Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag,

Ik heb een usbstick die verschijnt op de tv als 'flash disk'
Op de computer kan ik hem elke gewenste naam geven maar op de tv blijft hij 'flash disk' heten.
Dus die naam zit ergens in de hardware.

Kun je zelf in een andere sticks zo'n naam ('flash disk') maken?

Alvast bedankt.

tveetje
 
Ik denk dat de TV niet naar de naam kijkt die de USB stick via een PC heeft gekregen, maar zodra er een USB stick in de Televisie gedaan wordt geeft de TV deze automatisch de naam Flash Disk.

Deze naam zit dus ergens softwarematig of hardwarematig opgeslagen in de TV

Kun je zelf in een andere sticks zo'n naam ('flash disk') maken?

Uiteraard kun je op een PC een USB stick elke willekeurige naam geven. Dus ook flash disk. Maar de televisie zal deze naam niet herkennen.
 
Pluis, dank voor je antwoord.
Helaas is ...geeft de TV deze automatisch de naam Flash Disk.... niet juist.
De tv geeft meestal: USB Disk

Maar je zegt zelf in de eerste zin: Ik heb een usbstick die verschijnt op de tv als 'flash disk'

Dan ga ik er dus vanuit dat deze benaming er dan staat en niet zoals je nu zegt: USB Disk
 
Misschien had ik uitgebreider moeten zijn in mijn vraag.

Mijn tv verzint de volgende namen:
een usbstick die verschijnt op de tv als 'Flash Disk'
een andere stick verschijnt op de tv als 'USB Flash memory'
weer een ander als "USB 2.0 1
weer een ander als "USB 2.0 2

Mijn vraag is: Kun je zelf een stick een naam geven die je op de tv ook zo ziet
want bijvoorbeeld USB 2.0 1 welke stick is dat nou?
Nu kom ik er alleen achter door naar die stick toe te gaan wat vrij omslachtig is. Want ik moet natuurlijk net die andere hebben. Moet ik daar weer naar toe.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijker heb gemaakt.
 
je opmerking van "" welke stick is dat nou ?? laat me vermoeden dat je dan meerdere sticks op je tv heb aangesloten ...dit kan dus nooit goed zijn .
en vermoed dat de fout dan daardoor ontstaan is .

*wat komt er op de stick te staan welke je in de tv plugt : is dit een film geef de stick dan de naam films
*vraagje in welke formaat zijn de sticks geformateerd de tv kan enkel fat32 aan
 
Reactie op #6

Ik heb eerder de indruk dat er een keuzemenu verschijnt , waaruit je dan kan selecteren om welk type apparaat het gaat.
Op je computer kun je die schijfletters toekennen. Op je TV zal dat helaas niet gaan. Wie weet ,zal dit misschien in de toekomst wel kunnen.
 
Verdere aanvulling.
Ik kan 2 sticks [fat32] op de tv aansluiten. De namen staan hierboven genoemd. (Mijn tv verzint de volgende namen:)
Er verschijnt een keuzemenu waarin de 2 usb aansluitingen staan. Uit die 2 moet je dus kiezen. Als je gekozen hebt zie je een volgend menu: video's-foto's-muziek. Kies je bijvoorbeeld video's. Dan zie je daarna de inhoud/titels van de films.

Ik heb nog een naam: DataTraveler. Die is van een Kingston USB-stick.
Omdat de tv deze naam geeft doet me vermoeden dat de naam dus in de stick gebakken zit want het is een eigen naam van Kingston® DataTraveler®
Waar verstopt Kingston deze naam?

allen dank voor het meedenken!
 
ik heb zelf eens 2 verschillende Data Traveler's van het merk Kingston aangesloten op de tv .
de 1ste stick van 4gb (fat32) bevatte géén data en werd dusdanig gezien als "Data Traveler 2.0" ook indien deze stick voorzien was van een film werd hij op de tv aangezien als een Data Traveler 2.0 stick indien deze dus rechtstreeks aangesloten werd op de tv .....sloot ik de zelfde stick aan op de dvd player om zo de film langs de tv om te zien dan werd deze usb stick vermeld in het menu van de dvd speler als een usb met de naam van de film .
de andere stick van 8gb welke voorzien is van een win8 en in windows ook gezien word als een verwisselbare schijf kreeg op de tv gewoon de naam "usb"
een leegge usb stick van het merk " Intenso" werd op de tv gezien onder de naam "Rainbow Line" deze kreeg dus een andere naam !
beantwoord dit je vraag !
 
qtec
Leeg of vol, ik krijg altijd van elke stick steeds dezelfde naam op de tv, dat maakt dus niets uit.
Ik gebruik ze niet in andere apparaten [behalve mijn pc] dus ik heb daar geen ervaring mee.

je schrijft:
werd op de tv gezien onder de naam "Rainbow Line" deze kreeg dus een andere naam

zie mijn #9
Die naam komt dus van de stick, die zit daar dus 'ingebakken'
Mijn vraag is en blijft : Kun je de naam zelf veranderen?
 
ik denk dat je het antwoord hier op wel al weet , maar dat je ergens hoopt dit alsnog te kunnen verwezenlijken ...
in het kort ...nee deze kun je niet veranderen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan