startpagina verandert zelf van google naar "newhometab"

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

sinds gistern heb ik een nogal vervelend probleem: als ik google opstart komt praktisch onmiddelijk dit: spyware.jpg als ik dan op het kruisje linksboven druk sluit google af en als ik terug opstart komt dit: spyware1.jpg en dan dit, en ik heb niets gedownloaded: spyware 2.jpg. Ik zet dan mijn startpagina op Google en dan lukt dat weer een tijdje tot plots weer dat eerste scherm verschijnt enzoverder. Ik heb ccleaner al laten lopen en dit brengt geen soelaas... De oplossing hebben jullie, hoop ik :)
 
Anthony,
als ik op je link klik, krijg ik dit " adres ongeldig:
•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
•Als u op een koppeling hebt geklikt, is deze mogelijk verouderd."
 
het is je vergeven (lachen) ik heb dat gedaan en laten lopen en kreeg dit: "0 bad shortcuts found". Maar wat hebben shortcuts te maken met het feit dat mijn startblad verandert terwijl ik probeer te surfen?
 
Die malafide newhometab.com "hijacked" je Internet explorer shortcut.

Maak eens een logje met Hijackthis als je wilt:
Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.
Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (Als je met Vista of 7 werkt dien je als administrator uit te voeren via de rechtermuisknop)
Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster. Post de inhoud daarvan in je volgende bericht.
 
link is aangepast. (zat een foutje in)

Maak eens een logje met Hijackthis als je wilt:
Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.
Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (Als je met Vista of 7 werkt dien je als administrator uit te voeren via de rechtermuisknop)
Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster. Post de inhoud daarvan in je volgende bericht.

De juiste link om Hijackthis te downloaden naar het bureaublad is deze .

Anthony weet je wat newhometab is , en hoe het op je computer raakt?
 
Meer info over dergelijke infectie kan je hier lezen:
users.telenet.be/marcvn/spyware/shortcut-cleaner.html
 
ik heb voor het ogenblik geen last (meer) van. Ik ga het nog nog niet te vroeg juicehn en het een dag of 2 aanzien en jullie laten weten wat ervan is. Heeft de shortcut cleaner dan toch geholpen???
 
ik heb dat nu een paar dagen aangezien en is geen probleem meer te merken, of het de s-ccleaner geweest is die het probleem uit de weg heeft geholpen, weet ik niet. Bedankt in elk geval voor het helpen oplossen, en bedankt Anthony voor de juiste link :)
Voor mijn part mag dit draadje dus gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan