Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de buurman zijn Bose gerefoamed.Zijn hifi staat in NL al in het museum.Zijn muziek cd's zijn nooit digital geremastered.Concertmuziek dat klinkt als een 78 toerenplaat.
Nu moet ik die boxen gaan aansluiten en met zijn micro die analyser/equaliser laten werken.
Ik heb hier popmuziek,ik moet daar niet mee aankomen.
Het beste is dat ik wat orgelmuziek op cd brandt of iets klassiek van goede kwaliteit.Maar welk bestandstype?
Op de boxen staat de eq van Bose gebruiken.2 maal eq gebruiken zal iets doen stukgaan denk ik.En er wordt steeds op de vingers gekeken.
Maar eerst een cd branden met wat kwaliteitsmuziek.
 
Die gekochte cd's zijn nog scherper en kwalitatief beter.Bij klassieke muziek heb je verschillende soorten instrumenten apart.En dan zeer luid en zacht.
Bij disco of pop hoor je dat niet zo goed.
Zijn micro mankeerde,batt was nieuw maar had slecht kontakt,leve de multimeter.
Als je Room eq aanklikt en je zit met de micro in je luister-zetel dan gaat de versterker elke frequentie aanmaken(een soort ruis) bij linkse en dan bij rechtse box.
Je hoort zelfs de eq/analyser de tonen regelen.Je moet weten dat bij Bose 8 luidspreker naar achter staan en 1 vooraan.Alles werkt dus een beetje met reflectie op wanden en muren (Dr Bose).
Bijna perfecte muziek zou ik zeggen.Persoonlijk mis ik diepe bassen en treble.Wellicht komt dat omdat de Bose eq 901 III niet aangesloten word.De buurman is tevree.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan