Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
dit gaat over een nieuwe laptop met windows 10 en een nieuwe printer canon mg 3650 ,als men iets wil afdrukken zet de printer alles direct in de wachtrij,scannen lukt wel maar iets afdrukken vanaf de
laptop niet . printen vanaf een ipad lukt wel. ik heb de printspooler al leeg gemaakt en terug opgestart maar dit helpt ook niet.
bij status printer staat niet actief en printer reageert niet en kan document niet afdrukken zijn de meldingen
wie weet er raad ?

alvast bedankt
 
Begint bijna op een USB conflict te lijken.

Voer het kleine progje USBDeview eens uit ( zie bijlage )
Sorteer dan op Description ( gewoon even op het woordje klikken )
Als de printers zijn aangesloten en aan staan zal dit in een groene regel staan anders zijn de regels wit.

Kijk bij de waarden onder device Instance ID of deze waarden gelijk zijn voor beide printers. ( bijna helemaal rechts , even de schuifbalk onderin gebruiken om daar te komen )

Kijk ook bij andere waarden of deze gelijk zijn. De usb hub is niet zo belangrijk, maar bijvoorbeeld wel ParenID Prefix
 

Bijlagen

  • usbdeview.zip
    84.5 KB · Weergaven: 95
Bij Description zijn ze beiden groen terwijl ze aan staan.
Bij Instance ID zie ik een lange string letters en cijfers, maar waarden?
Bij ParentID prefix staat er bij printer A niets en bij printer B ook een lange string sijfers en letters...

Verder kan ik er niet veel over uitmaken.
 
%£$§%.

Het probleem blijft. Ik werk al jaren met twee printers en kon altijd in de printerdialoog de bestemming aangeven. Nu, sinds de Verjaardag-update ben ik gekloot.
 
Even Instance ID
Zijn deze waarden gelijk ? Dus de cijfer / letter combinatie

Vreemd dat er bij printer A niets staat bij ParentID prefix. Ga ik even nakijken binnenkort.
 
%£$§%.

Het probleem blijft. Ik werk al jaren met twee printers en kon altijd in de printerdialoog de bestemming aangeven. Nu, sinds de Verjaardag-update ben ik gekloot.

Toch eens proberen, heb je de printers al eens helemaal verwijderd alle software en ook de drivers en daarna alles opnieuw geinstalleerd na het opnieuw opstarten van de PC ? Zal misschien best wel ergens staan in het topic, maar ik werk nu op een heel klein schermpje van mijn smartphone en dat leest niet zo gemakkelijk.
Gebruik voor de printers ook een andere lege usb poorten als deze aanwezig zijn.
Sommige USB aansluitingen zijn via een interne Hub op het moederbord met elkaar verbonden. De meeste moederborden beschikken over meerdere Hub's waardoor de adressering dan anders wordt.
 
De twee printers zitten samen aangesloten op één kleine Hub die wel niet 'gepowered' zijn, maar dat hoeft voor printers toch niet, hé.
En wat je al had voorgesteld om de twee printer-drivers te wissen, heb ik ook gedaan en daarna via de twee oorspronkelijke CD's de originele stuurprogramma's geïnstalleerd.
Ik zal nu eens proberen met andere USB-poorten, maar zoals het was is het al jààren.
 
Na het versteken in een andere Hub (met power) had ik juist het zelfde probleem.
Nu heb ik teruggestoken en het volgende gedaan: de twee printers uit.
Een print naar A gestuurd en pas daarna A aangezet. Geaccepteerd.
Daarna printer A UIT gezet en B uitgelaten.
Een print naar B gestuurd en pas daarna B aangezet. Ook Geaccepteerd.

Dus: zolang het systeem maar één printer vindt, schijnt het dus te gaan, maar ik mag de printer pas aanzetten als de opdracht is gestuurd.

Voortaan zal ik dus zo werken en misschien krijgt MS gelijkaardige klachten en wordt het in een komende update opgelost, want dat is toch een MS-probleem, niet?
 
Lijkt er toch op dat voor beide printers dezelfde adressering gebruikt wordt dat elkaar stoort.

Toch nog 1 ding proberen. Zorg dat er 1 printer is geinstalleerd en goed werkt. Laat deze printer aangesloten en aan staan zodat deze goed zou moeten werken en installeer dan pas de tweede printer. Windows zou dan als het goed is een andere adressering moeten kiezen waarmee de tweede printer aangestuurd zal worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan