Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag,
Ik heb mij een Akoya MD 8868- Medion aangeschaft met win 8.1-64b voorgeinstaleerd. Deze werkt eigenlijk prima, buiten...
Daarin zit er een dvd/cd speler "TSST Corp SH21DB" i n. ( Werkt goed )
Ik heb deze in de BIOS als eerste in de rang geplaatst, om eigenlijk als eerste met één of andere Boot cd te kunnen opstarten.
Ik heb nu al 2 boot cd's willen gebruiken ( Acronis en Paragon ) maar tot mijn verwondering loopt mijn pc gewoon door tot aan mijn windowscherm.
Niettegenstaande de Boot cd's wel werken op andere pc's.
Daar deze win8.1 voorgeinstalleerd is, zou ik willen een volledige image ( clone ) maken van mijn HD.
Maar als ik deze zou willen terugplaatsen, moet de cd opstarten als eerste Boot...
Ik heb dit nu al met enkele cd's uitgetest, maar steeds zonder resultaat.( Ook met Linux Mint geen resultaat )
Er komt zelfs geen enkele nota op het scherm zodanig dat ik één of andere toets zou moeten indrukken, uitgenomen met de recovery cd van Medion zelf..!!
Mag ik jullie deskundig advies aub?
 
Laatst bewerkt:
@Qtex
door deze tijdens de opstart procedure herhaaldelijk op de F8 toets te hameren startte deze door naar een boot menu waar ik vervolgens verschillende opties had om uit te kiezen ..
was dit met desk of laptop?heb zelf nu ook test gedaan met laptop(medion) met F8 pijn in mijn vinger heb ik....maar die start gewoon door..-m-
 
dat was met de laptop van de gebuur (vorig jaar gekocht in de Aldi )
dan denk ik dat je niet op het juiste moment met het hameren op de F8 toets begonnen bent ..( je doet dit al bij het indrukken van de opstart toets of het herstarten van de laptop zelfs het bios post scherm mag niet te zien zijn en je blijft snel achter elkaar op de F8 toets hameren ( klikken )***ik denk dat ik wel een 20keer heb geklikt...
ene hier deed mijne vinger gene pijn! ;)
 
@Qtex ja hoor direct hameren....maar spreken we over zelfde Bios American megatrends versie 509 datum 23/01/2013???
als Bios van je buur zelfde datum is...dan denk ik dat we TS nie echt verder helpen zijn datum is 9/10/2013...kan natuurlijk verkeerd zijn ..want ik en Bios is nog beetje water en vuur!
 
ben vergeten na te zien of het hier om dezelfde versie ging ...denkelijk niet omdat deze al een jaar oud is ...werd trouwens al vermeld dat de gebuur deze vorig jaar heeft aangekocht .
*hij heeft deze omstreeks de maand jullie aangekocht !
 
Hallo
Inderdaad dat schijnt wel te werken met oudere PC van Medion die win7 draaien.
Ik had dit al eens geprobeerd, maar toen kreeg ik wel een scherm, maar geen cd drive te bespeuren, enkel de hd.
Ik heb nu zopas. terug opnieuw een nieuwe poging ondernomen en ik moet u wel zeggen, ik moet er niet te veel op "tokkelen" om dit te voorschijn te laten komen.
Ik heb hierbij een print geplaatst, .....maar Medion heeft er waarschijnlijk al veranderingen aan ingevoerd, want..


. Functie F8 in Win 8.1.jpg
 
Bij Aldi, kan je de laptop binnen de maand terugbrengen en terugbetaald krijgen.

Daarvoor zal ik wel even een poging ondernemen om wat informatie te bekomen. Als het zo eventueel zou zitten dat je eerst je PC moet inleveren, om daarna later uw geld terug te krijgen van MEDION,
dan zijn we ver van huis...


 
UEFI? wordt nergens vermeld in de BIOS.
Ik kan dat stomme blauwe scherm nu reeds bijn volledig uit mijn hoofd.

"Maak eens wat foto's van je BIOS boot scherm en andere gerelateerde indien mogelijk?"
Wat zou je specifiek willen weten over die Bios? Dan neem ik enkel foto's daarvan, maar om alles volledig over te nemen..?
 
Bij Aldi, kan je de laptop binnen de maand terugbrengen en terugbetaald krijgen.

Daarvoor zal ik wel even een poging ondernemen om wat informatie te bekomen. Als het zo eventueel zou zitten dat je eerst je PC moet inleveren, om daarna later uw geld terug te krijgen van MEDION,
dan zijn we ver van huis...

vind wel dat Aldi redelijk soepel op dit gebied is...kocht 3weken geleden externe HD ...probeer die..door dat kabels echt kort zijn ..en ik wa onvoorzichtig...valt die HD van salon tafel!!!natuurlijk niks meer!ben direct trug gegaan..heb geld trug gekregen...natuurlijk iets van 75€ of laptop van......
 
UEFI? wordt nergens vermeld in de BIOS.
Ik kan dat stomme blauwe scherm nu reeds bijn volledig uit mijn hoofd.

"Maak eens wat foto's van je BIOS boot scherm en andere gerelateerde indien mogelijk?"
Wat zou je specifiek willen weten over die Bios? Dan neem ik enkel foto's daarvan, maar om alles volledig over te nemen..?

Staat volgens mij ergens in het 'boot' gedeelte. Zou me verwonderen moest je dat niet kunnen instellen, maar niet uitgesloten natuurlijk. Heb onlangs nog een vrij nieuwe medion onder handen gehad met UEFI. Was toch allemaal aan te passen. Maar is vanop afstand natuurlijk niet zo gemakkelijk te communiceren en te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan