Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik werk met Windows 10.

Ik heb problemen met de pc gekregen van zodra ik de startpageing123.com kreeg. Ik heb de volledige beschrijving gevolgd van de site StartPageing123.com verwijderen - MalwareHulp.NL, doch dit heeft geen oplossing te weeg gebracht. Die startpagina is wel verwijderd, maar andere dingen zijn dan weer misgelopen. Bestaan er nog mogelijkhzeden om het probleem op te lossen, of ben ik gedwongen om te herinstalleren?
Groetjes.
 
Firefox staat er reeds op van toen ik Windows 10 heb geïnstalleerd en had toen al hem als standaard gezet. Was geen enkel probleem. Ik start Firefox met een snelkoppeling op het bureaublad zoals altijd.

Je weet zeker dat de installatie wel gelukt is ? Kun je Firefox handmatig opstarten d.m.v. een snelkoppeling ergens onder de startknop of op het bureaublad ?
Of via de verkenner naar de map van Firefox navigeren en dan het uitvoerbestand. ( weet even zo snel niet hier hoe deze heet omdat hier Firefox niet geïnstalleerd is )
 
Dan denk ik dat één of andere besmetting verhinderd om Firefox te gebruiken / standaard te maken.
Ik kan even niets bedenken dat Windows hier verantwoordelijk voor is.

Heb je een Live CD om eens mee op te starten en een scan uitvoeren ? Hier bestaan er vele van, de meeste goede beveiligers hebben zo'n download ter beschikking gesteld.
Dit linkje kon ik even snel voor je vinden, kun je nog kiezen ook: 15 Free Bootable Antivirus Tools (March 2017)

Je start dan op in een Linux omgeving en kan dan een scan uitvoeren onder Linux.
 
Aan welke cd zou jij de voorkeur geven Skippy?
Ben ik dan verplicht om Linux te installeren?
Heb je een Live CD om eens mee op te starten en een scan uitvoeren ? Hier bestaan er vele van, de meeste goede beveiligers hebben zo'n download ter beschikking gesteld.
Dit linkje kon ik even snel voor je vinden, kun je nog kiezen ook: 15 Free Bootable Antivirus Tools (March 2017)

Je start dan op in een Linux omgeving en kan dan een scan uitvoeren onder Linux.
 
Het is een Live CD, dus je boot vanaf de CD zonder installatie. Maar er zijn bij sommige fabrikanten ook Live USB stick versies beschikbaar.

Een voorkeur heb ik niet, ik heb hier zo'n beetje alle Live CD's die er bestaan. Ik pak meestal de eerste en als die niets vind pak ik de volgende tot ik er 3 gehad heb en dan stop ik er mee.

Ik zeg niet dat je hiermee het probleem kunt oplossen, er is wel een reële kans van slagen. Maar eigenlijk weten we de echte oorzaak nog niet van dit probleem, dus blijft het bij proberen en zoeken naar een oplossing.
 
goede morgen Skippy, ik heb nog niets op cd gebrand omdat ik heel waarschijnlijk de dader heb gevonden, nl. het virus "Win Snare". Hoe zou ik deze virus kunnen verwijderen?

Het is een Live CD, dus je boot vanaf de CD zonder installatie. Maar er zijn bij sommige fabrikanten ook Live USB stick versies beschikbaar.

Een voorkeur heb ik niet, ik heb hier zo'n beetje alle Live CD's die er bestaan. Ik pak meestal de eerste en als die niets vind pak ik de volgende tot ik er 3 gehad heb en dan stop ik er mee.

Ik zeg niet dat je hiermee het probleem kunt oplossen, er is wel een reële kans van slagen. Maar eigenlijk weten we de echte oorzaak nog niet van dit probleem, dus blijft het bij proberen en zoeken naar een oplossing.
 
Omdat je zegt dat het om een virus gaat zou ik dit proberen met een virusscanner te verwijderen en dan zou ik het toch via een Live CD proberen omdat dit onder Linux draait en deze besturing dan via de CD rom draait. Dit is natuurlijk wel erg traag omdat de overdrachtssnelheid vele malen langzamer is met een besturing die vanaf een CD rom draait dan een scan via Windows met een antivirusprogramma dat op de harddisk staat. Maar je kunt ook een scanner proberen dat op een USB stick onder Linux draait.

Het voordeel van een Live CD of USB stick is dat Windows dan niet is geladen en er verder geen processen draaien en een virus gemakkelijker is te verwijderen. Als je dit onder Windows doet, kan het gebeuren dat een virus niet is te verwijderen omdat deze er voor zorg dat bepaalde bestanden in gebruik zijn en daardoor dus meestal niet te verwijderen..

Mijn remedie is altijd: Installeer een goed antivirusprogramma om virusjes te voorkomen, ben je eenmaal toch besmet geraakt gebruik dan een Live CD.
 
Misschien nog een tip, het tijdschrift C't heeft in het januari - februari nummer een DVD bijgevoegd met Desinfec’t 2017.
Als je dit kunt bemachtigen is dit een goed alternatief om eens te scannen en draait onder Ubuntu.
Ik heb hem hier voor je, maar dat is moeilijk om dit ergens te uploaden vanwege de grootte van de DVD.

Scan je pc met de gratis antivirus-dvd Desinfec't 2017 - c't magazine

Ik heb de DVD ingepakt met WinRar en het totaal is ruim 1.6 Gb en is eventueel met WeTransfer te verzenden maar dat kan even duren tot zoiets is geupload.
Dat wil ik alleen proberen als je er zeker iets mee gaat doen.

desinfect-desktop-1024x515.png
 
Skippy, het is altijd welkom hoor. Men kan niet genoeg proberen.

Misschien nog een tip, het tijdschrift C't heeft in het januari - februari nummer een DVD bijgevoegd met Desinfec’t 2017.
Als je dit kunt bemachtigen is dit een goed alternatief om eens te scannen en draait onder Ubuntu.
Ik heb hem hier voor je, maar dat is moeilijk om dit ergens te uploaden vanwege de grootte van de DVD.

Scan je pc met de gratis antivirus-dvd Desinfec't 2017 - c't magazine

Ik heb de DVD ingepakt met WinRar en het totaal is ruim 1.6 Gb en is eventueel met WeTransfer te verzenden maar dat kan even duren tot zoiets is geupload.
Dat wil ik alleen proberen als je er zeker iets mee gaat doen.

desinfect-desktop-1024x515.png
 
Upload loopt, maar heb wel wat geduld. Ik heb mijn upload behoorlijk geknepen om andere dingen snel te kunnen doen op internet.
Misschien vaanavond laat staat het er op en anders zal het morgen worden.
 
Bestanden (1,53 GB totaal)
Archive.rar
Wordt verwijderd op
30 maart 2017
Download-link
WeTransfer

Uitpakken en de volledige inhoud van het Archive rar bestand naar de root van een DVD branden. Daarna booten vanaf deze DVD

1.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja je dient de uitgepakte bestanden op een dvd te branden ... brand je het zip bestand op de dvd dan kun je deze dus niet gebruiken ...

@Skippy ik heb deze ook opgehaald maar dacht dus dat het een iso bestand zou zijn ...en wilde deze dus op een virtuele Windows los laten om de mogelijkheden te bezien .. echter is dit dus niet mogelijk nu .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan