Snelkoppelingen in XP Home werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt PM
Moest de xp toch legaal blijken te zijn dan bel je na installatie met een willekeurig xp cdtje naar microsoft (hier in Vilvoorde doen ze trouwens ook niet al te moeilijk Pluis) en vraag je daar om de sleutel van je xp te veranderen in de originele.
Schrijf dus de originele key eerst op een papiertje.
Ik geloof dat je in het andere geval de weg naar onze schatkist reeds kent.
De key kan je opsporen en zelf veranderen met Magical Jelly Bean Keyfinder.
Dan hoef je zelfs niet te bellen naar microsoft.
Kan je bij legale versie gewoon de originele key ingeven en activeren.
Indien dat niet werkt kan je nog bellen naar microsoft.

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet is er geen "key", legaal of illegaal in zijn bezit.
Er zal er natuurlijk wel één op de harde schijf staan. ;)
Het besturingssysteem is er door de verkoper opgezet en zo meegegeven zonder cd of keynummer.
Ik heb net naar die persoon gebelt maar hij is niet thuis.
Zijn moeder heeft beloofd dat hij straks zal terugbellen, maar om welk uur.... ?

Heb je wel een driver CD ?
Want dat kan ook nog een zoektocht worden.

Beter is om bijvoorbeeld Driver Genius te draaien en alle drivers nu te Back-uppen.
Ik heb dit handige proggie hier geinstalleerd (sstt.. , illegaal) , maar volgens mij is dit niet gratis.

Driver Genius heb ik zelf ook, denk van deze site;)

Als het register zo erg beschadigt is, zouden de drivers dat dan ook niet (gedeeltelijk) kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Met de jellybean komt de sleutel direct op het scherm.
Wat je kan doen is eens naar microsoft laten bellen en vragen of de sleutel legaal is.
Is het soms een samengestelde pc?
Bij merkproduct word de key meegeleverd.
Dan staat die meestal op de behuizing.
Soms kan je die ook vinden in de documentatie.
Je mag een andere versie met andere key installeren en via de telefoon de key laten veranderen naar de originele key.
Dat is geen probleem als deze die er nu opstaat legaal is.

Het is een pc die is samengesteld door iemand die dat "voor en na zijn uren" doet of deed.

U kent dat wel, een kennis die zegt: ge moet daar niet teveel geld voor betalen in de winkel, ik zal dat wel eens voor u doen, voor een prijsje.

Maar dat prijsje heeft nu een grote prijs gewonnen.;!;!

Ik heb die keyfinder gedownload.
Als hij een cd van Windows Prof kan vinden zal het waarschijnlijk iets voor zaterdag zijn vooraleer ik er naartoe kan gaan (rijden). Het is wel een kilometer of zeven van bij mij thuis.

Laatst bewerkt:
Als het register zo erg beschadigt is, zouden de drivers dat dan ook niet (gedeeltelijk) kunnen zijn?

Alles is natuurlijk mogelijk.
Het ligt er aan waardoor het register beschadigd is, je zegt in het begin dat je nogal wat virusjes hebt verwijderd.
Drivers zijn ook gewoon bestandjes die door een virus aangevallen kunnen worden, al is deze kans erg klein.

Die trojans enz heb ik dinsdag verwijdert. De problemen zouden al een half jaar of nog langer bezig zijn. Toen zijn er ook virussen verwijdert, maar niet door mij, en daarna is alle ellende begonnen.

Alles is terug in orde.
Na een scan met Nod32, Malwarebytes en Combofix een Repair gedaan en wonder boven wonder, alles werkt terug normaal.

Bedankt aan allen die hier gepost hebben.

Mag een slotje op.

Gelukkig was het register nog te herstellen.
Als er nog problemen opduiken stuur je maar een pm he.
Ik ga deze maar een slotje op gooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan