Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

In mijn data D staat een map Restore met een tib bestand.
Als ik mijn pc wil herstellen via de restore hoe moet ik dat dan doen ?
Op mijn bios zie ik staan Boot option 1 ( po :st9500325) deze nr is mijn harde schijf.
 
krijg je een foutmelding te zien bij het opstarten van je besturingssysteem ?
beschrijf het probleem dat je heb ....beschrijf ook wat het laatste was dat je gedaan had voordat dit opstarten niet meer wilt lukken ?


Ik heb mijn vraag verkeerd gesteld nl: Waarom zet de computerwinkel dan de eerste boot via Boot option 1 ( po :st9500325)
Mijn dvd speler zetten ze dan als boot option 2 .
Is er dan geen mogelijkheid om via boot option 1 op te starten ? Of doen ze dat met opzet ?
 
indien je een voor geinstalleerd systeem aankoop dan zet men dus de HDD of de SSD als eerste boot optie ...om op te starten ...
doet men dit niet en zet men de drive als eerste boot optie en je start dan de pc op ( zonder dat er een dvd/cd aanwezig is ) dan krijg je eerst een zwart scherm te zien met aan de linker boven hoek een flikkerend streepje .....dit blijft zo een 10 @20 seconden flikkeren en start dan pas door naar de 2de boot optie in rij m.a.w. dan pas zal er gestart worden van de HDD of de SSD.
***indien er dus een cd of een dvd aanwezig is in de drive en de drive staat ingesteld als eerste boot optie dan zal er ook vanaf de drive opgestart worden indien het medium opsrartbaar is wat in de drive zit .
is het medium echter niet opstartbaar dan zal ook deze overschakkelen naar de 2de opstart optie ingesteld in je bios ...
word er echter bij het opstarten vanaf de drive vastgesteld dat het medium opstarbaar is dan bestaat er immers de kans dat je iets opstart wat je liever niet had opgestart ...
bv een zelf installerende windows !
 
je zou nu in het bezit moeten zijn van de acronis opstart cd ...
je dient op te starten vanaf deze cd dus je stelt de bios in om op te starten vanaf de drive ( zorg dat de opstart cd geplaatst is in de drive)
als je de pc opstart vanaf deze opstart cd dan krijg je een acronis opstart menu te zien ..vergelijkbaar met de afbeelding hier onder ..
Ashampoo_Snap_2014.10.18_12h26m44s_004_.jpg
je dient NIET op de windows te klikken ( doe je dit wel dan start Windows verder op !)
je kiest hier dus voor de acronis optie en je navigeert vervolgens naar de opgeslagen backup op je D partitie ...
 
is het een laptop ? welk merk? kijk anders via start -- computer--rechtsklikken--beheren--schijfbeheer
kijk of er pQservice voor je C schijf staat dan staat er recovery schijf op je laptop ,dan kan je bij het opstarten de ALT+F10 tergelijke tijd op toggelen tijdens opstarten ,dit is alleen als je hem wil formateren he dan start windows load files -- dan kies je terug naar fabriekswaarden herstellen laat hem dan maar doen kijk een filmje of zo ik hoop dan dat je rest wel kent ?????
 
je dient waarschijnlijk dus boot 1 te veranderen naar DVD
maar ook de cd/dvd rom drive zet je best als eerste in de rij van de 3 mogelijkheden...
bevestig je keuze met F10 en Enter (zorg dat de DVD aanwezig is )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan