Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
PC van mijn buurman/vrouw.

Gisteren avond gaf Eset melding van een update voor W10.
Update willen binnenhalen. Het downloaden bleef hangen op 90% gedurende lange tijd.
Normaal krijgt men te zien welke updates er worden gedownload.
Hier gebeurde dat niet. De pc sloot af en op het scherm verscheen de melding om de pc niet af te sluiten.
Na een tijdje startte de pc terug op tot op het punt dat men het wachtwoord moet ingeven.
Dat verliep allemaal heel traag en enkel het icoontje van Eset verscheen in de taakbalk en als men de cursor in de taakbalk plaatste begon er een cirkeltje te draaien (zonder ophouden). Na een half uur kon er nog niets geopend worden en heb ik de pc afgesloten met de powerknop.

Deze middag om 13 uur heb ik de pc terug opgestart, wat weeral heel traag verliep, en na het invullen van het wachtwoord startte de pc terug door totdat het icoontje van Eset in de taakbalk verscheen. Daarna begon er bij de cursor terug een cirkeltje te draaien en voor de rest gebeurde er niets. We hebben de pc laten opstaan en om 17 uur was er nog niets veranderd en ook het cirkeltje draaide nog rond. Enkel onder rechts op het scherm was het volgende te lezen: Activeer Windows, ga hiervoor naar instellingen. Er kan echter niets geopend worden, het beeldscherm is "bevroren".
 
dus de vraag is nu betreft het een legaal verkregen Windows 10..
werd deze ooit geupgraded naar de Windows 10 of werd deze eerder aangekocht met Windows 10 !
 
het was een vraag die ik moest stellen ...
ik denk dat het aangewezen is om naar Microsoft te bellen om zodoende dit misverstand op te helderen ..
Windows activeren via een telefoon ...

1. Klik op start
2. Typ in het onderstaande zoekvenster "slui.exe 4" en druk op "Enter"
3. Wanneer UAC naar voren komt druk hier op Ja om verder te gaan.
4. In het volgende scherm kies "Belgie"
5. Druk op "Volgende" en een telefoonnummer + een lang serienummer verschijnt. Bel het telefoonnummer en volg de opties die de telefoon-computer u geeft.
6. Nadat de gegenereerd key is ingevuld druk je op "Volgende" en Windows zal nu activeren.

Het Belgische nummer is ...
0800 40758 (gratis nummer )
+32 2 401 2650 (betalend nummer )
 
Er kan niets gedaan worden met die pc. Men kan klikken (rechts of links) op wat men wilt, er gebeurt niets. De enige beweging die er is is het draaiend cirkeltje als de cursor in in de taakbalk staat.
 
dan denk ik dat je in feite een verse installatie dient te doen van de Windows 10..
je kan eerst eens de pc 3x geforceerd uitzetten wellicht dat hij zich zelf gaat herstellen .... mocht dat niet helpen dien je dus voor een verse instal te gaan .
 
Ik ben net terug van mijn buren. De pc stond om 19:45 uur nog zoals om 13 uur. Zelfs de klok in de rechterbenedenhoek stond stil op 13:12 uur. Ik heb de powerknop voor de zoveelste keer gedurende 10 sec ingedrukt gehouden en daarna terug opgestart en deze keer startte de pc wel door. Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het steeds mislukken van de updates voor W10. Elke keer komt er op het scherm het bericht om de pc niet af te sluiten. Dat blijft maar duren en duren. Volgens de geschiedenis van de updates zijn deze vanaf 9/05/2017 steeds mislukt. Als men klikt op zoeken naar updates krijgt men het bericht dat er updates beschikbaar zijn en komt het balkje van de vooruitgang van het downloaden tevoorschijn maar na een half uur staat dat nog steeds op 0.

De persoon gaat de pc laten formatteren en er een SSD laten inbouwen.
Dit topic mag daarom gesloten worden.

Allemaal bedankt.
 
dan denk ik dat je in feite een verse installatie dient te doen van de Windows 10..
je kan eerst eens de pc 3x geforceerd uitzetten wellicht dat hij zich zelf gaat herstellen .... mocht dat niet helpen dien je dus voor een verse instal te gaan .

Hij gaat de pc laten formatteren en er een nieuwe W10 laten opzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan