Spam, Phising

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg nogal veel spam, phising mails etc. Volgens telenet kunnen zij dit niet tegenlhouden. De meeste phising mails komen uit India, Philippines
Ik gebruik nu Spamfighter, maar dit helpt maar toch niet 100%l. Mijn mailprogramma is Tunderbird. Heeft er iemand een idee om daar definitief korte mette mee te maken.
 
100% krijg je dit niet uit je mailbox. Maar je kan wel ervoor zorgen dat er niet veel in je inbox terecht komt, maar wel in je spambox en die dan gewoon nu en dan eens leegmaken of je mail app dit zelf laten leegmaken. Iedere box kan max een aantal berichten bevatten en eens aan dat aantal verwijderd deze normaal gezien eerst de oudtste automatisch. Dus naar je spambox moet je in principe niet omzien.
 
Alias bij Telenet geeft hetzelfde resultaat. Ik heb er een paar en die laten hetzelfde door van de gewone. Enige wat je kan is via de server bij Telenet met een regeltje blokkeren.
 
Da's vreemd. Verschillende aliassen zijn verschillende emailadressen.

Als ik u een email stuur naar 1 van uw aliassen komt hij niet binnen op al uw aliassen. Dus als een spammer dat doet komt hij ook niet overal op binnen.
Zou dat wel gebeuren is er iets mis met uw ISP. Zou ook heel gek zijn dat als u een alias heeft en uw vrouw een ander alias en u krijg ook de mail van uw vrouw en andersom ook uw vrouw de mail die voor u bestemd is.

Hier in ieder geval bij mij gebeurd dat niet. Hier heb ik 5 aliassen in gebruik. Mocht het een keer gebeuren dat er door wat voor reden dan ook enorm veel spam gaat komen op 1 van mijn aliassen dan verwijder ik deze en maak weer een nieuwe aan.
Mijn hoofd emailadres van mijn ISP gebruik ik niet.
 
Skippy;n236774 zei:
Da's vreemd. Verschillende aliassen zijn verschillende emailadressen.

Als ik u een email stuur naar 1 van uw aliassen komt hij niet binnen op al uw aliassen. Dus als een spammer dat doet komt hij ook niet overal op binnen.
Zou dat wel gebeuren is er iets mis met uw ISP. Zou ook heel gek zijn dat als u een alias heeft en uw vrouw een ander alias en u krijg ook de mail van uw vrouw en andersom ook uw vrouw de mail die voor u bestemd is.

Hier in ieder geval bij mij gebeurd dat niet. Hier heb ik 5 aliassen in gebruik. Mocht het een keer gebeuren dat er door wat voor reden dan ook enorm veel spam gaat komen op 1 van mijn aliassen dan verwijder ik deze en maak weer een nieuwe aan.
Mijn hoofd emailadres van mijn ISP gebruik ik niet.

Dat is dan geen alias meer, maar een andere mailbox. Zijn 2 verschillende dingen. Een maibox kan een hoofdemailadres hebben, met al dan niet meerdere aliassen. Maar dat komt natuurlijk binnen op een en dezelfde mailbox. Is normaal...
Ik zou het heel onlogisch vinden moest ik andere gegevens configureren in de email client voor een alias alleen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
DDragon80;n236775 zei:
Dat is dan geen alias meer, maar een andere mailbox. Zijn 2 verschillende dingen. Een maibox kan een hoofdemailadres hebben, met al dan niet meerdere aliassen. Maar dat komt natuurlijk binnen op een en dezelfde mailbox. Is normaal...
Ik zou het heel onlogisch vinden moest ik andere gegevens configureren in de email client voor een alias alleen...

Je hebt gelijk, ik maakte een foutje. Ik heb hier dus 5 verschillende emailadressen van mijn ISP
 
DDragon80;n236775 zei:
Dat is dan geen alias meer, maar een andere mailbox. Zijn 2 verschillende dingen. Een maibox kan een hoofdemailadres hebben, met al dan niet meerdere aliassen. Maar dat komt natuurlijk binnen op een en dezelfde mailbox. Is normaal...
Ik zou het heel onlogisch vinden moest ik andere gegevens configureren in de email client voor een alias alleen...

Klopt, mijn vrouw had problemen met haar emailadres. Sommigen hadden de raarste combinaties. Als alias heb ik diverse combinaties genomen. Nu komen alle mails wél bij haar binnen.
VB. je kan je mailadres naam.voornaam@provider.be hebben. Maar als alias ook voornaam.naam@provider.be nemen. Dan is het gelijk of ze eerst uw voornaam of eerst uw naam zetten.
 
Skippy;n236779 zei:
Ik zie dat je bij Telenet 10 emailadressen kunt aanmaken: https://www2.telenet.be/nl/klantense...netabonnement/
Geef dan iedereen z'n eigen emailadres.
Als het goed is kun je deze emailadressen ook dan weer verwijderen en een nieuwe aanmaken. Krijg je eens een keer veel spam dan maak je dus een nieuwe aan. Wel iedereen dan even jouw nieuwe emailadres sturen. Een adres wijziging dus.

Klopt, maar er staat ook :
  • De mailbox van de hoofdgebruiker kan je niet verwijderen.
  • Verwijder je een Telenet-mailbox, dan verwijder je ook alle e-mailadressen (aliassen) die eraan verbonden zijn.
  • Dus als hoofdgebruiker zomaar een nieuwe mail instellen is niet zo eenvoudig.
 
het email adres verkregen door de provider zelf kan men nooit verwijderen of vervangen ..de provider gebruikt immers dit adres om je de maandelijkse afrekening toe te zenden .
men kan wel tot 10 email adressen gebruiken maar dan nog blijft deze ene verkregen door de provider aanwezig .
 
Bij mij bij Caiway heb ik het zo.

Mijn hoofdaccount wat ik van mijn provider heb gekregen gebruik ik alleen voor vage registraties o.i.d. en is natuurlijk niet te verwijderen. Ik noem dit mijn Spam emailadres. Dit emailadres wordt niet gebruikt door mijn emailprogramma's. Incidenteel als ik na een registratie op een bevestigingslink moet klikken ga ik naar de Webmail en als ik daar dan toch ben, leeg ik meteen de volledige postbus. Er komt daar toch niets serieus binnen.

In totaal heb ik dus 5 emailadressen bij mijn ISP.

Naast mijn hoofdaccount heb ik dus 4 emailadressen aangemaakt die uiteraard wel in gebruik zijn. Deze emailadressen kan ik verwijderen wanneer ik dat wil en kan ook weer nieuwe aanmaken.
Zo te lezen kan dit ook bij Telenet gezien de button

telnet.jpg
 
juist dit kan ook met Telenet en daar boven op kan men dan bij deze extra ingestelde email adressen nog eens 2 of 3 aliassen aanmaken ..
enkel vraag ik me af of dit nodig is ( ben de enige gebruiker hier )..denk dat dit eerder bedoeld is voor grotere gezinnen en voor ondernemingen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan