Opgelost Update version 1903 (KB4524570) mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Als ik probeer de cumulatieve update for W10 version 1903 (KB4524570) te installeren krijg ik steeds de melding, Fout 0x800f081f
Heb al een een tijd gezocht en tips geprobeerd om dit op te lossen maar tot nu toe geen succes.
Wat te doen ?
Vriendelijke grrrrrtjs, Elzo
 

Bijlagen

  • Update 1-12-2019.JPG
    Update 1-12-2019.JPG
    33.1 KB · Weergaven: 400
  • Updates geschiedenis 1-12-2019.JPG
    Updates geschiedenis 1-12-2019.JPG
    50.9 KB · Weergaven: 389
Ik kwam enige tijd geleden ook iets dergelijks tegen, alleen ken ik de foutcode niet meer.
Waar kwam het bij mij op neer : ik wou Windows updaten naar 1903 en dit wou niet lukken.
Na lang zoeken op Google was het probleem vrij eenvoudig op te lossen. Ik had een SD - kaartje in mijn laptop zitten. Er uitgenomen en de update installeerde zich perfect.

4. Ontkoppel externe hardware

Ontkoppel niet-essentiële externe hardware, zoals usb sticks, printers, speakers, microfoons, docks, scanners, camera's etc. Dit kan veel problemen voorkomen.
Je muis, toetsenbord en beeldscherm moet natuurlijk wel aangesloten blijven.
 
heb ik hier mijn systeem van 1903 probleemloos kunnen upgraden naar 1909 met al de externe usb schijven , printer/scanner en platenspeler aangesloten ..
in feite koppel ik deze nooit los ook al heeft eerder Microsoft hier omtrent wel een melding van gegoven ...en is het al meer maals vermeld geweest op dit forum en elders.
 
Ik heb hier ook ooit eens mijn micro SD kaartje dienen te verwijderen vooraleer ik kon updaten. Maar ik dacht dat het kwam omdat ik weer sneller wou zijn als de wind en voor de officiele release een update wou ontvangen. Vandaar dat ik het dus ook niet had meegedeeld. Verder gaan hier tot op heden alle updates vlot door ondanks dat het een super low end toestelletje betreft.
 
heb ik hier mijn systeem van 1903 probleemloos kunnen upgraden naar 1909 met al de externe usb schijven , printer/scanner en platenspeler aangesloten ..
in feite koppel ik deze nooit los ook al heeft eerder Microsoft hier omtrent wel een melding van gegoven ...en is het al meer maals vermeld geweest op dit forum en elders.
Kan zijn. Maar jij spreekt van 1903 naar 1909. Ik had het over 1903. Voor zover ik las was 1909 maar een kleine update. https://www.techzine.be/nieuws/work...-nu-beschikbaar-meer-servicepack-dan-upgrade/
 
ik sprak inderdaad over de upgrade van 1903 naar 1909 maar dit nooit loskoppelen van de externe aangesloten usb apperaaten gaat al op vanaf dat de Windows 10 werd uitgebracht .. denk nu aan 1507 (de eerste builds)
 
Nu een nieuwe cumulatieve update (KB4530684) geprobeerd te installeren. (Alle externe apparaten losgekoppeld)
Zelfde resultaat en foutmelding als met KB4524570...
Update (e).JPG

Hierbij ook de update-geschiedenis...
Update (d).JPG


Nu dan toch maar W-10 helemaal opnieuw installeren?
 
@elzo
Ik neem aan dat je post #7 van Lange Pier ook goed hebt doorgelezen
Windows 10 opnieuw installeren heeft geen enkele zin
bij de laatst zin staat, Er zijn problemen opgetreden bij het installeren van Updates , We proberen het later opnieuw , dus zoeken ze al bij Microsoft waar de fout vandaan komt .
Het enige wat jij kunt doen is voorlopig afwachten en geduld hebben .:sleep:
 
  • Leuk
Waarderingen: elzo
@elzo
Ik neem aan dat je post #7 van Lange Pier ook goed hebt doorgelezen
Windows 10 opnieuw installeren heeft geen enkele zin
bij de laatst zin staat, Er zijn problemen opgetreden bij het installeren van Updates , We proberen het later opnieuw , dus zoeken ze al bij Microsoft waar de fout vandaan komt .
Het enige wat jij kunt doen is voorlopig afwachten en geduld hebben .:sleep:
Ik denk dat je héééél lang zult mogen wachten ... Als bij 99,9 % van de gebruikers wereldwijd (zoals ook op al mijn PC's) deze update(s) wel installeren en bij 0,1 % niet zullen ze bij Microsoft echt niet zitten uitvlooien hoe dat komt ... Hoe zouden ze het overigens weten ?

De vermelding we proberen het later opnieuw slaat precies op wat het zegt : je PC zal het blijven proberen (al 14 keer ! bij die ene zie ik ), maar steeds met ongewijzigde broncode en op je ongewijzigde systeem.
 
Een herinstallatie is waarschijnlijk de beste optie. Lijkt de moeilijkste keuze, maar is uiteindelijk de properste en snelste manier.
Kijk na of je alle bestanden in backup hebt. De licentie gegevens van je software enzo. En dan komt dat allemaal in orde.
Als ik een tip mag geven, installeer je nieuwe systeem desnoods op een andere (nieuwe) harde schijf welke je kan vervangen in je computer.
Dan heb je het huidige systeem nog altijd bij de hand moest je iets vergeten zijn of problemen hebben. Disk terug veranderen en terug naar de oude (huidige) situatie.
 
Na lang aarzelen toch maar gekozen voor herinstallatie. Eerst geprobeerd met behoud van mijn bestanden maar ik kreeg toen weer dezelfde melding bij updates. Daarna een schone installatie zonder behoud van bestanden maar toen ook weer die zelfde melding. Uiteindelijk met Microsoft gebeld en daar kreeg ik het advies om te installeren met behulp van "Media Creation Tool". Dat werkte wel en W-10 versie 19-09 is nu dan geïnstalleerd. Pffff…
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan