E-mail POP 3 telenet aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Buurvrouw kreeg email om haar POP 3 aan te passen naar SSL/TSL.
Maar bij haar accountinstellingen staat er bij inkomende serverinstellingen : in.telenet.be en bij uitgaande : uit.telenet.be.
Hier kan ik geen SSL/TSL selecteren
Of toch wijzigen naar pop.telenet.be (SSL/TLS) en smtp.telenet.be (TLS)
 
@lange pier Klopt, maar er staat wat hogerop duidelijk dat zij (net als wij) aanraden over te stappen op IMAP. Die extra beveiliging met SSL/TLS van hun POP3 server is een tijdelijke noodoplossing om die mensen die niet willen/durven over te stappen nog even respijt te geven en toch de beveiliging aanvaardbaar te houden voor hun servers ! Hoe lang zal dit tijdelijk duren ??? Niet uit te maken, maar zeker géén jaren. POP3 is net zo verouderd als Windows Vista dat nu is ...
 
@lange pier Het is natuurlijk je goede recht, maar ik blijf het spijtig vinden dat je mensen die hier hulp zoeken blijft de verkeerde kant opduwen, naar een verouderde manier van werken die binnen een niet zo lange periode hen opnieuw in de problemen zal brengen nl. als Telenet beslist het oude POP3 protocol volledig af te schakelen. Waarom niet meteen de oplossing van de 21ste eeuw promoten ?

Mijn pogingen stoppen hiermee ... ik haak af - kan niet steeds maar hetzelfde blijven herhalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan