Status
Niet open voor verdere reacties.

marfra10

Steunend Lid
Vip Lid
Hallo,
Gisteren 10-07-2013 grote update van Microsoft (18 stuks)
Foutmelding bij de laatste update : Code 80070641

Update KB2687309 - Beveiligingsupdate voor MS Office 2007

Verschillende malen opnieuw geprobeerd maar lukt niet!
Installer Service staat op Automatisch
Meerdere keren opnieuw gestart

Ik heb geen idee wat ik zou moeten doen.
Alvast dank voor uw goede raad!
Frank


MS WINDOWS VISTA HOME PREMIUM 64-BIT SP2
INTEL CORE2 QUAD CPU Q9450 @ 2,66GHZ, 4,0GB RAM
NVIDIA GEFORCE 9600 GS
 
Hallo DDragon80,
Instructies stipt opgevolgd. Update service uit, SoftwareDistribution hernoemd, service opnieuw gestart.
Daarna naar Windows Update en laten zoeken naar Updates.
De bewuste update gevonden (duurde wel even) en installeren gekozen.
Update begonnen met herstelpunt en gevolgd door de installatie-start.
Kort nadien opnieuw dezelfde foutmelding. Pfff ... ik begrijp er niets van.
 
Probeer hem eens handmatig te downloaden en daarna te installeren.
Download details: Security Update for Microsoft Office 2007 suites (KB2687309) - Microsoft Download Center

Als dit ook niet lukt, begin ik te denken dat de windows installer corrupt is geraakt.
Open dan Opdrachtprompt als administrator
type in het opdrachtpromptvenster het volgende sfc /scannow en druk op de enter toets.Let op de spatie tussen sfc en /scannow
Lees ook hier .
Het kan mogelijk zijn dat om het windows vista installatieschijfje gevraagd word.
 
KB921596 Erro Message.jpg

Hallo DDragon80,
Heb de sfc /scannow als administrator uitgevoerd - zie bojlage.
Er zijn een paar fouten gevonden en ze zullen hersteld worden bij een herstart.
Dit is wat ik nu ga doen en daarna probeer ik Windows Update opnieuw.
Afwachten wat het wordt!

Hallo Pluis,
De handmatige installatie van KB2687309 had ik reeds geprobeerd, zonder resultaat, zelfde foutmelding.
 
sfc-scannow 2013b.jpg

Hallo DDragon80,

Daarnet wat te snel geweest en het verkeerde plaatje toegevoegd. Hopelijk is dit het juiste. Ik heb nog weinig ervaring met de berichten van het forum.

Na de herstart en het herstel van de corrupte files opnieuw Windows Update laten lopen. Wéér mislukt... Wat jammer van de verloren tijd.

Het positieve is echter dat sfc /scannow toch een oplossing bood waar ik nooit aan gedacht had.

Voor vandaag moet ik stoppen. Je hoort nog wel van mij.
 
Voer dit eens uit
Download hier Hijackthis naar het bureaublad
Rechtsklik op het icoontje van Hijackthis en voer uit als administrator
Klik op Main menu en klik in het volgende menu op Open The Misc Tools section
Klik vervolgens op Open Uninstall Manager en klik vervolgens op Save list

Sla het bestand op als Uninstall_list.txt .
Voeg in een nieuw antwoord eens het bestand Uninstall_list.txt en ook het cbs.log bestand
 
Ik zie in de uninstall_list wat je hebt geïnstalleerd staan.
Microsoft Office 2007
Microsoft Office Home and Student 2007
Kun je wat meer vertellen over de Home and Student 2007 versie. Is die onlangs geïnstalleerd?
 
Hallo Swake,
Microsoft Office Home and Student 2007 is een paar maand terug opnieuw geïnstalleerd omdat er een probleem was met Excel. Telkens de PC uit slaapstand kwam kreeg ik in elk werkblad een foutmelding dat de Excel file corrupt was. De werkbladen gingen wel open en ik kon de gegevens lezen, echter niet wijzigen. Na een systeemherstel naar een vorige datum werkte Excel opnieuw. Na een herinstallatie van MS Office 2007, met alle updates, besloot ik de PC slaapstand niet meer te gebruiken. Alles werkte weer zoals voorheen tot de grote update "Patch Tuesday" van Microsoft op 10-07-2013. Het rare is dat alle updates zich vlot lieten installeren, met uitzondering van de beveiligingsupdate voor MS Office 2007. Dus 17 updates geslaagd en 1 mislukt.
Echt vervelend, ik weet er geen weg mee.
 
Verwijder eens alles van Microsoft Office Home and Student 2007.Ik denk dat het probleem daar moet gezocht worden.
Download hier Ccleaner en installeer Ccleaner.

Start Ccleaner als Administrator en klik vervolgens in het linkerkolom op Register en klik vervolgens op Scan naar problemen
Na het scannen van het register , klik op Herstel gesleecteerde problemen.Er word gevraagd om de wijzigingen die je gaat aanbrengen in het register op te slaan.Kies voor Ja

Het bestand wordt standaard opgeslagen in de Mijn Documenten map, met de datum in de bestandsnaam. Hiermee beschik je over een backup van het register.
Na scannen en herstellen van problemen, sluit Ccleaner af.
Herstart de computer. Laat eens horen of er dan nog problemen zijn met het installeren van de update.
Als het probleem niet opgelost raakt denk ik aan één of ander virusje.
 
Is inderdaad niet zo goed, zowel Microsoft Office 2007 als Microsoft Office 2007 Home and Student geïnstalleerd te hebben. Installeer en gebruik slechts één versie!

Waarom trouwens die twee versies?
 
Swake,
Bedoel je het programma MS office Home en Student 2007 verwijderen ? Indien ja, dan zou ik ineens Office Home and Student 2010 installeren omdat dit al gepland was. MS Office Home en Student 2010 draait nu al een paar weken op mijn nieuwe Desktop PC onder Windows 8. Eigenlijk wilde ik nog wat wachten tot ik volledig vertrouwd ben met versie 2010 om het op mijn vorige PC te installeren.

Met CCleaner ben ik vertrouwd, ik gebruik dit programma al jaren met goed gevolg.

Een virusje kan ik me niet direct voorstellen. Ik draai ESET NOD32 versie 6.0 en MalwareBytes, beiden volledig ingeschakeld.

Laat eens iets weten.
 
DDragon80,
Raar dat je denkt dat ik ook MS Office 2007 zou hebben naast MS Office Home and Student 2007. Dit is zeker niet het geval. Ook onder Programma's en Onderdelen kan ik géén enkel spoor ontdekken van MS Office 2007. Een aantal jaren geleden werkte ik met MS Office 2003 Home en Student maar dit programma is al lang verwijderd.
 
Ah ok, was een vervolg op een opmerking van Swake. Maar dan is dat een misverstand.
Wel, als je naar Office 2010 overgaat, dan gaat je probleem waarschijnlijk sowieso van de baan zijn.
Wat ik eventueel nog kan voorstellen voor je Office 2007, is een herstel ervan. Zonder dat je het eerst dient te verwijderen en te herinstalleren.

De functie Analyse en herstel uitvoeren

Klik op Start.
Als u met Windows Vista of Windows 7 werkt, kopieert en plakt (of typt) u de volgende opdracht in het vak Programma's en bestanden zoeken en drukt u vervolgens op Enter:
appwiz.cpl
Als u met Windows XP werkt, klikt u op Uitvoeren, kopieert en plakt (of typt) u de volgende opdracht in het vak Openen en drukt u vervolgens op Enter:
appwiz.cpl
Klik op de naam van de Microsoft Office Edition 2007 die u wilt wijzigen en klik op Wijzigen.
Klik op de optie Herstellen en klik op Doorgaan.
bron; 2007 Office-onderdelen afzonderlijk installeren of geïnstalleerde 2007 Office-programma's repareren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan