Software registry cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
kreeg vandaag een gratis programma van Ashampoo, nl
ashampoo_registry_cleaner_2_31831

betrouwbaar of maken ze de boel maar instabiel en verwijderen ze misschien ook belangrijke registersleutels

greets

ed
 

Wat snelheid betreft; als je een moderne computer hebt met voldoende geheugen, gaat de registry hive volledig in het geheugen geladen kunnen worden, en is de snelheidswinst die je zou bekomen met een cleaner zo goed als onbestaande.

Enkel wanneer de registry door te weinig geheugen gepaged moet worden op je disk, gaat dit vertraging teweeg brengen.
Als een "cleaner" zoveel "sleutels" verwijderd om zulke situatie op te vangen, dan zou die geweldig veel data moeten verwijderen. Lijkt me eerder uitgesloten.

In de meeste (of eigenlijk alle!) gevallen is de snelheidswinst dan ook puur placebo.

En ja, er gaan configuratie sleutels mogelijk achterblijven... maar zolang die niet aangesproken worden (wat ook nietmeer gebeurd door de nietmeer aanwezige software), gaan die ook zeker niets kwaad doen. Dit zijn gewoon achtergebleven instellingen.
Dit kan ENKEL nuttig zijn wanneer dezelfde applicatie welke die sleutels in eerste instantie aangemaakt heeft, terug met een schone lei kan beginnen, en niet de draad terug moet oppikken met "mogelijk" verouderde/slechte configuratie wat achtergebleven is in het register.

Enkel dus voor dit laatste kan een cleaner "eventueel" nuttig zijn. Snelheidswinst is pure larie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Sluit me volledig aan bij adviezen niet te gebruiken. Tenzij...
Je weet wat je doet en een probleem hebt met bv software die je niet kan verwijderen, niet meer werkt, ni35 kan installeren of... door een regisity probleem. Laat ik NOOIT door een cleaner laten oplossen.

Maar gebruik soms wel een cleaner om de betreffende keys te zoeken die dan netjes onder elkaar gelist worden en ze, NA EXTRA CONTROLE, zelf kan verwijderen.
Ok, registry editor heeft ook een zoekfunctie maar is veel lastiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan