Opgelost Update version 1903 (KB4524570) mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Als ik probeer de cumulatieve update for W10 version 1903 (KB4524570) te installeren krijg ik steeds de melding, Fout 0x800f081f
Heb al een een tijd gezocht en tips geprobeerd om dit op te lossen maar tot nu toe geen succes.
Wat te doen ?
Vriendelijke grrrrrtjs, Elzo
 

Bijlagen

  • Update 1-12-2019.JPG
    Update 1-12-2019.JPG
    33.1 KB · Weergaven: 406
  • Updates geschiedenis 1-12-2019.JPG
    Updates geschiedenis 1-12-2019.JPG
    50.9 KB · Weergaven: 394
Hallo iedereen,
Vraag me af of mij dit probleem niet boven het hoofd groeit...
ik heb me inmiddels aangemeld als VIP Lid bij PC Tuts. Niet omdat ik echt geld over heb of uit ben op voordeeltjes maar omdat ik het bijzonder waardeer dat iedereen zo gemotiveerd is om naar een oplossing te zoeken voor de door mij en anderen gestelde vragen. Maar het nare is dat ik zoveel tijd kwijt ben met het toepassen en uitvoeren van de tips en opdrachten dat, natuurlijk door mijn eigen tekortkomingen betreffende deze materie, mijn normale werk daardoor een beetje in de knel komt.
Is er een eenvoudige methode om alles weer goed te krijgen (In dit geval "Update probleem") zonder dat ik mijn bestanden kwijtraak of beschadig...?
Hartelijks, Elzo
 
Laatst bewerkt:
Is me niet helemaal duidelijk of dit een bug is of een corruptie. Volgens de log kan hij een manifest bestand niet vinden in de cab file. Wat me normaal lijkt aangezien dat bestand ook niet echt past binnen zen Rollup, maar soite. Waarschijnlijk (adv de resultaten) heb je een Windows 10 Home, dus daar zit die Hyper-V ook niet in (manifest related). Dus dat gaat ook geen parten spelen dan...
Aangezien dit een Rollup update betreft, zou ik gewoon wachten tot de Rollup van volgende maand. Indien die ook niet wilt installeren (best mogelijk), zou ik voor een volledig systeem herstel met behoud van bestanden.
 
jij Ddragon stelt hem een vernieuwing van zijn huidig systeem voor maar vergeet duidelijk even als de Tuts die dit vergeet dat het om een werk aangelegen computer gaat waarop zijn werken , belangrijke bestanden en aangekochte software aanwezig is .. ook al geeft men aan om de persoonlijke instellingen en of bestanden te behouden dan nog dient men rekening te houden dat al de zelf geinstalleerde software na zo een vernieuwing opnieuw dient geinstalleerd te worden ….
*een goede recente back-up gebruiken geeft minder kans op verlies van zulke aangekochte programma's maar heeft natuurlijk niet zijn laatste werken mee ...deze dient hij dan ook eerst veilig te stellen ..
 
Wat moet ik begrijpen onder "een werk aangelegen computer"? Beroepsmatig? Indien zo moet het bedrijf dat oplossen. Indien privé, is dit een probleem zoals alle anderen. Iedereen heeft documenten en foto's en... die hij niet kwijt wilt.

En trouwens stel ik eerst voor te wachten tot de volgende Windows Rollup update van volgende maand. Aangezien dit een cummulatieve update is, gaat die deze update vervangen.

Als er aangekochte software is, gaat dit ook geen zwaar probleem zijn om die opnieuw te installeren. Of migreren indien nodig.
Ik denk trouwens dat ik al veel aanbevelingen van systeemherstel van jou zien passeren heb in het verleden. Dus waarom de paniek nu ineens?
 
de opties die ik aanhaalde om zijn systeem te herstellen via de dism.exe behoud alles en verwijderd niets , enkel de Windows systeem bestanden werden /worden door deze dism.exe opdrachten vervangen maar bij controle bleek er dus geen herstel nodig te zijn .. dit geeft de TS ook aan in bericht #27
*er is helemaal geen paniek mijnentwege .. ik haalde enkel maar aan dat de TS niets wenst te verliezen .
 
  • Leuk
Waarderingen: elzo
Geen probleem, zat even op men paard... :)
Als iemand een oplossing moest hebben om volgende error op te lossen (wat waarschijnlijk de kern van het probleem is...)
Code:
 Error                 CSI    00000054 (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #781366# from Windows::Rtl::SystemImplementation::CSystemIsolationLayer_IRtlSystemIsolationLayerTearoff::TransferFileEx(flags = (OpenForBackupIntent), op = 'Move', odir = NULL, oname = [l:171]'\??\C:\WINDOWS\CbsTemp\30780072_2125906121\Windows10.0-KB4524570-x64.cab\amd64_hyperv-worker-events.resources_31bf3856ad364e35_10.0.18362.1_nl-nl_43ce3731bdb0801e.manifest', ndir = @0x290ef425b70, nname = [l:41 ml:63]'b1b586daa8aad5011a290000f8175421_manifest', disp = Unmappe[gle=0xd0000034]

En anders stel ik voor te wachten tot de volgende Rollup update voor Windows 10 volgende maand. "Als" dit een bug is, zou het kunnen opgelost zijn. Al vrees ik ervoor...
 
Nou nogmaals iedereen hartelijk bedankt. Ik ga dan maar eens een maandje wachten en zien of het dan wel lukt. Mochten er alsnog oplossingen voor het probleem komen dan hoor ik het graag natuurlijk.
Nog even ter informatie, mijn PC is privé maar er staan wel belangrijke bestanden op m.b.t. mijn werk. www.elzo.exto.nl
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
dan had ik u al verkeerd begrepen en dacht dus dat het om een werk aangelegen computer ging ..dit is dus niet zo .
indien je de belangrijke bestanden op de WD schijf bewaart dan kun je zonder verlies van deze, voor een verse installatie gaan van Windows 10 vermits je via een installatie medium aangemaakt met het Media creation tool 1909.exe opstart .
je verkrijgt dan direct ook versie 1909 en als ook deze dan bijgewerkt is draai je systeem op build 18363.476
klein nadeeltje is hier dat je de software die nu aanwezig is opnieuw dient te installeren .

*of je wacht rustig af en laat alles op zijn beloop .
 
Hallo, ik heb een gelijkaardig probleem: kan de cumulatieve updates ook niet installeren, krijg direkt een melding met foutcode: 0x80070002. Heb hier het hele gesprek doorgenomen en uiteindelijk een DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en daarna een DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth doorgevoerd.
Krijg de melding: source file niet gevonden en foutcode 0x800f081f.
Mijn vraag is nu: kan ik voor de volgende opdracht (zie #25) de iso van de recovery disk windows 10 van deze site gebruiken?
Met dank bij voorbaat Lg Ulla
 
@ulla545
Zou gewoon even afwachten dat er een fix of nieuwe update voor komt,
voorlopig is dit nog niet te repareren.
geduld is een schone zaak , alle DIS.exe zal ook niet gaan helpen.

Foutcode 0x80070002 betekent oftewel dat enkele bestanden van het updatesysteem zelf beschadigd zijn of missen, oftewel dat het te updaten onderdeel missende bestanden heeft. Vaak wordt dit door een malwareinfectie veroorzaakt.
 
@ulla545 men spreekt in bericht #25 duidelijk over een installatie medium het zijnde een dvd , usbstick of een iso die je dan oplaad in een virtuele drive ..
het antwoord op je vraag dus of je dan de recovery disk daarvoor kunt gebruiken is duidelijk een Neen ..

@Johnny Five je heb gelijk dat er ontbrekende bestanden zijn op het systeem om deze update te kunnen voltooien …
deze worden dan terug opgehaald vanuit de instal.esd of de instal.wim die aanwezig is in de source file en bijgevolg zal /zullen deze ontbrekende bestanden terug aangevuld worden op het systeem waar deze ontbreken *lees het laatste strofe maar eens na van bericht #25
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan