Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste allemaal,

Ik wil een Systeemkopie terugzetten, omdat er wat probleempjes zijn en via Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Geavanceerd > Systeemherstel > Problemen oplossen > Nu opnieuw opstarten > Krijg ik maar één mogelijkheid i.p.v. zes!: Opstartinstellingen. Herstellen vanaf o.a. een Systeemkopie is er niet meer bij.

Hertel-zonder-opties.JPG

Vroeger heb ik dat nog gehad en kon dat toen alleen oplossen met een Paragon Image van er vóór mijn C:-drive te herstellen. Dit bestand heb ik niet meer en zou wel een oude Image terug kunnen zetten die dat probleem vermoedelijk niet heeft, maar deze Image is één jaar oud (de Anniversery Edition). Dat is vervelend, want één jaar teruggaan brengt nogal wat updates mee van véél programma's. Een Systeemkopie terug zetten zou de vlotste oplossing zijn, maar dat kan nu niet.

Hoe krijg ik de andere vijf optie's naast deze van de Opstartinstelling?

Bedankt op voorhand om dat eens te bekijken.
 
dit onderstaande scherm krijg je dus niet te zien !

9853cc79bd-Ashampoo_Snap_2017.08.20_14h47m46s_005_.png


ook niet indien je bij het opstarten de F8 toets gebruikt of opstart via een herstel cd of usb stick !
 
Juist Q. 'Jouw' scherm krijg ik niet. Alléén wat bij jou rechts in 't midden staat: 'Opstartinstellingen'.
De vijf andere zijn niet te zien. Interessant is ook te weten dat ik op een andere PC werk (in mijn 2de verblijf) en het zelfde probleem op deze PC nu ook krijg, zoals een tijd geleden op mijn andere PC. Ik heb gezocht om via het configuratiescherm een mogelijkheid te vinden om een Systeemkopie terug te plaatsen, maar vind niets. Een Systeemkopie maken wél, maar gebruiken niet.
F8 levert niets op en van een stick opstarten ook niet. Het blijft hardnekkig zo.
 
jij kan je huidige Windows 10 wel normaal opstarten veronderstel ik ..
wel indien zo dan dien jij eens na te gaan via schijfbeheer of de 450MB herstelpartitie wel aanwezig is bij u en dat deze dus geen letter verkregen heeft ..
heeft deze ook een stationsletter dan bestaat immers de kans dat er gegevens weggeschreven worden naar deze partitie met gevolg dat dus je herstel opties moeilijk of zelfs niet te benaderen zijn !
*het is immers deze herstel partitie welke normaal gezien niet via de verkenner te benaderen is die dus de herstelopties te voorschijn haalt indien je ze nodig heb ..
opstarten vanaf een Windows 10 dvd zal dan waarschijnlijk ook niet gaan om zodoende na het ingeven van de taal/land instelling de repair optie te gebruiken .
**de repair optie zou dus links onder in beeld moeten vermeld staan bij het opstarten vanaf een Windows 10 installatie media .
9d46b6348a-Ashampoo_Snap_2016.07.05_19h29m13s_002_.png
 
Q.,
Goed gezien van je. Dat is de reden.
Dat ziet er voor mij hier niet goed uit, want de herstel-partitie is er inderdaad niet:

SchijfbeheerBrugge.jpg

Wat zijn mijn opties, want een 'Clean Install' kan ik dan allicht ook niet doen..?

Met Paragon kan ik een jaar oude Image terug zetten, maar dan moet ik nogal wat updaten...

WW
 
ben je in het bezit van de aomei partitie assistant ....indien zo kan ik hier de herstel partitie kopieren en je deze bezorgen..
jij zal dan via de aomei partitie assistant deze moeten plaatsen op de schijf waar jij nu de niet toegewezenruimte heb ..

*eerder sprak ik over een herstel procedure via het opstarten vanaf een Windows 10 installatie media om zo een repair te starten dit is dus géén clean instal ...
bij een repair word er enkel maar aan de Windows installatie bestanden gekomen maar daar jij dus géén herstel partitie heb gaat dit niet op ...!

**ik vraag me tevens wel af hoe het komt dat de herstel partitie bij u verdwenen is !
 
Dat vraag ik me ook af, hoe zoiets verdwijnt...
Aomei heb ik hier niet. Een Paragon Image van na de Anniversary Edition heb ik wel (van 4.8.2016) op deze computer. Op mijn andere PC heb ik wel recentere, maar daar kan ik nu niet bij.
 
dan gebruik je de paragon image ...en update jij vervolgens jouw Windows maar de vraag is of jij destijds in deze image dan ook wel de herstel partitie mee heb genomen of enkel de C

*vergeet de optie van aomei maar want het is enkel mogelijk om de herstelpartitie te kopieeren naar een niet toegewezenruimte maar het is niet mogelijk om deze in te blikken om je deze daarna te bezorgen !
 
Q.,
Ik maak altijd een Image van Disc 0, de complete C, omdat daar toch niets anders opstaat dan Windows+programma's. Hier zijn mijn Paragons tussen 14.7 en 20 GB. Lijkt je dat logisch?
 
je bedoeld dus dat je steeds een volledige image maakt van disk 0
m.a.w. elke partitie is aanwezig en dan is de totale grootte niet meer dan 20GB
dan word er een zware compressie toegepast of te wel staat er haast niet op de C aangezien een verse installatie van Windows 10 x64 bit al een 15GB is
 
Dat is wat ik op deze PC meet als grootte van de Paragon-Images. Op mijn andere Pc weet ik dat het altijd rond de 50 GB draait, maar daar staan dan ook een resem programma's op. Zo is dat nu eenmaal. Ik vind dat er op een Image geen compressie mag toegepast worden. 't Zijn wel 32-bit Windows. Maakt dat wat uit?
Wat stel je voor? Momenteel zit ik niet vast. Alles werkt. Alleen heb ik geen herstelopties bij Windows en slechts één bij Paragon, waar ik eigenlijk niet van weet of het toen ook al zo was (na de Anniversary Update).
 
das dus de hamvraag waar ik dus ook geen antwoord op heb of het toen al aanwezig was of niet ...enkel jij kan daarop het antwoord weten ..en blijkbaar twijfel je er dus ook aan .
een 32bit Windows is dan ruim 12GB bij een verse instal..dacht ik .
 
Het is duidelijk niet eenvoudig om dat opgelost te krijgen. Daarom vraag ik me af of het niet best is zo verder te blijven werken. Ik kan altijd een Paragon Image maken van wat ik nu heb. Het werkt redelijk goed op mijn 2de PC hier, die niet mijn hoofd-Pc is. Heb ik later een groot probleem, dan kan ik altijd deze Image terugzetten en Windows herstel laten voor wat het is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan