Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Man, man, man. Wat een raar besturingssyteem is me dat eigenlijk?
Ik heb gisteren gekeken naar mijn C schijf en ja hoor, terug maar weer eens maar 7,25 GB vrij. Ik zit dan ruimte vrij te maken. Er stond een Windows.old op van dik 2 GB, dus ik dacht YES. Dat is dicht bij die 10 GB die ik eigenlijk vrij wil hebben. Maak dus ruimte vrij, raad eens ja ja, na opruiming heb ik nog steeds 7,25 GB vrije ruimte. Ik vandaag terug gekeken of er iets mis gegaan was misschien en ik kon van mijn 7,25 GB 56 MB vrij maken wist mijn netbookje me te vertellen. Ik doe dit, raad eens, heb nu nog slechts 7,23 GB vrije ruimte over. Begrijpen wie begrijpen kan hoor. Is er iemand die mij kan verder helpen? Anders ga ik terug gans mijne boel moeten herinstalleren en daar heb ik eigenlijk niet echt zin in.
 
Dank je voor deze info Skippy. Dat is inderdaad goed te doen.

Klopt, voor die prijs heb je zo ongeveer de 120 GB SSD. ( staat niet bij welk merk het is, ik hoop een Samsung ) Maar deze vraag kun je stellen op Marktplaats.
Dan krijg je het netbookje er dus gratis bij. Misschien nog even een nieuwe accu of oplaadbare batterij aanschaffen en uiteraard de verzendkosten en je hebt een koopje.
 
cve,

Wat ik al heb gedaan bij klanten (ook bij een T100) is een micro sd kaart insteken. en daar een virtueel volume op aanmaken. (dan kan je er alles mee als met je C schijf, zonder dat bepaalde applicaties moeilijk doen omdat het een 'verwisselbaar medium' is).
Je kan dan ook via symbolic links en junctions koppelingen maken waarvan windows 'denkt' dat alles nog op je C volume staat.
(Symbolic links, hard links and junctions in Windows 10)


Het grootste nadeel dat'k dan hoor van mensen waar het zo werkt, is dat die micro sd gemakkelijk los klikt als je het toestel vastneemt en er aan hapert.
 
Het grootste nadeel dat'k dan hoor van mensen waar het zo werkt, is dat die micro sd gemakkelijk los klikt als je het toestel vastneemt en er aan hapert.

En je hebt te maken met de bus snelheid van het sd slotje. Dit kan een bottleneck zijn natuurlijk waardoor alles erg traag kan worden.
 
@CTCS je bedoeld hier dan een virtuele schijf aanmaken via schijfbeheer ....wel indien zo dan zal telkens er iets op deze virtuele schijf word weggeschreven ook het vhdx bestand in volume toenemen ...plaats men dit vhdx bestand op de C schijf dan zal men dus raar gaan opkijken als deze te kleine emmc kaart van CVE opeens als vol aangegeven word ...

*ik heb dit eens eerder besproken ...Virtuele schijf maken
 
Beste MIK ik heb geen problemen met qwerty. Ik heb azerty, qwerty en qwertz toetsenbord onder de knie. Typ nu wel al een aantal jaren azerty dus zou ik in het begin een beetje terug moeten wennen. Maar een nieuwe computer gaat nu echt niet lukken. Hoe mooi dit er ook mag uitzien.
 
Ik ben bezig met mijn USB stick te voorzien van de laatste ISO door middel van media creation tool. Daarna her installeer ik Win 10 op mijn netbookje. Of dit nog vandaag zal gebeuren weet ik niet, maar ik zal niet lang meer wachten, want de benodigde 8 GB heb ik nu wel vrij. Ik heb Wel moeten flink opruimen daarvoor, Wat er zo mijn 32 GB vult weet ik niet, er staat enkel Win 10 home, Asphalt 8 airborne, een AV en Open office op mijn C. Zelfs mijn bestandje dat ik gebruik om de Smartphones te reviewen staat op mijn SD kaartje. Wat die AV betreft, zou ik nu de vernieuwde Windows Defender die toch om de haverklap met updates komt kunnen genoeg vertrouwen om niet een andere erbij te installeren? Of is deze nog te zwak om goed te noemen?
 
ik gebruik hier ook de Windows 10 Defender ... welliswaar gebruik ik ook de Malwarebytes premium ...
in de pro versie kun je in de Defender extra opties activeren of dit ook in de home zo is durf ik niet te zeggen .
 
Ik ben van mening dat dit soort laptopjes met bijna geen schijfruimte helemaal niet geschikt zijn voor een Microsoft besturing en je er een uitgeklede Linux besturing op moet knallen.

Mijn Windows map zegt bijna 40 GB en dan heb ik tevens zojuist eens een opschoning gedaan dat ik zelden doe. Ik verwacht dat het volume volgende week daardoor veel en veel groter zal zijn.
Wat ik even niet snap in mijn printscreen die ik zojuist heb gemaakt is dat er staat : Gemaakt 14 juli 2009 Het is een Windows 7 besturing die er al heel wat jaartjes op staat. Maar 2009 vind ik een vreemd jaartal en zo wie zo ook de tijd 5:20. Ik geloof niet dat ik om die tijd toen een besturing aan het installeren was.

Windows.jpg
 
Opgepast voor Belgen bij aankoop in Nederland! Toetsenbord is qwerty.

Het was maar een voorbeeld voor een tweedehandsje. In België zal je ook wel wat veilingsites hebben waar leuke koopjes te vinden zijn ???

Er zijn mensen die hier rijk van worden. Goedkope dingen vinden en opkopen om deze weer voor een hoger bedrag door te verkopen.
Ook zijn er reparateurs die bijvoorbeeld een iphone met een gebroken scherm kopen voor een luttel bedrag en er een nieuw scherm in zetten van een paar tientjesen deze voor een goed prijs verkopen. Soms met honderden euro's winst.
Hier in mijn dorp zit zo'n man die zich soms helemaal dood lacht. We hebben het er wel eens over in de kroeg. Deze man wordt slapende rijk. 1 avond zoeken op veilingsite brengt hem vaak een maandsalaris binnen.

Zeg maar zo: Het geld ligt meestal gewoon op straat. Maar je moet er wel oog voor hebben.
 
Ruimte ruimte

Ruimte ruimte

Je Windows.old staan in een apparte partitie deze zul je moeten verwijderen en dan heb je 2Gb of zelfs meer extra, ligt er aan hoe groot die partitie is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan