Windows 11 Restore points beperkt houdbaar

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
[Systeemherstel]

Na het installeren van de Windows beveiligingsupdate van juni 2025 zal Windows 11, versie 24H2 systeemherstelpunten maximaal 60 dagen vasthouden.
Als u een herstelpunt wilt toepassen, selecteert u Systeemherstel openen.

Herstelpunten ouder dan 60 dagen zijn niet langer beschikbaar. Deze limiet van 60 dagen geldt ook voor toekomstige versies van Windows 11, versie 24H2.

Weet niet wat je preces zoekt en waarom?
Die 60 dagen kan je vlgs mij NIET verlengen (toch niks over gevonden).

Heb Get-ItemProperty -Path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SystemRestore" uitgevoerd.
Zodat je kon zien hoe het bij mij is. Verder niks.
Als je meer wil zeg maar wat, geef cmd als je wil maar ik ga er zelf niet achter zoeken.
Als je het niet kan aanpassen heeft het ook geen zin te blijven zoeken.

Net nog eens gezien, maak dd geen herstelpunten aan, faalde meestal waardoor het vaak zeer lang duurde.
Ik vertrouw er niet meer op.

Laatst bewerkt:
Het zou enkel een only read file zijn maar je zou het toch kunnen aanpassen. Maar jij vindt ook niets dus ik stop met zoeken morgen bel ik naar Dell want ik heb de oorzaak gevonden. Laat je de respons van Dell weten.

Nu ben ik weg

Groetjes

Welke oorzaak? Het zal vlgs mij 60 dagan zijn en blijven. Daar kan Dell niks aan verhelpen.
Tenzij ze daar een eigen tool voor zouden hebben die dan los van m$ sysrestore werkt.
Wat ze zouden kunnen opstarten vanuit UEFI.

Het zou enkel een only read file zijn maar je zou het toch kunnen aanpassen.
File of registry key?
Als je laat weten welke en wat aanpassen, welke waarde..
Dat wil ik dan wel eens probberen als het een mogelijke optie is.
(Zogezegd niet aanpasbare systeem keys aanpassen of wissen heb ik ooit wel eens gedaan.
Maar er kunnen er uiteraard nog meer en echt onaanpas- of wisbare zijn.)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan