Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had Avira geinstalleerd maar daar niet tevreden over. Dan maar AVG geinstalleerd. Maar nu kan ik Avira niet verwijderen. Heb dit gedaan viua configuratie scherm en ook nog geprobeerd met C Claener. Het programma is verdwenen maar elke keer ik mijn pc open doe staat het daar terug. Hoe kan ik daar van afgeraken. Ook de pc werkt trager en met twee virusscanner gaat het ook niet. Mogelijks opkuisen in het register maar mag ik dan vragen het goed uit te leggen dat ik geen fouten maak of het word mogelijks nog erger.
Alvast bedankt
mvg:5956:
 
Je kunt het eens met deze Avira Removal Tool proberen.
Lang niet gebruikt, dus geen idee of deze nog werkt op nieuwere versies en de nieuwste besturingen.
Hij stond nog op mijn server.
 

Bijlagen

  • Avira Removal Tool XP-Vista-W7.zip
    75.4 KB · Weergaven: 318
Hallo
Ik heb revo geinstalleerd maar ik vind nergens Avira. Ook in het programma c claener staat avira niet vermeld. Ook via het configuratie scherm om programmas te verwijderen staat het niet. Maar iedere maal ik de pc opstart verschijnt het logo rechts onder. Ook krijg ik het bericht dat hij de pc scant of dat hij opdate zonder dat hij daarvoor toestemming heeft. Ik vind dit arogant.
Wat betreft het programma van Lana ik heb geprobeert het te instaleren maar het is in het engels ik had een scherm afdruk gemaakt maar ik weet niet hoe ik dit kan toevoegen . Ik krijg 3 programmas te zien 1. avuninst.dat 2. avuninst.dll 3.avuninst.exe. Ik weet niet welk programma ik moet gebruiken. Indien u mij dit kunt geven zal ik zien wat er nadien komt en het u melden.
mvg
 
Dat is niet zo moeilijk, een dll en een dat bestand kun je niet uitvoeren.
Een exe bestand is een uitvoerbaar bestand of met andere woorden, in dit geval een klein programmaatje.. Dus probeer het eens.

Ik geef geen garantie dat het werkt, omdat het al een hele oude Removal Tool is, te veel of onnodige dingen kan het niet verwijderen en kan hierdoor geen schade aanrichten. Niet geschoten is nooit raak.
Zo'n Removal Tool hoort echt alle verwijzingen, bestanden of eventueel mappen van het programma Avira te verwijderen. Ook uit het register.

Als dit niet werkt zal ik eens een keer proberen te zoeken naar een recentere versie als die bestaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo
Ik heb revo geinstalleerd maar ik vind nergens Avira. Ook in het programma c claener staat avira niet vermeld. Ook via het configuratie scherm om programmas te verwijderen staat het niet. Maar iedere maal ik de pc opstart verschijnt het logo rechts onder. Ook krijg ik het bericht dat hij de pc scant of dat hij opdate zonder dat hij daarvoor toestemming heeft. Ik vind dit arogant.

Als u Avira volledig wilt verwijderen zult u dit programma terug moeten installeren en daarna met RevoUninstaller verwijderen.
Programma's die u onvolledig (Avira) hebt verwijderd gaat RevoUninstaller niet meer vinden (ook CCleaner niet).
 
Hallo
Wat die toelating betreft gaat het hierover dat avira normaal niet meer bestaat maar ik toch daarover ineens berichten krijg. Ik vond in mijn doc van vroeger een text dat ik met
msconfig naar systeem configuratie kon gaan en op service klikken en staat staat avira met een 3 tal lijntjes. Dus moet hij nog ergens staan maar hoe kan ik die verwijderen op het blad service staat nergens de mogelijkheid die te verwijderen.
Misschien weten jullie het wel
mvg
 
vraagje destijds toen je de Avira verwijderde via programma's en onderdelen heb jij dan ook de Avira launcher verwijderd ... indien deze destijds ook verwijderd werd lees je best een het volgende door .... Instructions for manual uninstallation *het is wel in het Engels ... het komt er op neer dat je de Avira Registry Cleaner dient te gebruiken ..
 
Hoe heb je Avira nu precies verwijderd ? Gewoon een regel uit CCleaner verwijderd of heb je het daadwerkelijk proberen te de-installeren of uninstallen?

Zoals je nu zegt, is Avira gewoon opgestart en dus niet ge-uninstalled. Maar je hebt ook geen verwijzing in CCleaner meer omdat je dit verwijderd hebt.
Kijk eens bij alle programma's via de startknop of Avira daar tussen staat met een Uninstall koppeling. Of zoek in de verkenner naar een map waar Avira in staat geinstalleerd en kijk daar of er een uninstall bestand aanwezig is. ( Het bestand kan misschien een iets andere naam hebben dan wat ik nu steeds zeg "Uninstall" )

Heb je uberhaubt een map van Avira ergens staan ?? Mogelijk staat deze in de map Program Files.

Je zegt dat je via msconfig het één en ander ziet staan, omdat het opstart staat het daar aangevinkt. Vink het eens uit en start de pc opnieuw op. In principe zou Avira dan niet meer op moeten kunnen starten.
Als om wat voor reden dan ook Avira nog steeds opstart, start dan eens in veilige modus op. Nu zou het niet mogelijk moeten zijn dat Avira nog steeds mee opstart.
Als Avira op geen enkel wijze te verwijderen valt, verwijder de map van Avira dan als de pc in veilige modus is opgestart.
 
Hallo Otex
Bedankt voor de info. Jammer dat in het engels is. Zal eens iemand moeten raad vragen die wel de taal machtig is. Een ander vraagje. Ik heb eens gehoord dat het mogelijk is om de pc van op afstand te laten beheren en te laten herstellen. Ik weet niet of dat mogelijk is en hoe dit gebeurd.

mvg
 
gebruik je de Windows 10 dan is er inderdaad de optie Quick Assist aanwezig waarmee men vanop afstand hulp kan geven/vragen door de toegang te verlenen aan deze vertrouwde persoon ...

Ashampoo_Snap_2016.09.18_21h31m03s_007_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan