Status
Niet open voor verdere reacties.
Correct maar mijn velo-wiel kost minder dan het electronis equivalent Mik!
Kunt ge krijgen aan ieder Station van NMBS, schoepen is gratis als je niet gepakt wordt!
Bij de vodde marchand, 5 frank voor een kapot voorwiel, gratis op stort (vroeger).
Nu gratis in het containerpark?
De techniek alléé de voortuigang is de dood van de gewone mens, in mijne tijd een lampen tv was herstelbaar. De moderne tv's = containerpark.

Ik mis de lampen PY85, bc309, 1n4007 ... Ik ben een electronicus, géne pc freek!

Wat doe we er aan, mee lopen met de bende???

Ik weet het ik ben 'n ouwe belg, franken, foefelen en uitproberen.
Mijn cadeau, als ik ooit op pensioen ga, 'n goeie soldeerbout, transistoren, diodes ... als het nog bestaat?
My way= Hardware

ps: ik heb een leuke simulator voor electronische schakelingen en weet je wat? het ontspant mij, nice to have, hard to buy!

Ik voorspel U een mooi oude dag. Ik heb een vriend, ondertussen 87 jaar. Jaren TV's gemaakt en hersteld (ook op de baan) Nu nog altijd bezig. Heb hem 20 jaar geleden getoond hoe hij printen zelf kon belichten en ontwikkelen en sindsdien in de ban van printjes maken. Ik heb nog altijd "Layo1" op mijn machientje staan. Ik kan er geen afstand van doen.
Motto is "Bezig blijven."
 
Hopelijk komt die voorspelling uit! Maar wie ben ik?

Ik hoop het ook van harte. Mijn vriend en ik hebben al veel zaken zien voorbijkomen. Hij praat nog van tv's zelf assembleren vanaf die chassis en zelf maken van afstemunits. Die lampen, hij heeft er onlangs een hele hoop weggedaan. Heb ik voor hem op http://www.circuitsonline.net/ gratis aangeboden. In een mum van tijd reactie op geweest. Als hij nog eens wegdoet, laat ik het U weten.

deze zou mij ook wel interresseren : ps: ik heb een leuke simulator voor electronische schakelingen en weet je wat? het ontspant mij, nice to have, hard to buy!
 
Het is: Multisim 10.1 Pro edition van National Instruments, als ik zijn downloadlinken vind stuur ik ze wel eens door!
 
Het is: Multisim 10.1 Pro edition van National Instruments, als ik zijn downloadlinken vind stuur ik ze wel eens door!

Heb 2 nbz's gevonden beiden met vermelding van een Trojan. Anders niets meer gevonden.
 
Heb er éné opgestuurd en eerlijk gezegd ik heb die nog niet uitvoerig gescand. Er zit een key..n in en dit is meestal ...
 
heb hier nog een pak lampen en dergelijke liggen,maar doe ze niet weg hoor,heb nog zoveel liggen om nog zeker 25 jaar te spelen
 
Bij het omschakelen naar een ander signaal, vroeger wit/zwart naar kleur. Nu analoog naar digitaal moet men normaal rekening houden met +/- 10 jaar. Waarom vraag je uzelf af?
Men mag de bestaande abonees niet ommiddelijk afsluiten, anders moet de kabel leverancier iedere analoge gebruiker gratis een omvormer geven naar digitaal. Stel, u heeft nu een nieuwe kijkbuis aangeschaft, volgend jaar beslissen ze( we onder steunen dit niet meer, gooi maar weg die relatief nieuwe tv). Nu is men overal aan't omschakelen van analoog naar digitaal. Volgende omschakeling gaat zijn van normaal digitaal naar HD, vandaar de 2 verschillende digiboxen/ recorders. Telenet is ook volop bezig om tv te kunnen steamen op gsm toestellen,maar de huidige providers kunnen dit nog niet aan. Telenet hoopt volgend jaar zelf met een eigen gsm netwerk op de markt te kunnen komen.
LAMPEN, 5jaar geleden alle lampen(TV) weg gegooid, eigenlijk een stukje nostalgie en geschiedenis weg gegooid.
 
Laatst bewerkt:
Bij het omschakelen naar een ander signaal, vroeger wit/zwart naar kleur. Nu analoog naar digitaal moet men normaal rekening houden met +/- 10 jaar. Waarom vraag je uzelf af?
Men mag de bestaande abonees niet ommiddelijk afsluiten, anders moet de kabel leverancier iedere analoge gebruiker gratis een omvormer geven naar digitaal. Stel, u heeft nu een nieuwe kijkbuis aangeschaft, volgend jaar beslissen ze( we onder steunen dit niet meer, gooi maar weg die relatief nieuwe tv). Nu is men overal aan't omschakelen van analoog naar digitaal. Volgende omschakeling gaat zijn van normaal digitaal naar HD, vandaar de 2 verschillende digiboxen/ recorders. Telenet is ook volop bezig om tv te kunnen steamen op gsm toestellen,maar de huidige providers kunnen dit nog niet aan. Telenet hoopt volgend jaar zelf met een eigen gsm netwerk op de markt te kunnen komen.
LAMPEN, 5jaar geleden alle lampen(TV) weg gegooid, eigenlijk een stukje nostalgie en geschiedenis weg gegooid.
Lampen, toen die vriend van me sprak van weggooien, heb ik direct het voorstel gedaan om iemand dat dan gratis te laten ophalen. Je houd het niet voor mogelijk hoe vlug daar reactie op was. Zonde van die verloren lampen.
 
Je kan niet alles blijven bijhouden, mijn vrouw word al gek, altijd als ik zeg : deze houd ik nog bij, het kan nog wel eens van pas komen.
 
Je kan niet alles blijven bijhouden, mijn vrouw word al gek, altijd als ik zeg : deze houd ik nog bij, het kan nog wel eens van pas komen.

Niemand zegt dat ge ze niet moogt wegdoen, maar niet bij de vuilnis plaatsen. Er is voor die zaken veel vraag. Zeker als ze gratis zijn.
 
Je kan nog altijd in België de franstalige zenders analoog bekijken. Zitten op DVB-T wel ook op digitaal. Blijkbaar waren het maar de vlaamse zenders die moesten digitaal gaan.

Uit bron Test-Aankoop Januari 2010 : Analoog signaal moet volgens Europa weg tegen 2012. In België RTBF verdwijnt analoog voor eind 2011. Voor analoge tv op kabel is er géén limiet gesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan