Windows 10 TWAIN Driver voor epson XP-2200

Castellane

Steunend VIP lid
Vip Lid
Ik gebruik al jaren Coreldraw X3 op een windows 10 pc.
Onlangs heeft mijn oude EPSON de geest gegeven en ik heb een nieuwere EPSON XP-2200 geïnstalleerd.
Ik wil van uit Coreldraw rechtstreeks kunnen scannnen.
Normaal kies ik Afbeelding ophalen (eventueel de bron selecteren) en daarna ophalen.

Corel X3.jpg

Maar deze functies kan ik niet selecteren.
Ik heb reeds gezocht op het www en vond het volgende:
Voor de Epson XP-2200 heb je de Epson Scan 2 software en driver nodig; dit is de officiële TWAIN-compatibele scannerdrive.
Ik heb het pgm geïnstalleerd en kan via dit pgm scannen maar nog altijd niet rechtstreeks vanuit Coreldraw X3.

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

Dat zal niet (niet voldoende) lukken om diverse redenen, niet in het minst omdat heel wat drivers en zelfs ganse pakketten en apps, niet noodzakelijk zomaar draaien onder Windows 11, als ze van Windows 10 afstammen.
En het is ook niet aan te raden : een overgang als deze is hét moment om eens opkuis te houden. Een upgrade vanuit een jarenlang gebruikt systeem naar een volgende generatie OS is de kans om alle 'vervuiling' achter te laten en opnieuw met een proper systeem te vertrekken.

heb je jouw nieuwe printer/scanner als standaard ingesteld?
Dit vond ik ook: "Epson Print and Scan".

Hoe kan ik mijn PC upgraden naar windows 11 ZONDER dat ik mijn huidige geïnstalleerde programma's opnieuw moet installeren?
Of lukt dat niet?

Alvast bedankt voor de hulp.
Als je beslist hier werk van te maken best een nieuw topic daarvoor starten. Er zijn genoeg bezoekers hier die je zeker willen helpen en begeleiden, maar niet al te zeer mengen in dit topic over je printer, want dan valt je vraag niet op...

Vergelijkbare onderwerpen

• Gesloten
  • Vraag Vraag
Reacties
8
Weergaven
7K
Reacties
28
Weergaven
2K
Reacties