Ubunto in dual boot met een bestaande Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik ben van plan de laatste versie Ubunto12.04.1 desktop-amd64.NL te installeren als 2de boot optie..
deze heb ik daarstraks eens laten draaien vanaf de cd zelf , dus zonder deze eerst te installeren ..
de bedoeling hier van was eerder om te proberen om een startmenu te vinden voor deze linux ..
ongeveer vergelijkbaar met de windows..
omdat de overstap anders te groot is ...
wat me opviel is dat aan de linker kant in mijn beeldscherm een taakbalk verscheen met opties ...
deze wil ik daar dus niet !
hoe kan ik deze zo instellen zodat er bij deze versie gemakkelijker te werken valt ...
ben ook eens naar Ubunto Wine gaan zien en deze komt dus in de buurt van hetgene ik bedoel ....

opmerking :
ik heb dus de Windows7 op de eerste partitie (deze wil ik dan ook behouden ).
de Ubunto komt dus op de 2 de partitie ( maar ook wil ik nu dat de windows het eerste opstart )
**wil ik dan met Ubunto werken dien ik deze te selecteren !
 
Kijk, Kubuntu levert niet standaard de juiste drivers mee, die moet je zelf installeren. Alleen gaat dat niet als de open drivers je systeem laten crashen. Dus switch je voor één sessie naar de simpelste drivers. Dan installeer je de door Nvidia gemaakte (zeer goed werkende) drivers.Een herstart, en tadaah ;)
 
ok het is me duidelijk ...
ik heb je bericht nr 12 uitgeprint en zal me er morgen in de voormiddag nog eens aan wagen ...
eerst dien ik gegevens van een partitie op de interne HD vrij te maken ....zodat er plaats is voor de Kubuntu

enkel de vraag :waar zoek/ vind ik deze vesa driver of tijdelijke viedeokaart driver !
 
ben al de ganze dag bezig geweest windows te herstellen ..
gisteren kubuntu geinstalleerd gehad en verwijderdt omdat dus het scherm bevroor ...(timo heeft uitgelegt waarom dit gebeurte ! )
deze morgent de computer willen opstarten ....maar deze wilde dus niet meer en kreeg de melding " error : no such partition !!!"
een opstart herstel gedaan , bleek op eerste zicht te lukken .....maar deze ging niet verder kreeg de melding " dat de gebruikte opstart schijf niet dezelfde versie ondersteunde als het bestuuringssysteem dat aanwezig was !!!! RAAR opzich omdat deze wel degelijk dezelfde dvd was !
dan maar met een opstartbare usb stick getracht een opstartherstel te doen ....weer dezelfde melding !!!
dan maar getracht een verse installatie te doen want ook de acronis herstel boot cd wilde niet aanvaard worden ....
wat bleek een verse instal was niet mogelijk via de cd/dvd drive of via een opstartbare usb stick..
***uiteindelijk is het me dan toch gelukt via een externe usb drive een verse instal te doen ...
omdat het weer niet mogelijk was om via de externe usb drive een opstartherstel af te dwingen !
nadat de verse installatie wel gelukt was , heb ik de acronis true image software geinstalleerd en is het me gelukt om de acronis backup aangemaakt vorige maand terug te zetten ...
mijn windows werkt weer ....zou Kubuntu hier de oorzaak van kunnen geweest zijn ..
de vorige keer dat ik hetzelfde probleem had dacht ik eerst aan een virus vanaf de bios , maar nu ik er te goei over nadenk had ik de dag ervoor ook getracht om Ubuntu te installeren !!!
 
Qtex, wat ik je nu ga vertellen klinkt misschien lullig, maar vat het op als opbouwende kritiek.


Als je een nieuwe auto hebt gekocht, bijvoorbeeld een nieuwe Volkswagen Passat ofzo, dan ga je niet meteen instappen en een rit van 300 kilometer maken. Je leest eerst het boekje dat erbij zit, want ook al zitten de pedalen op dezelfde plaats, de technieken die erin zitten zijn niet altijd hetzelfde.

Met computers is dat niet anders. Als je een nieuw besturingssysteem neemt (in dit geval Kubuntu), moet je je eerst ook goed inlezen. GOED inlezen. Dat houdt dus in dat je op internet zoekt, wat er mis kan gaan, hoe het in zijn werk gaat. Als je het dan installeert en het werkt niet goed, valt er niks te verwijten. Gewoon botte pech. Je kunt googlen, je vraag stellen, maar ook verwijderen. Als je voor dat laatste kiest, gaat dat niet zomaar. Je moet je eerst inlezen. Dus googlen op 'Ubuntu verwijderen'. Hoppa, eerste hit: https://sites.google.com/site/computertip/ een uitstekende site. Laten we daar eens wat gaan lezen! https://sites.google.com/site/computertip/grub#TOC-Grub-verwijderen-terug-naar-uitsluitend-Windows-

Gevonden! Daarin staat hoe je Windows terug opstartbaar kunt krijgen! ;)

Dus eerst inlezen, dan pas tot actie over gaan.

Heb je trouwens uitgeprobeerd wat ik heb voorgesteld? Dus in de failsafe mode opstarten?
 
zal me hier op verdiepen als ik de tijd er voor kan opbrengen ..ben nu content dat windows terug werkt ...;)
zie je , ik ben hier in de buurt een manusje van alles en nog wat .....mij werd er nu gevraagt om een electirisch aangedreven quad te herstellen en deze tevens te voorzien van knipper lichten en standlichten ...dit voor het kleinkind van de gebuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan