Windows 11 TPM

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
ik las een artikel dat je TPM 2.0 hebben om windows 11 te kunnen laten draaien, ik vind in mijn bios zelfs niet tpm 1.2 terug.
Ik heb een Asus X750L, en je zou TPM kunnen vinden in je bios, trusted platform module/TPM/TPM support/enable.
Ik vind niets terug, kan er iemand mij een beetje op weg helpen.
Ik las ook: TPM 1.2 bestaat al veel langer en wordt door vrijwel alle systemen ondersteund.
De trusted platform module kan aanwezig zijn als een fysieke chip, maar dat hoeft niet het geval te zijn?

groetjes,

Ed

klik op de Windowstoets +R en type tpm.msc
klik op ok en indien deze aanwezig is en ingeschakeld dan zie je dit in het volgend scherm ..
hier bv kreeg ik de melding dat er geen gevonden werd ..bijgaande dien ik in het bios na te zien of deze optie aanwezig is maar mogelijk uit staat ..indien zo dien ik deze aan te zetten .
*betwijfel echter aangezien dit moederbord toch al gedateerd is ..

MDC1756, Win 10 word nog enkele jaartjes ondersteunt. Wacht nog maar een paar jaartjes om die laptop eruit te kieperen. Hij werkt nog goed. dus hou die nog maar, wie weet gaat hij eraan nog voor Win 10 ermee ophoudt. Je kan dan kijken voor een nieuwe laptop die wel Win 11 ondersteund.

@mdc1756 eerder gaf de zoekopdracht "tpm.msc " ook hier aan dat deze tpm niet gevonden werd ..
vervolgens ben ik naar de bios geweest vermits ik dit betwijfelde en aangezien ik een amd cpu gebruik diende ik via de geavanceerde bios instelling na te gaan en wat bleek de optie tpm stond op disabled deze diende ik dus aan te zetten !
*probleem is hier nu dat deze tpm verouderd is namelijk draait hier de 1.2 welke dus niet meer ondersteund word ..

Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_20h27m34s_001_.jpg

Ashampoo_Snap_maandag 12 juli 2021_21h54m31s_001_.jpg

Q, als je mijn link leest in mijn eerste post dan is de 1.2 voldoende, hij zal iets minder beveiligd zijn.
Waar vind jij de geavanceerde bios?
Ik zie dit bij mij niet staan
Maar jij zal wel de W 11 kunnen draaien.

wellicht heb je hier iets aan .. mij heeft dit op het juiste pad gezet .. alhoewel mijn moederbord een MSI bordje is .

How to enable TPM in UEFI BIOS

Intel motherboards

1. Press "Del" when the ASUS or ROG logo appears to enter the BIOS.
2. Go to Advanced\PCH-FW Configuration page and enable "PTT".

AMD motherboards

1. Press "Del" when the ASUS or ROG logo appears to enter the BIOS.
2. Go to Advanced\AMD fTPM configuration page and switch "TPM Device Selection" option to "Firmware TPM".

uitgebreider uitgelegd met foto's vind je hier ..

Q, jij hebt een desktop pc en MDC een laptop. Op laptops werd dit niet zo snel ingevoerd als op een desktop. Ik vermoed eigenlijk dat er op de laptop van MDC geen TPM aanwezig zal zijn, nog de 1.2 nog de 2.0. Mijn laptop heeft dit ook niet, terwijl mijn laptop van 2014 is. toen werd er in desktopland wel vaak al de 1.2 op een degelijk moederbordje mee geinstalleerd, terwijl het nu nog op goedkope laptops nopes is. Het word voor ons laptop gebruikers bij het vervangen van ons huidig toestel erg goed uitkijken of deze wel TPM 2.0 zal hebben. Ik zal daar zeker op toezien als ik ooit eens een andere koop. Deze zal zeker een vast Win 11 moeten aankunnen. Maar nu ben ik voorlopig nog enkele jaartjes zoet met Win 10. Al draai ik nu wel een aangepaste Win 11 versie.

Q en CVE ik zal Q zijn voorstel eens proberen, secure boot staat ingeschakeld bij mij op mijn laptop
en CVE hoe draai jij een aangepaste Win 11 versie, ben jij ook een testpersoon.
Eerst naar de dokter dan in bed vanwege de behandeling, dus je hoort deze avond of morgen iets.
Thanks guys

Ed

Q, jij hebt een desktop pc en MDC een laptop. Op laptops werd dit niet zo snel ingevoerd als op een desktop. Ik vermoed eigenlijk dat er op de laptop van MDC geen TPM aanwezig zal zijn, nog de 1.2 nog de 2.0. Mijn laptop heeft dit ook niet, terwijl mijn laptop van 2014 is. toen werd er in desktopland wel vaak al de 1.2 op een degelijk moederbordje mee geinstalleerd, terwijl het nu nog op goedkope laptops nopes is. Het word voor ons laptop gebruikers bij het vervangen van ons huidig toestel erg goed uitkijken of deze wel TPM 2.0 zal hebben. Ik zal daar zeker op toezien als ik ooit eens een andere koop. Deze zal zeker een vast Win 11 moeten aankunnen. Maar nu ben ik voorlopig nog enkele jaartjes zoet met Win 10. Al draai ik nu wel een aangepaste Win 11 versie.
CVE mijn laptop heeft in 2016 toch bijan €900 gekost, maar er staat geen TPM 1 op, wel nog eens zien in bios zoals Q zei

@mdc1756 eerder gaf de zoekopdracht "tpm.msc " ook hier aan dat deze tpm niet gevonden werd ..
vervolgens ben ik naar de bios geweest vermits ik dit betwijfelde en aangezien ik een amd cpu gebruik diende ik via de geavanceerde bios instelling na te gaan en wat bleek de optie tpm stond op disabled deze diende ik dus aan te zetten !
*probleem is hier nu dat deze tpm verouderd is namelijk draait hier de 1.2 welke dus niet meer ondersteund word ..

Bekijk bijlage 250460

Bekijk bijlage 250461
waar staat dit ergens Q, bijlage 250461 vind het niet..

CVE mijn laptop heeft in 2016 toch bijan €900 gekost, maar er staat geen TPM 1 op, wel nog eens zien in bios zoals Q zei
Dat zeg ik je toch, het is een laptop, om plaats te besparen hebben ze dit er uit gelaten. Ik volg computer herstellers op YT en ik leer daar heel veel bij. Wat ze daar allemaal uit laten om plaats te besparen, niet normaal. Niet dat er geen plaats is hoor. Ze hebben zelfs de DVD rom eruit gelaten, de batterijen zijn nu ook niet groter geworden of de koeling beter geworden. . Die moederbordjes zijn ook piepklein. Ik denk dat je mag blij zijn als je moederbordje 10 op 15 cm meet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan