VPN van Avast

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik probeer eens op proef de VPN van Avast. Heeft iemand een mening of dit de moeite is om te abonneren op VPN? Ik heb er wel een probleempje mee bij het versturen van mails met "Windows Live Mail". Die kan geen versturen. Ik moet dan steeds VPN uitschakelen. Wil ik versturen met VPN aan met het mailprogramma van "WebmailTelenet", dan heb ik geen probleem.
Vriendelijke groeten.
 
Avast gebruik ik dus al niet laat staan dan dat ik de VPN dan gebruikt...je spreekt over
"Windows Live Mail" je weet toch dat deze dus niet meer ondersteund word ..
denk echter dat indien je de "Windows Live Mail" wilt blijven gebruiken met VPN dat je dan ergens in de instellingen van de WLM of je Firewall een regel dient aan te maken.
 
Waarom wil jij eigenlijk VPN? Dat heeft voor de doorsnee gebruiker eigenlijk weinig zinsvol te bieden.
Dat praten ze de mensen aan en bieden ze u een vals gevoel van veiligheid, maar in feite ben je niet meer of minder beschermd als zonder een VPN tunnel.
Dat is een mooie manier om geld in het laatje te brengen, meer niet.
Voor bedrijven ligt dit natuurlijk anders, maar voor privé gebruik zie ik eigenlijk geen enkele reden om een VPN tunnel op te zetten.
 
cve;n231678 zei:
Waarom wil jij eigenlijk VPN? Dat heeft voor de doorsnee gebruiker eigenlijk weinig zinsvol te bieden.
Dat praten ze de mensen aan en bieden ze u een vals gevoel van veiligheid, maar in feite ben je niet meer of minder beschermd als zonder een VPN tunnel.
Dat is een mooie manier om geld in het laatje te brengen, meer niet.
Voor bedrijven ligt dit natuurlijk anders, maar voor privé gebruik zie ik eigenlijk geen enkele reden om een VPN tunnel op te zetten.

Ik dacht dat dit veiliger was om bijvoorbeeld films te downloaden en dergelijke van bijvoorbeeld "Spotnet".
 
bernard;n231681 zei:
Ik dacht dat dit veiliger was om bijvoorbeeld films te downloaden en dergelijke van bijvoorbeeld "Spotnet".

Nee, dat doet niets aan je veiligheid. Het enige wat een VPN tunnel doet is je locatie omzeilen, zo heel kort door de bocht verteld. Bv. drugsdealers die handelen via het net hebben wel nut aan een VPN tunnel, om de politie die hen zoekt te bemoeilijken om te achterhalen waar ze daadwerkelijk zitten. Maar daar hoor jij denk ik niet bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan