zet, of "automatisch" kies als beveiliging dan is alles terug OK.
 
Allen gebruikers van POP.
Bij allen werkte hun outlook van het office pakket perfect.
Als ik de oude instellingen terug zet, of "automatisch" kies als beveiliging dan is alles terug OK.
Beetje dovemansgesprek : wat baten kaars en bril als ... niet zienen wil, is het gezegde.

Dat bij iedereen alles perfect werkte tot nu is normaal en dat zal het ook blijven doen met de oude instellingen TOT Telenet zijn POP server omturnt en dat is voorzien eind van deze maand. Dan zal je met de oude instellingen géén verbinding meer krijgen.

Als je zegt dat je de richtlijnen hebt gevolgd en dat het dan niet meer werkte, dan ben ik zo vrij daaraan te twijfelen. Want de richtlijn (zie post nr. 11 hierboven van @DDragon80) is dat je IMAP instelt en POP niet langer gebruikt. Ik denk niet dat je dat hebt gedaan. Als je de instellingen van IMAP uit de mail of vanop de website toepast op een POP verbinding werkt het uiteraard niet.

Je hebt dus nog even tijd, en ook al je kennissen maar op het einde van de maand maart zal je toch moeten beslissen.
 
ik gebruik thunderbird en heb geprobeerd
  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 587
  • Beveiligingstype: TLS

  • dit gaat niet bij mij

  • heb het terug gezet op de vorige en alles gaat goed
  • pop.telenet.be poort 995

  • verbindingbeveiliging SSL/TLS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan