vraagje/tip

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Werk 90% van de tijd op netstroom met laptop,er word beweerd haal je accu uit laptop dan(en ook niet)voor één langere levensduur van accu!Mijn oplader heeft aan/uit knop,(per ongeluk weer gezien vandaag)is wel zelfde als accu uit halen,als ik de uit knop indruk!Vraag is klopt verhaal van accu uit halen of niet?Indien ja is het tipje dan voor mensen dan die aan/uit knop hebben !
lautus
 
Als je een laptop meestal via de voedingsadapter gebruikt, is het beter om de accu er uit te halen.
Een Lithium Ion accu slijt sneller als hij warm wordt en dat wordt hij dus als de laptop aan staat.
Voel maar eens aan de onderkant van de laptop als deze een tijdje heeft aangestaan. Hierdoor wordt de accu dus onnodig warm op een moment dat hij toch niet nodig is.

Zorg er wel voor dat als je de accu lange tijd niet gebruikt, deze niet geheel ontladen opbergt en zorg ook dat je de accu zo af en toe eens terug plaatst in de laptop om hem op te laden.
In welke staat je een accu moet opbergen wordt veel geschreven en zijn de meningen verdeeld. Ik doe dat meestal met een volledig opgeladen Lithium Ion accu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan