steeds terugkerende windows10 update KB4093112

Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
2018-04 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1709 for x64 gebaseerde systemen (KB4093112).

deze blijft terugkeren, en krijg telkens de boodschap opnieuw opstarten om te installeren. Na heropstarten krijg ik dan de foutmelding 0x80070bc2.
heb al dit ondernomen maar helpt niet:
Right-click on Windows key and select Command Prompt (Admin).
Type the following commands in Command Prompt window. To execute them, press Enter after each one.
SC config wuauserv start= auto
SC config bits start= auto
SC config cryptsvc start= auto
SC config trustedinstaller start= auto
Finally, restart your PC and try to install the update that was previously returning the 0x80070bc2 error.
 
Start eens een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!

*dus de opdrachten zijn ...

net stop wuauserv

rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution

net start wuauserv

wuauclt /resetautorization /detectnow





*de foutmelding geeft aan dat er bestanden ontbreken om de betreffende update te kunnen voltrekken ...als de opdrachtprompt het probleem niet verhelpt dan dien jij de betreffende update op te halen via de Windows update cataloog ...
enerzijds is deze update KB4093112 al verouderd en werd deze al vervangen door KB4093105 welke u build 16299.402 geeft ...
deze laatste kun je ook ophalen via de Windows Update Cataloog
 
Bovenstaande stappen uitgevoerd. Kreeg geen melding meer van de kb4093112, maar wel van de kb4093105. Laten installeren en op nieuw opgestart. Bij het nazien op Instellingen - Windows update terug de melding dat ik op nieuw moest opstarten, nog eens gedaan maar melding blijft.
Als ik check bij de geschiedenis van de updates is de laatste de kb2760601 van 12 april.

bij het laten checken door de wumt170509 : mogelijke stap om problemen op te lossen is het verwijderen en opnieuw downloaden van de updates....is dat niet een beetje drastisch? Als ik deze oplossing laat oversla en verder laat zoeken krijg ik : mogelijke fout in de windows update database gedecteerd: niet opgelost..
 
de KB2760601 die jij vernoemd heeft dan ook betrekking voor Microsoft Sharepoint Workspace 2010
feitelijk komt het er op neer dat je systeem ook niet bijgewerkt kan worden naar 16299.402 ...
wat jij wel nog kunt proberen is rechtstreeks via het Media creation Tool je systeem laten bijwerken ...dus inplaats van het MCT te gebruiken om je een dvd , usb stick of een iso aan te maken start je gewoon het MCT op om je systeem te laten bijwerken met behoud van je huidige bestanden en programma's
 
als ik via apps - microsoft office prof plus10 - wijzigen - en ik klik op sharepoint dan wil hij die installeren, heb dit geannuleerd want als ik dan via de startknop naar office ga daar staat sharepoint wel in de lijst. En klaar voor een account aan te maken.
kb4093105 staat nog steeds als wachten tot heropstarten.

2de optie: heeft het zin om een systeemherstel uit te voeren naar bijv maart?
 
je wenst een herstelpunt terug te zetten omwille van je probleem met de
sharepoint workspace...dit kan ...mogelijk dat ook het probleem betreffende de updates verholpen word ...
jij dient daarna dus enkel de
KB4093105 binnen te halen ..
 
ik denk dat er een kleine verwarring is ontstaan; in feite is er geen probleem met die sharepoint, want die staat in de lijst van de laatst geslaagde updates van 12 april.
Ik ga proberen ene herstelpunt terug te zetten, en dan zien wat er gebeurd met de updates.

vreemd genoeg is het laatste herstelpunt die zie dit van 4apr, wat ik handmatig aangemaakt heb omdat ik de melding kreeg van een windowsupdate, al de vorige zijn verdwenen. En ik weet zeker dat er vroegere waren.
via de probleemoplosser van de instellingen krijg ik een melding van beschadigde windows update databes. zit in bijlage want ik krijg het hier niet gekopiëerd.


bijkomend: als ik klik op update status krijg ik de melding: up to date, en verder naar de geschiedenis geïnstalleerde updates: nog steeds de melding van die KB4093105 (12): heropstarten om te voltooien......
 

Bijlagen

  • rapport probleemoplossing.docx
    32.5 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan