Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik werk met Windows 10.

Ik heb problemen met de pc gekregen van zodra ik de startpageing123.com kreeg. Ik heb de volledige beschrijving gevolgd van de site StartPageing123.com verwijderen - MalwareHulp.NL, doch dit heeft geen oplossing te weeg gebracht. Die startpagina is wel verwijderd, maar andere dingen zijn dan weer misgelopen. Bestaan er nog mogelijkhzeden om het probleem op te lossen, of ben ik gedwongen om te herinstalleren?
Groetjes.
 
ja je dient de uitgepakte bestanden op een dvd te branden ... brand je het zip bestand op de dvd dan kun je deze dus niet gebruiken ...

@Skippy ik heb deze ook opgehaald maar dacht dus dat het een iso bestand zou zijn ...en wilde deze dus op een virtuele Windows los laten om de mogelijkheden te bezien .. echter is dit dus niet mogelijk nu .

Klopt, het is dus een Live CD.
Booten vanaf deze Live CD dus en Desinfec’t 2017 start op in een Linux omgeving. Dat had ik al ergens gezegd, maar dat is eigenlijk zo met elke Live CD. Dat is nu juist de kracht van zo'n Live CD, omdat deze een volledige besturing bevat. De scan wordt dan uitgevoerd onder Linux zonder dat Windows is opgestart.

De bestandsstructuur op de DVD moet hetzelfde zijn als ik in de afbeelding in bericht #26 laat zien. Het bestandje autorun.inf zorgt ervoor dat Ubuntu wordt opgestart met bijbehorend aangepast bureaublad zoals de afbeelding in bericht #22
Héél veel duidelijker kan ik het niet uitleggen en een DVD branden mag hopelijk geen probleem zijn.
 
het is me tevens nu wel gelukt om een desinfect.iso aan te maken ...
dankzij de toepassing Desinfect2USB.exe kun je dus een usb stick aanmaken zonder te moeten opstarten vanaf de dvd ..want indien je opstart vanaf de dvd dan ook krijg je de optie te zien om een usb stick aan te maken ..
wel nu nadat de usb stick aangemaakt was heb ik dan van deze stick een image genomen en deze image vervolgens opgeslagen als Desinfect2.iso
*zodoende kan ik deze iso nu ook mounten in een virtuele windows ...zie onderste afbeelding .
Ashampoo_Snap_2017.03.25_00h49m00s_006_.png
Ashampoo_Snap_2017.03.25_00h49m25s_007_.jpg
Ashampoo_Snap_2017.03.25_00h52m59s_009_.jpg
 
Natuurlijk, je kunt het ook op een USB stick zetten en daarna booten vanaf USB stick. De besturing zal dan sneller geladen zijn en het scannen zal ook iets vlotter verlopen.
Dit komt omdat de overdrachtssnelheid van een USB poort sneller is dan van een logisch station.
Maar vergeet Windows even helemaal, je moet booten met de dvd of usb stick en ubuntu zal opstarten. Pas daarna kun je een goede scan uitvoeren en als er wat gevonden wordt kan het verwijderd worden.

In een virtuele omgeving is Windows geladen en kan het gebeuren dat de scanners besmettingen niet kunnen verwijderen. Hiermee bereik je een 100% goede scan.
 
@Skippy door VMWare op te starten en vervolgens te booten vanaf de virtuele cd drive die geladen is met de Desinfect.iso word enkel desinfect gestart zonder dat er dus een virtuele Windows gestart werd ... ook hier dient men dan via de F2 naar de bios instellingen te gaan om dus de cd/dvd drive als eerste opstart medium in te stellen zodoende dat dus de desinfect kan gestart worden ..
 
@Skippy door VMWare op te starten en vervolgens te booten vanaf de virtuele cd drive die geladen is met de Desinfect.iso word enkel desinfect gestart zonder dat er dus een virtuele Windows gestart werd ... ook hier dient men dan via de F2 naar de bios instellingen te gaan om dus de cd/dvd drive als eerste opstart medium in te stellen zodoende dat dus de desinfect kan gestart worden ..

ff hoor, nou snap ik je even niet helemaal goed. Van waaruit heb je dan VMWare opgestart ?
 
Ik denk niet dat het voorlopig nodig is om die dvd zijn werk te laten doen, daar ik denk dat het virus verwijderd is. Ik heb geen enkel probleem met de goede werking van de pc, hij werkt weer zoals voorheen. Maar nu wil ik de fouten herstellen die het virus gemaakt heeft. Er zijn bepaalde mails die ik had opgeslagen in mijn documenten. Dit was geen probleem. Ik kon die gewoon openen met WindowsLiveMail. Nu Openden ze gewoon met Microsoft Outlook. Dus gewoon die instelling terug goed gebracht en was opgelost.
Het enige wat me nog rest is Firefox als standaard zetten, doch dit lukt me niet. Ik heb zelfs firefox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, doch nog steeds geen standaard.
Qtex, dan heb ik jou voorstel gedaan. Ik heb geklikt op de blauwe link " standaard apps per app instellen ". Daar zag ik Firefox staan en heb dan geklikt, doch toen ik weer terug keek naar "als standaard instellen" zag ik hem weer niet staan. Dus denk ik dat het een instelling moet zijn dat het virus gewijzigd heeft.
 
ff hoor, nou snap ik je even niet helemaal goed. Van waaruit heb je dan VMWare opgestart ?

VMWare word natuurlijk opgestart van uit een draaiende Windows maar jij zei eerder ""
In een virtuele omgeving is Windows geladen"" en hiermee dacht ik dus dat je de virtuele Windows bedoelde deze werd dus niet opgestart ..
 
VMWare word natuurlijk opgestart van uit een draaiende Windows maar jij zei eerder ""
In een virtuele omgeving is Windows geladen"" en hiermee dacht ik dus dat je de virtuele Windows bedoelde deze werd dus niet opgestart ..

OK, even duidelijk dan.

Je start dus een besmette PC op met Windows en daarna start je de virtuele omgeving op om vervolgens Ubuntu met Desinfact te starten. Een besturing dus in een besturing zoals altijd met virtueel het geval is.
Kan dan dus gebeuren dat besmettingen niet te verwijderen zijn omdat deze in gebruik zijn door Windows.

Nogmaals, vergeet Windows helemaal en boot vanaf de Live CD rom of vanaf een Live USB stick om onder Linux een scan uit te voeren.
 
de bedoeling van mij was dan ook niet bedoelde om een besmette Windows te cleanen ..de bedoeling was van mij om na te gaan of de gemaakte Desinfect.iso opstartbaar was ...zonder deze eerst te moeten branden op een dvd of usb stick... en ja ook deze vond besmettingen die aanwezig waren op de virtuele Windows.. en heeft ze verwijderd.
 
Is uw probleem opgelost? De volgende gratis anti-malware programma's kunnen handig zijn:


Download en scan met AdwCleaner. Heb het iets gevonden en verwijderd, start dan opnieuw op => Malwarebytes | AdwCleaner


Downloaden en scannen met het verwijderingsprogramma van Junkware. Heb het iets gevonden en verwijderd, en start opnieuw => Malwarebytes | Junkware Removal Tool


Download & Scan met MalwareBytes Anti-Malware Premium 14-daagse gratis trial. Makelaar MBAM-quarantaine heeft alles gevonden, en vervolgens opnieuw opstarten => Malwarebytes | Malwarebytes Premium


Follow-up door een scan te maken met malware-verwijderingsprogramma (gratis virus scanner). Verwijder / verwijder alles die zich bevond, en start opnieuw => http://www.okpckit.com/SpyHunter_Download.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan