Tablet ASUS Transformer TF303K - programma's nazien en installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Op mijn toestel heb ik veel programma's staan die er opstonden toen ik deze kocht.
Hoe kan ik een nieuw programma installeren ?

Wanneer ik deze aansluit aan mijn PC kan ik de volledige inhoud zien, zowel van het "Interne" als van de "SD kaart".
Bij de SD kaart is er geen probleem daar men er van alles kan op plaatsen en/of wegdoen via zijn PC.
Maar nergens in het "interne" zie ik die voorgeprogrammeerde programma's staan.

Graag een tip hoe een tablet er intern uitziet en werkt.

PS :
De bijgevoegde handleiding is miniem en niets staat er vermeld in detail.
VB : Gebruik Internet = 3 meldingen voor het starten = 3 knopjes induwen ?????
Een grote ontgoocheling.

Flamingo (devil)
 
Wat zie je via Instellingen of Settings en dan Apps.
Als het goed is kun je daar de apps / programma's verwijderen en via Downloads installeren.
 
flamgen;n239468 zei:
Op mijn toestel heb ik veel programma's staan die er opstonden toen ik deze kocht.
Hoe kan ik een nieuw programma installeren ?



PS :
De bijgevoegde handleiding is miniem en niets staat er vermeld in detail.
VB : Gebruik Internet = 3 meldingen voor het starten = 3 knopjes induwen ?????
Een grote ontgoocheling.

Flamingo (devil)

Een Nederlandstalige handleiding van 158 bladzijden is toch niet ZO miniem.
Maar u moet wel de moeite doen om deze te downloaden.


https://www.gebruikershandleiding.c...d-TF303K/preview-handleiding-634003.html#pf91
 
Besten,

Dank voor jullie antwoorden.

J.W.

Een beetje beleefdheid zou toch geen kwaad kunnen.
*** Maar u moet wel de moeite doen om deze te downloaden.***
Wel ik heb een handleiding van 52 blz. - van waar gehaald weet ik niet meer - dus.....
Heb nu Uw gemelde van 158 gedownload en ja, daar staat er veel meer ,in.

Skippy

Heb ze gevonden.
Maar nog 1 vraag : " Installeren via Downloads" waar kan ik dit vinden ?

*** Ja ik moet nog wenden aan een "Tablet", want die heeft geheel andere inrichting dan een PC.
*** Zo ook die programma's. Bij een PC staan die onder "Programma"s" maar bij een tablet onder "APPs".

Flamingo :p
 
Bij apps zou download of downloads moeten staan om programma's te installeren. Eerst via apps op zoeken klikken. Kan ook zijn dat je eerst een zoekwoord moet ingeven voor het programma dat je wilt installeren. Zoiets verschilt per tablet / besturing. Ik zelf heb hier een Ipad. Apple dus.
Als er apps gevonden worden is er een download knop om te installeren.
 
Als je een zoals ik vermoed een tweedehands tablet hebt gekocht, zou ik naar instellingen gaan. Daar dan naar opties voor resetten heet het bij mij. Maar dat kan ook anders beschreven staan. Hangt af van welke ROM jij hebt draaien. Dan ga je naar Fabrieksinstellingen. Dan ben jij alle rommel van de vorige eigenaar kwijt. Let wel, alle apps die mee "ingebakken" zijn in het besturingssysteem, komen dan ook weer terug op je tablet te staan. Dat heet bloatware. Daar kan jij helaas niets aan doen. Indien jij daar enkele apps niet van wil gaan gebruiken doe je het volgende. Je gaat terug naar instellingen. Je gaat naar apps. Je klikt op de app die jij niet meer wenst te gebruiken en daar klik je op uitschakelen of verwijderen. Indien er verwijderen staat, heb je geluk en gaat de app volledig van je apparaat verwijderd worden. staat er echter uitschakelen. Kan je echter slechts naar de minimum versie van die bepaalde app gaan. Die is wel steeds tussen de enkele KB en MB groot. Als je dan een app hebt uitgeschakeld klik je alsnog op de andere knop " nu stoppen" Dan zal je ook de overgebleven cache voor de desbetreffende app kwijt zijn. Meer kan je echter niet doen. Indien het om een gloednieuw toestel gaat en er staan zo veel apps op dat je niet wenst te gebruiken kan en mag je die stappen van uitschakelen en verwijderen ook hanteren. Je doet er geen kwaad mee, je wint er enkel vrije ruimte mee op je intern geheugen.
 
Besten,

Skippy

Heb alles gevonden en zal dit grondig nazien.
Ik heb mij grondig vergist : deze tablet werkt volledig anders dan een PC.
Zal dit volledig dienen uit te pluizen.
Hij werkt ook op Android hetgeen anders is dan Microsoft.

cve :

Uw melding : "Als je een zoals ik vermoed een tweedehands tablet hebt gekocht," is niet juist. Het is een volledig nieuwe.
Voor een speciale verjaardag van mij had ik van kennissen een grote bon verkregen die uit te wisselen was in de Carrefour.
Heb mijn tablet daarmee gekocht + opleg van mijnentwege natuurlijk.
Maar mijn vragen aldaar worden steeds beantwoord met : We zullen Uw tablet opzenden naar de firma ter nazicht. = *** 0 voor service ***
Vandaar mijn vragen op deze website.

Heb Uw meldingen nagezien en gevonden; Zal nu alle inhoud uitpluizen.

Nieuwe vraag :

Ik laat mijn tablet deze morgen opladen met de bijgeleverde kabel van Asus.
Maar wat zie ik dat het percentage naar BENEDEN gaat i.p.v. naar boven.
Op heden staat hij maar op 42 %.

Wat gebeurt er nu verkeert ?

Flamingo (devil)
 
Sorry dat ik dacht dat het een tweedehands tablet was, ik dacht dit omdat jij je SD schijf leeg kon maken. Daarmee dacht ik dat er nog data van de vorige eigenaar op stond. Een dikke vergissing van mijnen tewege. Sorry daarvoor.
Heb je ergens nog een lader liggen van een Smartphone? Indien je Tablet niet oplaad maar leegloopt is je laadblokje misschien niet goed. Dat kan je ff testen door bv het laadblokje te gebruiken van je Smartphone. Daar doe je niets mis mee, behalve als je tablet geen snelladen ondersteunt en je Smartphone zo een Smartphone is met een snellader die heel veel meer wattage door die kabel jaagt dan een standaard lader. Dus Als het geen high end Smartphone is, zal er niets aan de hand zijn om je laadblokje daarvan ff te gebruiken. Als je een tablet hebt zoals mijn Asus T100, daar gaat het laden van tergend traag. Dit is wel een Windows 2 in 1 tablet.
 
Sorry dat ik je niet kon helpen deze namiddag, heb hier storm schade moeten herstellen deze namiddag.
 
Maar goed, als een nieuwe tablet niet wil laden met de originele adapter dan valt dit onder garantie.
Ik zou eens terug gaan naar de winkel waar hij gekocht is.
 
flamgen;n239494 zei:
Uw melding : "Als je een zoals ik vermoed een tweedehands tablet hebt gekocht," is niet juist. Het is een volledig nieuwe.
Voor een speciale verjaardag van mij had ik van kennissen een grote bon verkregen die uit te wisselen was in de Carrefour.

Maar mijn vragen aldaar worden steeds beantwoord met : We zullen Uw tablet opzenden naar de firma ter nazicht. = *** 0 voor service ***
Vandaar mijn vragen op deze website.

Heb Uw meldingen nagezien en gevonden; Zal nu alle inhoud uitpluizen.

Nieuwe vraag :

Ik laat mijn tablet deze morgen opladen met de bijgeleverde kabel van Asus.
Maar wat zie ik dat het percentage naar BENEDEN gaat i.p.v. naar boven.
Op heden staat hij maar op 42 %.


Wat gebeurt er nu verkeert ?

Flamingo (devil)


Het is een volledig nieuwe

Wanneer hebt u die tablet dan gekocht???
De laatst bekende actuele prijs dateert van 3 jaar geleden.

<< We zullen Uw tablet opzenden naar de firma ter nazicht >>
Wat had u dan verwacht dat men zou antwoorden?
Een winkelketen zoals Carrefour "verkoopt" producten maar doet "niet" aan eventuele herstellingen.
Als u klachten hebt over uw tablet moet u deze (samen met het kasticket) binnenbrengen in de winkel waar u deze gekocht hebt.

Op heden staat hij maar op 42 %

Een batterij die mogelijk al enkele jaren oud is kan zulke "kuren" krijgen.
Het word dus tijd om een nieuwe batterij te bestellen.
 
off topic : op 27/8/2018 kocht ik me een smartphone aan via bol.com ....gedurende een half jaar geen enkel probleem met het toestel of de accu ..
na een systeem update in januari begon het probleem zich voor te doen met de gebruiksduur van de accu …
in den beginne toen ik deze aangekocht had kon een volgeladen accu 55 uren meegaan ..(zonder het toestel maximaal te gebruiken d.w.z. enkel bellen en berichtjes versturen ) gebruikte je het toestel vol uit dan verkorte de gebruiksduur .. wat dan ook normaal is ..

*echter dus nadat de systeem update plaats gevonden had in januari 2019 gaf een volgeladen accu 15 gebruiksuren aan en gebruikte je het toestel dan was het nodig om deze s'avonds weer aan de lader te hangen ...
doch wederom een probleem ...m.a.w. s'avonds een volgeladen accu en s'morgens de melding dat deze dringend diende opgeladen te worden ...dus er was duidelijk iets mis daar deze leeg liep tijdens de nacht ..er stonden géén apps open !
daarop werd deze terug gestuurd en onder garantie werd er een nieuwe accu in geplaatst ..nadat ik deze weer mocht ontvangen diende ik deze weer op te laden ...wederom stelde ik vast dat nu een vol opgeladen accu een gebruiksduur aangaf van amper 7.45 u … hierop heb ik deze dan wederom aangemeld ter reparatie want dit kan echt niet !
nu is deze dus al voor de 2de keer binnen omwille van de accu en omwille van de gebruiksduur en het leeg lopen ... ik ben dus benieuwd wat er nu uit de bus komt ..

**ik wil maar aangeven dat het niet altijd met oudere toestellen voor komt dat je problemen heb ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan