programma's werken even niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik zit met een vraag.
Ken de oorzaak van mijn probleem niet dus weet ook de oplossing niet.
Doorlopend komt het voor dat ik een open op mijn scherm en als ik er dan mee probeer te werken komt er een licht grijze zweem (net mist) over het programma (scherm) te liggen en staat er een tekst boven in het programma na de naam van het programma (reageert niet)
Heb al van alles gedaan. PC opgeruimd, schoongemaakt, Mailwarebytes en Ccleaner laten draaien etc etc etc maar dat helpt niet.
Als ik na die melding even wacht werkt het programma weer even en dn plotseling weer niet en staat er die mist weer voor. Knap irritant het is bij alle programma's waar ik ook mee bezig ben.
Weet iemand wat dit is, wat de oorzaak is en hoe dit op te lossen is?

met vriendelijke groet
crimpak
 
Virtueel geheugen stel je best in op default. Vergroten heeft in standaard gebruik geen enkel nut.
Denk eerder aan een serieus probleem. Kan zowel hard als software zijn. Als ik een wilde gok mag maken; check je schijf eens op fouten.
 
Hoi Qtex bedankt voor je snelle reactie maar ik heb geen flauw idee hoe je dat moet doen. Ik maak wel steeds schrijfruimte vrij en clean zijn ramgeheugen. Laat regelmatig de vrije ruimte wissen op mijn schijven met Ccleaner maar virtuele geheugen??? Zou je mij wat verder willen helpen hoe dat moet want zo'n techneut met de pc ben ik nu ook weer niet.

groetjes
crimpak
 
Hoi DDragon80,
Ook bedankt voor je snelle reageren maar de schijven vast en extern heb ik allemaal gecontroleerd en vertonen geen fouten of beschadigingen.
Je adviseert: Virtueel geheugen stel je best in op default. Voor mij abracadabra maar misschien wil je dat wat toelichten voor mij? Wat moet ik dan stapsgewijze doen?
groetjes
crimpak
 
Installeer HD Tune (freetrial) start deze na de installatie op.

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
mvg
 
Virtueel geheugen vergroten is zinloos. Laat Windows dit beheren en alles is ok. Vroeger (+10 jaar geleden) had zoiets mss soms nog nut.
Software kan ook best een oorzaak zijn. Zowel malware als tools die je Windows verkl*ten.
Gebruik je toevallig software als optimisers, cleaners, system tools, oa .... Verwijderen en bij twijfel even melden over welke het gaat.
Doe een AV scan. Download eventueel Sophos Virus removal tool eens.
Free Virus Removal Tool | Sophos Antivirus and Malware Removal Tool

Hardware problemen zijn ook niet uitgesloten.
Zulk gedrag in Windows is vrij ernstig...
 
Configuratiescherm > Systeem > geavanceerde instellingen > instellen >
Hier kan je twee dingen doen: bovenaan Vinkje zetten bij Windows laten bepalen ofwel (volgens Schoone): 1.5 x de waarde van je RAM geheugen instellen en begin- en eindwaarde gelijk.
 
Hallo WaWa nu weet ik ook weer hoe dat werkt. Voor een wat minder techneutachtige als ik werken die stap voor stap voorbeelden nog het beste. Weer veel van jullie geleerd vanavond waarvoor mijn dank.
Doe nu nog even die test met Sophof die DDragon80me had toegezonden en laat jullie de resultaten eind van de avond nog even weten.
Allemaal erg bedankt voor deze leervolle avond.

groetjes
crimpak
 
Ik lees dit topic nu pas, maar een bekend probleem als er geen systeembronnen meer zijn. Te weinig geheugen dus.

Ik pik even deze zin uit de topicstart: "Knap irritant het is bij alle programma's waar ik ook mee bezig ben."

Het woordje programma's.

Bedoel je hiermee dat je met multitasking meerdere programma's open hebt staan ? Zo ja dan zit hier het probleem.

Dit is op te lossen door als het mogelijk is meer geheugen te plaatsen of anders simpelweg wat programma's af sluiten.

Ook kunnen er andere dingen mee spelen zoals programma's die automatisch opstarten tijdens het booten die niet opgestart behoeven te worden. Ook kan er adware of andere nare troep op de pc zijn geinstallerd die mee opstarten en geheugen vreten.
En uiteraard kan het geheugen zelf ook defect zijn.

Het is dus moeilijk om hier een goed antwoord op te geven, omdat er verschillende dingen aan de hand kunnen zijn.
 
Goeiemorgen allemaal.
Gisteren laat geworden met het uitvoeren van het programma van DDragon80. Zijn tip om gebruik te maken van Sophos Virus Remover Tool heb ik uitgevoerd en terwijl Mailwarebytes en Ccleaner riepen dat mijn pc schoon was en geen enkel ander software programma aangaf dat er wat mis was haalde Sophos Virus Remover Tool er 2 threats uit en was het probleem opgelost. Ik kan dit programma dus aan iedereen aanbevelen omdat het meer doet en beter opspoort dan elk ander programma probeerde waarvoor mijn speciale dank aan DDragon80.
Momenteel ben ik bezig met Lautus zijn tip systeembestandscontrole. Nooit weg om dat ook te doen. Resultaat wacht ik dus af. Laat uitslag nog weten.
Wat je tip betreft Lana over het werken met meerdere programma's tegelijk kan ikje zeggen dat ik vaak werk met meerdere programma's tegelijk op mijn bureaublad als je dit bedoeld, maar dat was nog nooit een probleem. Ik zal kijken of ik of bijplaatsen van geheugen dus noodzakelijk is omdat dit nooit problemen opleverde maar toch bedankt voor deze tip.
Verder zal ik het programma van DDragon80 ook anderen aanbevelen want het blijkt beter te weken dan ander speurprogramma's die ik al kende.
Fijne dag verder allemaal en nogmaals bedankt voor de vele tips. Voor mij een zeer leerzame avond.
groetjes
crimpak
 
Goed van de Dragon om dit te vermelden en Crimpak om zijn ervaring te vertellen.
Dus: een tip voor Deel XII van onze TopTipsvTuts..!

@Allemaal: wie nog goede ideeën heeft mag dit altijd vertellen. Speciale programma's heb ik wel voldoende, maar de goed presterende krijgen toch voorrang.

Vergeet niet dat » Perfmon /report « [Deel XI, TopTipsvTuts] ook veel kan vertellen over alles wat in je systeem misloopt.

WW
 
Sophos is nu eenmaal de beste bescherming, jammer dat dit niets is voor consumenten. Het enige dat beschikbaar is voor de consumt is dus de virus removal tool.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan