Windows 10 waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
raar dat ik iedere keer zo een bericht als bvb als ik CCleaner open en laat scannen , zoals bij andere dingen ook
kan dat ergens uitgeschakeld worden ?
 

Bijlagen

  • 1.JPG
    1.JPG
    27.2 KB · Weergaven: 331
Laatst bewerkt door een moderator:
ook Glary Utilities behoort in dezelfde groep als Ccleaner .. persoonlijk ben ik nooit voor zulke programma's geweest en zal deze ook nooit aanbevelen ..
ik kan dus geen mening geven (of heb ik dit nu toch gedaan ) .. jij beslist of je Glary Utilities wenst te gebruiken .
 
In de startpost plaatste georguy een afbeelding die een melding toont van 'Gecontroleerde mappentoegang'.
De optie 'Gecontroleerde mappentoegang' is standaard uitgeschakeld, maar georguy heeft die optie zelf ingeschakeld.
Wanneer 'Gecontroleerde mappentoegang' is ingeschakeld zul je vaker die meldingen te zien krijgen. Misschien ook wel wanneer je Glary Utilities gaat gebruiken.

Je kunt kiezen uit 2 dingen:
1. 'Gecontroleerde mappentoegang' uitschakelen. Deze functie helpt om jou te beschermen tegen o.a. ransomware, maar als je er meer last dan gemak van hebt, dan kun je die functie beter uitschakelen.
Zo schakel je 'Gecontroleerde mappentoegang' weer uit:
Klik op het vergrootglas dat naast de knop 'Start' staat
Type in het zoekvak: Bescherming tegen ransomware.
Klik bij de zoekresultaten op 'Bescherming tegen ransomware'
In het venster dat opent zet je het schuifje onder 'Controlled folder access' op Uit.

2. Je laat 'Gecontroleerde mappentoegang' wél aan staan, maar je gaat op de juiste manier veilige programma's toevoegen aan Windows Defender. Gebruik daarvoor deze handleiding: https://www.seniorweb.nl/tip/veilige-programmas-toevoegen-aan-defender
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan