Spam, Phising

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg nogal veel spam, phising mails etc. Volgens telenet kunnen zij dit niet tegenlhouden. De meeste phising mails komen uit India, Philippines
Ik gebruik nu Spamfighter, maar dit helpt maar toch niet 100%l. Mijn mailprogramma is Tunderbird. Heeft er iemand een idee om daar definitief korte mette mee te maken.
 
Zoiets zal voor iedereen anders zijn.

Zo heb ik één emailadres in gebruik waar alle mail van mijn werk geforward op binnenkomt. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar Rome leiden, maar dit is voor mij handig om dat zo te doen. Dan kan ik meteen een mail hier thuis beantwoorden zonder in te moeten loggen op mijn werk.
 
Wij hebben ook telenet en wij hebben elk een telenet mail adres. Dat telenet mail adres is bij mij mijn spambox. Daar komt alle rommel in. Mijn Gmail daar komt alle juiste mails binnen. Die spamfilter van Gmail werkt ook vele malen correcter als die van telenet. Dus ik gebruik die van Telenet nooit meer. Mijn kids hebben ook een telenet adres en een gmail adres. Mijn vrouw heeft een 2 telenet adressen een hotmail en een gmail adres. Ik heb eigenlijk 1 telenet en 2 gmail adressen, dat telenet adres wordt niet meer gebruikt, juist die 2 gmail adressen worden nog gebruikt. Dat vind ik veel leuker werken als die telenet. Spambox is veel accurater, heb ook meer mogelijkheden in verband met werk, tweedehands komt ook in een map terecht. Heel erg overzichtelijk vind ik dat. Heb daar ook een map bewaren. Dus heel erg handig vind ik dit.
 
Denk dat je hier verschillende zaken door elkaar haalt. Wat je doet met de provider van Telenet zal waarschijnlijk minimaal ingesteld zijn. Als je zegt dat je Telenet gebruikt als spambox, dan zal je meer moeten uitleggen. Als je Gmail adres gekend is, hoe kan dan alleen de spam hiervan naar Telenet gaan? Je kunt op de mailserver van Telenet diverse regeltjes invoegen om Uw spam tegen te houden. Zelfs maken dat spam rechtstreeks de vuilbak ingaat. Volgens mij is Telenet ook veel veiliger als Gmail.
 
Mits goede filter, zoals wederom weergeven in post #8, ga je al heel veel spam filteren bij Telenet. De standaard spam filter van Telenet staat inderdaad minimaal, maar dat heeft natuurlijk een goede reden. Wanneer is iets spam en wanneer niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan