Status
Niet open voor verdere reacties.
Door betreffende map te beveiligen pas je encryptie erop toe met als password jou account paswoord. Het is de bedoeling dat iedereen buiten jou account niet aan die folders kan. Eenmaal aangelogged met je account in Windows kan je dus overal aan en gaat hij ook nergens een paswoord vragen. Bij verlies of diefstal kan men dus niet zomaar aan die gegevens (ook niet bij recovery indien nodig dus).
Hier moeten dus helemaal geen extra rechten of ownership toegekend worden.

Alternatieve software voor folder beveiliging lijkt me hier eerder toepasbaar. Dit kan van simpele folder beveiliging gaan tot Disk Encryptie... naargelang je zelf wenst natuurlijk.

@qtex
Waarom ownership van je volledige root schijf aanpassen? Dit zou ik sterk afraden, tenzij er een goeie reden voor is, waar ik geen kan bedenken trouwens! Trusted Installer is vergelijkbaar met de root admin van je Windows. Je gaat dus hierbij je volledige Windows ownership veranderen... normaal dat je "foutmeldingen" krijgt. Dat is allemaal met een reden gedaan. Je gaat de security van Windows hier even serieus mee blootstellen.
Hmmmmz...not good, not good....
 
Ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Die "ballast" stelt je wel in staat alle dingen te doen die je zelf wilt en dikwijls verwacht, bewust of onbewust. Alles wat achter de schermen gebeurd zie je niet maar moet er wel zijn om jou alle luxe te geven die jij "achteraf" wilt doen. Indien je echt alleen een OS wilt zonder de extra's dat doet wat het moet doen (op infrastructureel niveau meestal) kan je beter naar een Server OS gaan zoals Windows 2008 R2 (dezelfde kernel als windows 7 x64).
En Windows 7 is een ideale opvolger voor Windows XP. Snel, betrouwbaar, stabiele kernel,...
Geef nu eerlijk toe, hoeveel mensen riepen hun ongenoegen niet uit toen Windows XP ten tonele kwam? En kijk nu, niemand kan het nog missen... Mensen staan zo wantrouwig tov nieuwe dingen dat ze het in het begin niet "lusten", laat er tijd over gaan en ze beginnen het te apreciëren. En ik ben er zeker van dat dit met Windows 7 net ook zo gaat zijn.
Ik geef wel toe dat Microsoft soms een beetje teveel mikt op het dummy publiek en zet daarmee de trouwe en meer ervaren gebruiker aan de kant. Neem nu die nieuwe zoekfunctie die het bijna onmogelijk maakt een simpel bestandje te zoeken op je harddisk... wat vrij basic zou moeten zijn.

Nee hoor deze ballast is mij opgelegd door de makers van de besturing. Alles, maar dan ook werkelijk alles is te vervangen of door mij zelf te installeren. Precies de dingen die ik op mijn PC wil hebben kan ik zelf bepalen.
Wat denk je waarom er gestripte illegale versies bestaan van bijna alle Windows versies.
Juist, omdat het allemaal onzin is wat er bij de besturing van Microsoft geleverd wordt.
 
Nee hoor deze ballast is mij opgelegd door de makers van de besturing. Alles, maar dan ook werkelijk alles is te vervangen of door mij zelf te installeren. Precies de dingen die ik op mijn PC wil hebben kan ik zelf bepalen.
Wat denk je waarom er gestripte illegale versies bestaan van bijna alle Windows versies.
Juist, omdat het allemaal onzin is wat er bij de besturing van Microsoft geleverd wordt.

Dependencies... Elk modern OS werkt met lagen... Je gaat dus beslissen zomaar componenten uit verschillende lagen uit te laten. Ok, maar dan stort je kaartenhuisje in. Wil je geen ballast, ga dan naar een pure shell omgeving. Vb Linux zonder X Windows of Windows 2008 Server Core. Ik geef toe, ik werk met geen enkele linux in X, enkel basic in de shell en apps waarvoor hij dienst moet doen. To the point. Maar een werk PC mag toch wel iets aan boord hebben. En je kan toch nog steeds de keuze maken uit deze andere OS? Windows Server Core? Dan installeer je enkel hetgeen je zelf wilt... maar dan moet je erbij nemen dat je enkel dat krijgt... laat het typen maar beginnen dan.
 
ik herinner me plots dat er zelfs freeware bestaat om nutteloze voorgeïnstalleerde soft van je pc te halen. de naam zegt alles: pc decrapifier!!
 
@qtex
Waarom ownership van je volledige root schijf aanpassen? Dit zou ik sterk afraden, tenzij er een goeie reden voor is, waar ik geen kan bedenken trouwens! Trusted Installer is vergelijkbaar met de root admin van je Windows. Je gaat dus hierbij je volledige Windows ownership veranderen... normaal dat je "foutmeldingen" krijgt. Dat is allemaal met een reden gedaan. Je gaat de security van Windows hier even serieus mee blootstellen.
Hmmmmz...not good, not good....

ik ging er van uit dat hij ,de ts tegen een probleem aanliep kwa installeren of het niet kunnen aanvinken ook al is hij dus de admin! daarom deze take ownership !!!
verkeerd gedacht !!!
 
ik ga zodra ik iets meer tijd heb het progje installeren dat pluis aangeeft.moest er een probleem zijn dan laat ik het wel horen.alvast bedankt aan iedereen!!
grtz
 
heb het progje dat pluis voorstelde geinstalleerd en dit werkt prima !
bedankt allemaal.
hier mag slotje op
 
Mocht je om wat voor reden ooit het wachtwoord vergeten van de map in MyLockbox, dan is er in zoverre geen probleem. Hang de schijf aan een andere PC en de map is gewoon weer zichtbaar en te benaderen.
Het verbergen is dus een softwarematige oplossing.

Ik zet hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan