Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk een domme vraag maar het blijft me achtervolgen, temeer daar ik voor enkele andere personen ook zo'n stick aangemaakt heb;), kun je als je laptop de instelling snel opstarten in windows 10 heeft in het geval windows toch niet zou opstarten, deze stick dan ook gebruiken, vermits neem ik aan hij dan rechtstreeks opstart via harde schijf en niet via usb poort (stick) of kan je op die moment ook nog gebruik maken van één of andere F toets op de laptop om in het bios de opstartinstellingen te wijzigen zodat je toch nog via die stick kunt opstarten, het scheelt bij mij en enkele anderen toch nogal wat in opstarttijd als je de functie snel opstarten aanvinkt, als dit er echter voor zou zorgen dat die stick (van Uw hulpforum of van windows zelf) dan onbruikbaar is dan tja-m-.....
 
over het ontvangen van Emails

klik eens boven in het forum op gebruikers instellingen
en kies dan in het volgende scherm Links foruminstellingen
en kijk dan eens bij aboneren op discussies of je daar de juiste keuze hebt gemaakt
Directe Email ontvangen
 
Bij gewoon opstarten komt onmiddellijk links onderaan scherm press F2 to enter set up en press F12 to boot menu, in beide gevallen geraak je trouwens in het boot menu waar ik inderdaad als eerste opstartmedium usb aangewezen heb, nogmaals, bij snel opstarten herkent hij deze stick niet.......hij start gewoon snel op Bij uitvinken snelle opstart herkent hij deze stick wel

En dat is precies de bedoeling, snel(ler) opstarten...
Bij snel opstarten schakel je bepaalde bios controle/opstartfuncties uit.
Want dat is wat je wil als je het aanvinkt, snel opstarten, dus minder controles zoals geheugentest, zit er een usb of een bootabale CD/DVD in etc....
Vroeger moest je dan zelf het bios tweaken en bepaalde opties uit zetten, nu één optie: snel opstarten et voila...
Gaat dan direct van HDD opstarten zonder eerst geheugen en/of andere media te controleren.

Bij andere mobos/laptops/bios ... kan het dan weer best mogelijk zijn dat je, ook al staat snel opstarten aan, toch nog via BBS van usb/cd/dvd kan opstarten.
Het hangt er vanaf hoe de fabrikant of bios maker het geimplementeerd heeft.

Je gebruikt geen UEFI met secure boot, zou er een probleem zijn en je wil van USB starten kan je toch eerst in je bios geraken en dan snel opstarten uitschakelen?
(Er zijn ondertussen laptops die enkel secure uefi booten waar je zels niet meer via legacy/MBR kan opstarten. Als je daar ooit probs mee hebt...).
 
Nee, dat snel opstarten staat niet in boot menu, ik bedoelde zoals eigenlijk aangegeven volgens mij dat je zowel met de F2 als met de F12 toets de instelling kunt bereiken in boot menu om in plaats van als eerste op te starten van de harde schijf dit kunt veranderen in usb , opmerking over snel opstarten komt nadien, bij snel opstarten herkent hij die usb stick niet, als je optie snel opstarten uitvinkt bij instellingen energiebeheer en zo voort herkent hij die usb stick wel bij opstarten, duidelijk zo ?
 
Je gebruikt geen UEFI met secure boot, zou er een probleem zijn en je wil van USB starten kan je toch eerst in je bios geraken en dan snel opstarten uitschakelen?
(Er zijn ondertussen laptops die enkel secure uefi booten waar je zels niet meer via legacy/MBR kan opstarten. Als je daar ooit probs mee hebt...).

Enne, hoe geraak je in het bios bij snelle start windows als ook de F toetsen dan oo geen dienst doen ? Want dit is bij mij wel het geval ! Hij start gewoon verder op
 
met welk programma maak jij de usb stick aan ...ik denk eerder dat je het hier dient te zoeken ...ik heb hier vandaag de test gedaan op mijn desktop pc met een MSI 790FX-GD70 Moederbord welke dus nog de oude bios bezit en ik ondervind hier dus geen vertraging bij het opstarten van af de usb stick en dit dus in beiden gevallen met of zonder dus dat het snel opstarten aangevinkt is .. *ik zeg zo goed als geen vertraging ...het scheelt iets van 10seconden indien dus het snel opstarten aangevinkt staat !
 
Kan niet volgen, die usb stick is gewoon aangemaakt rechtstreeks vanuit windows 10 zelf als recoverystick die dient om windows op te starten indien dit niet mocht gebeuren op de gewone manier, probleem is alleen dat bij snelle opstart in windows 10 hij de stick niet herkend, als je de optie snel opstarten uitvinkt vind hij die stick wel en valt er mee te werken
 
aan zapatha, hartelijk dank voor je privebericht, bedoel je deze instelling ?
 

Bijlagen

  • Screen Shot 10-27-16 at 07.31 PM 001.jpg
    Screen Shot 10-27-16 at 07.31 PM 001.jpg
    50.8 KB · Weergaven: 111
Kan niet volgen, die usb stick is gewoon aangemaakt rechtstreeks vanuit windows 10 zelf als recoverystick die dient om windows op te starten indien dit niet mocht gebeuren op de gewone manier, probleem is alleen dat bij snelle opstart in windows 10 hij de stick niet herkend, als je de optie snel opstarten uitvinkt vind hij die stick wel en valt er mee te werken

Wat bedoel je met "als je de optie snel opstarten uitvinkt vind hij die stick wel en valt er mee te werken"?

Start computer op van USB? Of niet?
 
Als laptop niet in snelle start instelling gezet is binnen windows zelf,je sluit hem af en start hem terug op dan kun je die usb recovery stick gebruiken als je hem in een usb poort gestoken hebt, hij werkt dan, bij instelling binnen windows snelle start herkent hij die usb stick niet bij het opstarten, ik kan eigenlijk niet meer volgen, de vraag van in het begin van de topic was, ik heb een recovery stick aangemaakt als windows niet meer opstart, hij wordt wel herkend als ik snelle opstart binnen windows zelf uitschakel, als ik snelle opstart binnen windows zelf doe (standaard instelling) herkent hij die stick niet ook al staat in het bios usb als eerste aangeduid
 
Code:
De TS kan met een USB stick opstarten indien in W10 snel opstarten uit staat maar niet als die op aan staat.

De TS wil bij een probleem v.a. de USB stick op kunnen starten terwijl snel opstarten aan staat, dat wil dus niet bij hem.

Hopelijk is het nu duidelijk.

Vraag mij wel af welke opties je te zien krijgt in dat BBS menu, daar staat die stick niet bij als je in W10 snel opstarten aan hebt staan maar wel als die uit staat?
 
Als ik windows in snelle start zet reageren zelfs de F toetsen niet (F2 of F12) bij opstarten windows, nog iets raar maar van andere orde, als ik via google op pc tuts klik komt er eerst een ander scherm ??? Zie bijlagen
 

Bijlagen

  • Screen Shot 10-27-16 at 08.06 PM.jpg
    Screen Shot 10-27-16 at 08.06 PM.jpg
    75.1 KB · Weergaven: 95
@ reli als je zelf een topic start of reageert in een ander topic
klik dan eens aan de rechterkant in de bovenste regel op discussietools
en kies dan abonneren op deze discussie

80Knipsel.JPG

klik dan in de volgende pagina die je krijgt op abonnement toevoegen

als je dan later geen intresse meer hebt om dat onderwerp te volgen kan je via daar ook weer uitzetten
sucses
 
LP, merci voor de verduidelijking.

@reli: zag wel LP's post #27, maar niet jouw #26, of heb er over gezien.
Gebeurt wel eens meer, denk toch maar eens browser moet updaten maar ben er zo aan gewend...

Vandaar de verwarring...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan