Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste forum vrienden, er worden drivers aangeboden bij mijn updates voor mijn moederbord Asus P9x79 Pro Chipset drivers te laten te updaten, is dit verstandig te laten uitvoeren?
Ik gebruik het progje "Show or hide updates" dit progje installeert alleen de updates die ik aanvinkt en dus niet alles automatisch maar zo installeert. (aanrader) Mijn OS is Windows 10 Pro 64 bit.
Tips omtrent het uitvoeren van het updaten en de e.v.t. risico's van deze Chipset drivers had ik graag vernomen waarvoor mijn dank.

Groet, Obelix
 
Vertrouw NOOIT op software die je meldt drivers te moeten updaten. Kans is reëel aanwezig dat het meer schade doet dan goed.

Als een pc goed werkt is het verstandig om géén drivers te updaten.
Werkt iets niet of niet goed, ga dan altijd naar de fabrikant van de pc of laptop en zoek daar naar drivers om hierna weer alles werkend te krijgen.

Hier vind je de juiste drivers voor jouw moederbord Object moved
 
Dag Lana, bedankt voor je reactie. Als ik het progje "Show or hide updates" niet op mijn pc had staan waren die updates automatisch worden geïnstalleerd zonder mijn weten dat is Windows 10.
Wat je aangeeft dat je beter naar de site van je moederbord kunt gaan dat klopt helemaal maar ook daar staat een update van de laatste nieuwe chipset drivers : MEI: V11.0.5.1189 - 2016/08/02.
Is het dan verstandiger deze te downloaden/installeren. Na de overstap van Windows 7 naar Windows 10 heb ik tijdens het opstarten een cursor teken linksboven op het scherm die enkele seconden blijft staan wat er voorheen nooit is geweest met Windows 7. Ik heb dit al aangegeven op een ander forum maar dit heeft tot nu toe nog niet geleid naar een oplossing ook niet naar heel veel tips,vandaar de vraag of dit misschien door het updaten van de chipset dit kan verhelpen. (zie afbeelding) Verder werkt alles perfect en ben zeer tevreden over Windows 10 deze is geweldig: Versie 1607 Build: 14393.321
Cursor opstartscherm.jpg
 

Bijlagen

  • Cursor opstartscherm.jpg
    Cursor opstartscherm.jpg
    28.4 KB · Weergaven: 174
Ik denk niet dat de Chipset daar iets mee te maken heeft. Maar is uiteraard wel mogelijk als de communicatie met bijvoorbeeld de grafische chip niet goed verloopt. Misschien blijven er een paar bitjes hangen dat deze cursor tijdelijk veroorzaakt.

Uiteraard mag je de drivers updaten, maar als een pc goed werkt zal hij daarna niet nog beter gaan werken.

De drivers zijn er om de diverse hardware te laten werken of samenwerken. Werkt dit goed kun je er verder niets aan verbeteren. Maar in dit geval is het het proberen waard.

Probeer eens de chipset te updaten, maar ook de grafische kaart als hiervoor een update bestaat. Mogelijk is het dan weg.
Maar doe dit dan wel via ASUS Het kan gebeuren dat Microsoft / Windows nog oudere drivers in hun database hebben staan.
 
Dag Lana, dan ga ik straks jouw voorstel doen het downloaden van de Asus site : MEI: V11.0.5.1189 - 2016/08/02. de laatste nieuwe versie installeren en ook de laatste nieuwe software van mijn Videokaart te weten ASUS Radeon HD 7770 DC, V2 1Gb, GDD5, 2x DVI, HDMI, DP, PCIe, die moet ik nog even straks opzoeken. Je hoort nog van mij tot...
 
Dag Lana, ik heb het bestand: MEI: V11.0.5.1189 gedownload en uitgepakt en op AsusSetup geklikt toen kreeg ik een Intel schermpje en aangegeven het bestand te installeren dat duurde maar enkele seconden en klaar was het. Waar het werd geïnstalleerd was: C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components, eenmaal geïnstalleerd ging ik in dat mapje kijken maar dat was maar 1.29 Mb ? ik dacht hier klopt iets niet dat moet volgens Asus bijna 95 Mb zijn wat betreft de Chipset drivers MEI: V11.0.5.1189.
Nou komt de vraag, er staat ook nog in die uitgepakte map een mapje met de naam (Install) en die is 95 Mb groot als ik deze open staat daar bovenaan ook weer AsusSetup en bijna onderaan SetupMe met een
grote van 93 Mb, wat moet ik nu doen. (zie afbeeldingen)AsusSetup.jpg Install map.jpg
 
Dag Lana, als ik op de Install klikt krijg ik een schermpje van Intel met de volgende aanbiedingen 1: Het product verwijderen van uw computer. 2: Herstel fouten in de meest recente installatie door ontbrekende of beschadigde bestanden, snelkoppelingen en register vermeldingen te herstellen. Dus even het installeren afgebroken voor meer informatie waarvoor dank.
 
Kan wel hoor, dan is dit de volledige Setup voor een gehele installatie.
Jij had de drivers al geïnstalleerd, dus kan de update klein zijn. De Setup zal dan alleen de dingen updaten die nodig zijn. Een update hoeft vaak niet groot te zijn.
 
Ook de laatste nieuwe software van de videokaart geïnstalleerd maar helaas de cursor knipperd nog steeds jammer genoeg. Een Bios update durft ik niet aan dat is voor mij een stap te groot en te risico vol. Een ander ssd schijfje plaatsen met een verse Windows 10 installatie heeft ook geen zin dat heb ik ook al eens geprobeerd ook daar is de cursor direct aanwezig na het opstarten.
Ik weet het ook even niet meer, misschien dat jij nog meer tips heb in deze dan hoor dit graag van je, ik ben niet van plan het op te geven.
 
Ik heb een sterk vermoeden dat UEFI hier voor iets tussenzit. Dit is de nieuwere modernere "BIOS". Videokaarten kunnen hier ook bij betrokken worden. Aangezien Windows 10 hier meer support voor bied dan Windows 7, zou dit wel eens kunnen.
Ik heb bij men eigen systeem een knopje op men videokaart om te wisselen tussen standaard BIOS of UEFI.
Heb net ergens gelezen dat ASUS een soort UEFI upgrade zou uitgebracht hebben voor de betreffende videokaart(en), maar ik vind daar bitter weinig van terug.
Snel even mee experimenteren is ook niet echt aan de orde. Schakelen tussen UEFI en BIOS heeft invloed op je Windows installatie, en resulteert waarschijnlijk in het niet(meer) willen opstarten van Windows (tenzij terug naar oorspronkelijke instelling).
 
Ik denk niet dat een BIOS update veel zal uitmaken, de laatste versie dateert uit 2014/07/28 Ofwel ruim twee jaar geleden.

Ik vrees dat je het voorlopig met de tijdelijk cursor moet doen. Als het echt maar enkele seconden in beeld is en verder de goede werking van de pc niet belemmerd kan dit niet echt heel storend zijn lijkt mij.
Goed is het natuurlijk niet maar er valt mee te leven tot er nieuwere updates komen die dit probleem elimineren.
 
Inderdaad komt dat bord niet uit een HP het is een Asus P9x79 Pro moederbord.
Graag indien mogelijk een linkje naar een e v.t oplossing al komt deze van HP, alle tips zijn welkom en zal alles uit proberen wat in mijn mogelijkheden liggen.
 
HP laat ook zijn moederborden elders maken maar niet bij Asus en het is een HP prog zal vast niet op de PC staan, Smartstart.

Lees ook op sites dat de printerspooler wordt uitgeschakeld en dat dat dan die blinking cursor geeft.

Ik zet mijn pc smorgens aan en het zou mij verder niet ergeren, duurt een paar seconden met een SSD, die wordt gebruikt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan