Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb Skype 7.12.0.101 geinstalleerd onder W 10. Start prima op, maar binnen 1- 2 seconden sluit het zich weer af ?!......... Help!!
 
nee Cees laat dat maar effe zo
het ging hier over Skype en windows 10 de Skype waarover ik het heb is de App uit de windows store maar welke jij wil gebruiken is mij nog altijd niet duidelijk en inderdaad zoals Qtex aanhaald ...er zit namelijk al een flash player in de Windows 10 (standaard meegeleverd ) het is dan ook niet nodig om deze nog eens apart op te halen
 
Misschien staan er oude restanten in een roaming map die het opstarten verhinderen.

Tik het volgende eens in bij Start %appdata%
Je komt nu in de Roaming map en ga naar de map Skype.
Nou dacht ik zo uit mijn hoofd dat daarin een bestand staat shared.xml
Verwijder dit bestand en start hierna Skype op. Skype zou nu het xml bestand opnieuw moeten maken met de juiste configuratie

Ik zie dan de mappen shared.dynco
shared.httfe
shared.lck
en shared

maar niet de door jou genoemde map .xml

Moet ik een andere verwijderen?
 
Dat heb ik ook niet gezegd.
Ik zei de map Skype en het bestand shared.xml

Misschien moet je even zoeken naar het bestand shared.xml. Het is lang geleden dat ik Skype heb gebruikt, maar het moet ergens staan.
Misschien bij de nieuwere versies staat het in een map die vroeger niet gebruikt werd.
 
Kijk bij Windows XP staat het hier:

fa10981b.png
 
in windows 10 heb ik na effe zoeken die shared.xml gevonden

in de map

01 Knipsel.JPG

lokale schijf C /gebuikers open dan de map AppData vervolgens de map Roaming en in die map vind je de map Skype
met daarin de shared.xlm

02 Knipsel.JPG


als je deze niet vind in die map klik dan in die map boven op beeld en kijk eens of verborgen items aangevinkt staat


03 Knipsel.jpg
 
Heb shared.xml gevonden en verwijderd.

Nu heb ik na wat verder zoeken ook de volgende aanwijzing gevonden.

Be aware that if you want to install the currently latest 7.12.0.101 version, then you should use SkypeSetup_7.12.0.101.msi file in order to extract Skype.exe and Login.cab files.


Don't run this installer, but only use the downloaded SkypeSetup_7.12.0.101.msi file to extract the Skype.exe and Login.cab files.


Hoewel ik redelijk gevorderd ben in het Engels, begrijp ik wel wat ze zeggen, maar niet wat ze bedoelen. Natuurlijk heb ik die msi file gevonden, maar wat dan verder? Kan iemand me verder op weg helpen?

Ik heb dit advies trouwens gevonden via de link:
Re: Hey - Skype Community
 
Dat zijn inderdaad een beetje een tegenstrijdige zinnen.

Maar nadat je het xml bestand hebt verwijderd en Skype opnieuw heb opgestart, werkt alles dan weer naar behoren ?
 
Ik heb Skype verwijderd, maar er zijn verschillende versies van Skype, schijnt.... Ik heb nu gedownload de versie die ze op de Windows Shop aanbieden en die ze noemen Get Skype Zal ik die dus maar installeren.
 
je heb toch ook de Windows 10 in gebruik ...
wel indien jij dan via start ga naar "alle apps "
en je scrol naar onder dan zou je ook de " skype-download " vermeld moeten zien ....
dit is dus een snelkoppeling ..
Ashampoo_Snap_2015.10.05_16h07m53s_001_.png

die je naar deze link voert Downloading Skype Desktop hier haal je dus de Skype op voor de Windows Desktop ( tevens werd deze je eerder al meegedeeld )
 
Dat weet ik, maar die werkt(e) dus (eerder ook) niet, of moet ik die shared file misschien weer weghalen... Ik probeer heus wel op te letten, hoor!... :p

Dus dan terug naar mijn eerdere vraag:

Be aware that if you want to install the currently latest 7.12.0.101 version, then you should use SkypeSetup_7.12.0.101.msi file in order to extract Skype.exe and Login.cab files.
SkypeSetup_7.12.0.101.msi file can be downloaded using this link:

Page Not Found - Skype.com

Don't run this installer, but only use the downloaded SkypeSetup_7.12.0.101.msi file to extract the Skype.exe and Login.cab files.


Begrijp wat ze ongeveer zeggen, maar niet hoe ik het uit moet voeren...
 
hier is de shared.xml gewoon aanwezig en diende ik deze dus niet te verwijderen ...
dat men u eerder heeft aangeraden om deze te verwijderen was eerder met de bedoeling om de skype die je dan vers installeerde ook opnieuw te kunnen configureren ....
dus effe over lopen ...
1- je verwijderd op de C de shared.xml
2- je verwijderd dan ook de eerdere aangemaakte skype map op de C in de lijst " program files x86 "
3-je herstart dan je systeem..
4- je installeerd de vers opgehaalde skype desktop en je configureerd deze vervolgens ook
5-meld je aan met skype of je microsoft account .
 
Er staat dus dat je het SkypeSetup_7.12.0.101.msi niet moet runnen. Maar als je het msi bestand moet extracten ( dit is een soort uitpakken ) zal je dit toch echt wel moeten runnen. Dat extracten zal gedaan worden naar de juiste map waar Skype hoort te staan.

Een tegenstrijdig bericht dus.
 
Eerste tekenen zijn goed. Skype sluit zich niet direct weer af. Vind het trouwens voor een doorsnee gebruiker (waar ik mezelf toe reken) een lastige opgave om het aan de praat te krijgen.
Moet nu verder aan de kwaliteit van het geluid en beeld werken. Heel hartelijk dank voor jullie hulp en vooral het geduld dat jullie weer op brachten voor een eenvoudige W10-gebruiker.... (die trouwens steeds probeert goed op te letten) (lachen).

Ik hoop jullie over dit onderwerp niet meer te moeten contacteren..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan