Software Schijf wissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Een kennis van op de camping heeft een nieuwe laptop. Uit de oude is de hdd gehaald. Deze zouden ze willen wissen en eventueel terug plaatsen maar ze zijn bang dat de schijf terug bekeken kan worden.
Dus zoeken ze een programma om de schijf volledig te wissen. Maar niet zo een programma die er een halve dag mee bezig is. Weet niet hoe groot de schijf is.
Mijn vraag : Welk programma kan ik er op los laten om met redelijke zekerheid te wissen zonder mogelijkheid op makkelijke terugzetten?
 
de beste methode en relatief weinig tot geen kans op het terug halen van de eerder aanwezige bestanden is door gebruik te maken van de Darik’s Boot and Nuke cd of usb stick , waarvan men opstart ..
Opgelet: Darik’s Boot and Nuke is enkel te gebruiken als je data op een harde schijf staat, niet bij een SSD.
Bereid je er ook op voor dat je computer vele uren zal moeten draaien om het verwijderproces te voltooien afhankelijk van de grootte en van hoe vol deze opslag ( hdd ) is.


Ashampoo_Snap_woensdag 1 juni 2022_20h19m28s_001_.jpg

*Om je complete systeem te wissen, druk je op de F3-toets.
Je krijgt nu een overzicht met diverse wismethodes te zien.
Op zich maakt het niet uit welke manier je selecteert, maar ik raad aan om dodshort te gebruiken.
Het is een van de kortere wismethodes, maar op zich effectief genoeg om je data compleet weg te vagen .

Kort is trouwens relatief:
ook met dodshort zal je computer nog verschillende uren bezig zijn.
Om het programma te starten typ je ‘dodshort’ (of een andere methode) en druk je op Enter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Die moeite moet je je enkel getroosten als je nog een gebruik van de schijf wil maken of laten maken.
Indien voor schroothoop dan doet een kwartiertje in een emmer water en/of een goede slag met hamer, een gaatje met een boor etc... ook wonderen !
 
Die moeite moet je je enkel getroosten als je nog een gebruik van de schijf wil maken of laten maken.
Indien voor schroothoop dan doet een kwartiertje in een emmer water en/of een goede slag met hamer, een gaatje met een boor etc... ook wonderen !
Zoals ik aangaf in #1 is het de bedoeling de schijf her te gebruiken.
 
de beste methode en relatief weinig tot geen kans op het terug halen van de eerder aanwezige bestanden is door gebruik te maken van de Darik’s Boot and Nuke cd of usb stick , waarvan men opstart ..
Opgelet: Darik’s Boot and Nuke is enkel te gebruiken als je data op een harde schijf staat, niet bij een SSD.
Bereid je er ook op voor dat je computer vele uren zal moeten draaien om het verwijderproces te voltooien afhankelijk van de grootte en van hoe vol deze opslag ( hdd ) is.

Bekijk bijlage 252152

*Om je complete systeem te wissen, druk je op de F3-toets.
Je krijgt nu een overzicht met diverse wismethodes te zien.
Op zich maakt het niet uit welke manier je selecteert, maar ik raad aan om dodshort te gebruiken.
Het is een van de kortere wismethodes, maar op zich effectief genoeg om je data compleet weg te vagen .

Kort is trouwens relatief:
ook met dodshort zal je computer nog verschillende uren bezig zijn.
Om het programma te starten typ je ‘dodshort’ (of een andere methode) en druk je op Enter.
Iso opgehaald. Volgende week zie ik ze pas terug. Zullen dan de schijf wissen.
Maar eerst nog zien om drivers op te slaan.
Dank voor de hulp weerom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan