Schijfbelasting 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Goede avond,
Heb op een laptop Acer Aspire 7741G met i5 processor en 4GB Ram W7 naar W10 geüpgraded .Reden, oa traagheid .
De upgrade is goed verlopen maar de opstart is nog steeds ellendig traag.
De schijfbelasting is lange tijd 100%, logisch dus dat het systeem traag opstart.
Heb geconstateerd dat one drive en dropbox alsook servicehost.sysmain de grootste belasting vertonen.
Dropbox en one drive uitzetten helpt niet . Is er iets wat ik nog kan controleren?
Grt
Jdr
 
Er staat voorlopig alleen defender op, maar ik kan misschien de real time protection uitschakelen? Die service host sysmain is "superfech" denk ik?
In "Processen" :schijf =100% Microsoft office click to run (SxS) staat nu op 3 tot 10 MB/s dan weer Microsoft store met een hoge waarde en op de duur staat alles weer op" 0% schijf "en dan werkt het systeem normaal. Maar wel onrustig want de CPU wordt regelmatig tot 40% belast terwijl de laptop niet wordt gebruikt. Het zijn dan achtergrondprocessen die werken.
Ook heb ik gemerkt dat de eigenares vd laptop met onedrive was verbonden. Nu krijg ik bericht dat de cloud vol zit! Kan het zijn dat de pc constant probeert in laden naar onedrive maar dat gaat dus niet want "vol".
Kan ik die one drive afschakelen ?
 
waarom zou je in hemelsnaam de real time protection uitzetten ..
juist de servicehost sysmain isook gekend als "superfech "
betreffende one-drive je zei eerder dat ze ook de Microsoft Office gebruikt ..wel standaard is zo wie zo al one-drive aanwezig in de Windows 10 verwijderen kun je deze dan al niet …
deze uitschakelen en het synchroniseren beletten kun je dan weer wel ..door het betreffende account te ontkoppelen ..
rechtsklik op het one-drive logo in de taakbalk en kies instellingen daar zij een Microsoft Office gebruikt open je eerst de tap "Office " en haal je het vinkje weg bij "office gebruiken om bestanden te synchroniseren "
open vervolgens de tap account en ontkoppel dit account klik daarna op ok
**opmerking : je kunt ook via de tap "instellingen " beletten dat one-drive mee op start met Windows ..zodoende kan zij nog steeds one-drive gebruiken maar dient zedeze zelf te starten
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
wel ik heb vastgesteld dat de schijfbelasting direct daalt wanneer ik de realtime protection uitschakel bij defender.
OneDrive heb ik nu uitgezet. Die had maar 5GB(standaard nu) en haar foto's hebben 22.5 GB ze zal dus moeten betalen wil ze upgraden .
De Microsoft office nu is de 2016 versie.
Nog iets is: het juist dat je nu Telenet provider(mail) maar kunt her activeren op de modem van de eigenaar? Dat was eerder niet zo want ik heb vele Telenet mail servers van anderen via mijn modem ingesteld en geactiveerd.
Grt
Jdr
 
beschik je over de Telenet inlog gegevens van haar dus niet enkel haar email adres maar ook haar Wachtwoord ( dat ze ooit van Telenet gekregen heeft ) al dan niet later aangepast of vervangen door een ander ..
het maakt niets uit waar jij je bevind als je over deze gegevens beschikt …
de real time beveiliging voorkomt besmetting en ben er zeker van dat als jij deze uitzet dat zij je binnen het uur zal contacteren met de woorden "mijne pc doet raar of zelfs helemaal niets meer "
** is dus niet verstandig om deze uit te zetten !
 
ok begrijp ik hoor, maar normaal zet ik er dan Panda free op dat is weinig belastend en voldoet denk ik. Alleen de reclame en het gepusht om de betaalversie te nemen is wel hinderlijk.
Nu voor de Telenet login heb ik juist getelefoneerd met Telenet en ja dat is gewijzigd. Je kunt de Telenetprovider alleen maar activeren op de modem van de eigenaar! Heel vervelend maar ergens wel veilig. Ik had trouwens alle gegevens want heb oorspronkelijk de hele handel geïnstalleerd (voor 5 jaar of zo)
Grt
Jdr
 
persoonlijk vind ik het wel veiliger dat Telenet dit niet meer toelaat maar enerzijds dien je ( ik ) dan telkens weer ten huize van de gebruiker de mail dan te configureren .. opzich niets verkeerds mee..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
  • Start regedit op
  • Navigeer naar onderstaande sleutel:
  • HKEY_LOCAL_MACHINE|SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters
  • Dubbelklik op EnablePrefetcher en wijzig 1 in 0 (zelf heb ik hier waarde 3 vermeld staan )
  • Doe bovenstaande stap ook voor EnableSuperfetch ***opgelet deze laatst genoemde is hier niet aanwezig ..
Ashampoo_Snap_woensdag 5 december 2018_14h06m17s_001_.png
 
heb dit uitgevoerd maar zonder resultaat.Heb dan de waarden terug gezet, De "enable superfetch" zie ik nu ook niet meer staan. Misschien eens her opstarten?
Heb eens genoteerd wat allemaal vertraagd wordt:Catalyst control center-Microsoft click to run-antmalware service executable-feedbackhub-Microsoft store en nog wel een paar. Dat zijn allemaal onderdelen die bij het opstarten op zoek gaan maar gehinderd worden door de schijfbelasting.
Door zelf eens te Googlen zie ik dat veel computers met dit probleem worstelen. Toch spannend zo een pc!
 
waar zie jij deze opstarters >
Catalyst control center , Microsoft click to run-antmalware service en executable-feedbackhub , Microsoft store en de anderen !
vergroot eens het virtueel geheugen ... en over geheugen gesproken over hoeveel RAM beschikt dit systeem ...

superfetch heet sinds versie 1803 anders indien jij deze wilt aan /uit zetten via de services dan dien je "sysmain" te gebruiken .
**indien het om een oudere pc gaat met minder dan 4gb is het zelfs aangeraden om Superfetch effectief uit te zetten .. door deze service op "disabled " in te stellen .

je kan deze ook uitzetten via een opdrachtprompt ( administrator ) sc stop "sysmain" & sc config "sysmain" start=diabled
om deze aan te zetten geef je de opdracht sc config "sysmain" start=auto & sc start "sysmain"
 
taakbeheer/processen/en dan de bovenste 3 tot 4 processen die tot 8MB/s de schijf belasten.Dat zijn de processen die ik vernoemd had.
Heb nu eens de defender uitgeschakeld(realtime protection) en nu start alles vlotter op.
De laptop heeft 4GB Ram geheugen. Niet zo veel maar ik heb al andere pc's gehad die met 4GB heel vlot opstarten.
info: de W10 versie is 1803 volledig bijgewerkt.
Zal de sysmain nog eens afzetten, dit keer goede keer?
Grt
Jdr
 
wel al deze door u genoemde processen geven hier niets aan .. ik draai wel de 1809 maar ook eerder onder de 1803 was dit hier geen probleem ..
en gebruik hier ook de Windows Defender +Malwarbytes free
 
correctie, het is hier ook 1809, ik heb waarschijnlijk scheel gekeken.
Mijn pc met met dezelfde Windows en 4GB Ram en een oudere processor (geen i5 zoals die van de laptop) draait ook normaal en ook met Windows defender en Panda en Malwarebytes dat is het merkwaardige aan deze 100% toestanden. Ik begrijp niet dat Windows daar niet meer aandacht aan besteed.
Laatste poging misschien, ik had pc herstel gekozen zonder opschonen stations, dus alleen verwijdering bestanden. Heb dan wel het probleem om de drivers te backuppen. Maar hoe doe ik dat best?
 
het is ook niet aanbevolen om
Windows defender en Panda en Malwarebytes te gebruiken ...Panda is hier teveel aan ..
*om de drivers te back-uppen gebruik ik zelf ook de double driver back-up (gratis tool ) klik hier om deze te downloaden ..
pak dit bestanduit >open de map "Double Driver " en start de dd.exe op (installatie is niet nodig )
in het scherm dat opstart kies je de tap "back-up" klik verder op scan current system na de scan klik je op back-up now..
je verkrijgt een ingeblikt bestandje waar dus al je drivers aanwezig zijn ....
**heb je een nieuwe installatie gedaan en wens je deze drivers te gebruiken dien je ddexe op te starten en kies je vervolgen "restore"
dus het ingeblikt bestandje zet je erst over naar een stick en van het moment je dus de restore wenst te gebruiken dien je dit bestandje van de stick te verplaatsen naar je bureaublad ..
(uitpakken hoef je niet te doen dit doe het programma voor je )


nog een filmpje
[video=youtube;-rGdGKeyr6s]https://www.youtube.com/watch?v=-rGdGKeyr6s[/video]
 
ziet er een fantastisch programmaatje uit. Ik deed het vroeger met c:\Windows\System32\DriverStore. maar dan heb je een paar Gigabytes aan drivers en die worden meestal door W10 terug geïnstalleerd. Bedankt ik ga je driverbackup programma uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan